Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Om far fraskriver seg alle rettigheter til barnet (skriftlig med underskrift) Har han da noen rettigheter om han skulle ombestemme seg? (Jeg trenger ikke svar som "Alle fortjener en far" osv. Dette er en meget komplisert historie. Jeg ønsker å vite om han kan gjøre det uten at det kan bli følger av det senere) Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 28c08...85a
NormaJean Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg vet ikke helt, men han kan ikke gjøre om på dette frem og tilbake som han vil. Men antar at hvis han virkelig vil så kan han kanskje ta det til retten og kreve delt foreldrerett igjen?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Han har aldri hatt foreldreansvar. Jeg fikk brev i posten. Nå trenger jeg å vite at det er endelig, og at han endelig lar oss være i fred nå. Ber til Gud at det nå ikke er noen vei tilbake. Slitsomt dette.... Han bryr seg ikke om barnet. Brevet kom da jeg satte foten ned og sa at samvær fikk foregå med noen andre tilstede. Frem til nå har det bare vært meg og ham. Eneste han er interessert i er å kose. Hjertet mitt sier en ting og gir etter... Jeg smelter i hans nærvær. Hjernen min har sagt stopp nå. Nok fornedrelse og sorg. Jeg er stolt av meg selv som har satt ned foten. Brevet i posten gav meg igrunnen en bekreftelse på at han kun var ute etter en ting og brydde seg døyten om barnet. Anonymous poster hash: 28c08...85a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Fedre, og mødre, uten foreldreansvar har fortsatt krav på samvær. Dvs. barnet har krav på samvær. Så ja, selv om far sier fra seg foreldreansvaret så kan han komme tilbake, kreve samvær og få det. Anonymous poster hash: 08fb6...37e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Det står i brevet at han fraskriver seg alle rettigheter han har til barnet. Forbaska egoist... Anonymous poster hash: 28c08...85a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Han kan kreve samvær på hvilket som helst tidspunkt. Anonymous poster hash: ee202...5e7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Det står i brevet at han fraskriver seg alle rettigheter han har til barnet. Forbaska egoist... Anonymous poster hash: 28c08...85a Er han oppført som far så er han far. Da kan han kreve samvær og det eneste han mister er retten til å velge religion, navn, medisinsk behandling etc. Men han er fortsatt far og det kan han ikke si fra seg. Anonymous poster hash: 08fb6...37e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Så lenge han er biologisk far kan han ombestemme seg ja, om han om 5 år bestemmer at han vil bli kjent med barnet sitt kan ikke du nekte. Du kan selvfølgelig ta det til retten og prøve nekte pga hans ustabilitet, men selv voldsdømte og narkomane får samvær mf tilsyn så jeg tviler på at du kommer noen vei. Anonymous poster hash: aa135...037
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Ok. Takk for svar. Jeg venter og ser hva som skjer fremover. Frem til jeg hører noe annet, tar jeg utgangspunkt i at vi er kvitt ham. Skulle han komme senere og be om samvær, så får det bli samvær uten meg. Jeg vil be noen andre ta min plass istedet. Vil ikke ha noe med ham å gjøre. Anonymous poster hash: 28c08...85a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #10 Skrevet 13. oktober 2014 Han har aldri hatt foreldreansvar. Jeg fikk brev i posten. Nå trenger jeg å vite at det er endelig, og at han endelig lar oss være i fred nå. Ber til Gud at det nå ikke er noen vei tilbake. Slitsomt dette.... Han bryr seg ikke om barnet. Brevet kom da jeg satte foten ned og sa at samvær fikk foregå med noen andre tilstede. Frem til nå har det bare vært meg og ham. Eneste han er interessert i er å kose. Hjertet mitt sier en ting og gir etter... Jeg smelter i hans nærvær. Hjernen min har sagt stopp nå. Nok fornedrelse og sorg. Jeg er stolt av meg selv som har satt ned foten. Brevet i posten gav meg igrunnen en bekreftelse på at han kun var ute etter en ting og brydde seg døyten om barnet. Anonymous poster hash: 28c08...85a ikke at jeg har noe med det,men begynner navnet hans på F? Høres veldig likt ut som situasjonen her. Anonymous poster hash: 9cf08...beb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Han har aldri hatt foreldreansvar. Jeg fikk brev i posten. Nå trenger jeg å vite at det er endelig, og at han endelig lar oss være i fred nå. Ber til Gud at det nå ikke er noen vei tilbake. Slitsomt dette.... Han bryr seg ikke om barnet. Brevet kom da jeg satte foten ned og sa at samvær fikk foregå med noen andre tilstede. Frem til nå har det bare vært meg og ham. Eneste han er interessert i er å kose. Hjertet mitt sier en ting og gir etter... Jeg smelter i hans nærvær. Hjernen min har sagt stopp nå. Nok fornedrelse og sorg. Jeg er stolt av meg selv som har satt ned foten. Brevet i posten gav meg igrunnen en bekreftelse på at han kun var ute etter en ting og brydde seg døyten om barnet. Anonymous poster hash: 28c08...85a ikke at jeg har noe med det,men begynner navnet hans på F?Høres veldig likt ut som situasjonen her. Anonymous poster hash: 9cf08...beb Nei, det gjør ikke det. Trist å høre at det er flere "menn" som dette der ute. Anonymous poster hash: 28c08...85a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #12 Skrevet 13. oktober 2014 Min ex skrev fra seg foreldreretten til barna, det kan han få igjen om han velger til å gå til retten, jeg vil ikke gi han det utenom det vet han. (Han har ikke kontakt heller så har ikke ytret ønske) Men å fraskrive seg resten av rettigheter kan man vel ikke om man ikke skriver under adopsjonspapirer for å tillate at en annen person får hans foreldrerettigheter over barna. Anonymous poster hash: 166f4...193
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #13 Skrevet 13. oktober 2014 Det er jo ikke sånn at far har rettigheter her, det er barnet som har det. Barnet har krav på bidrag, farsarv og slike ting, det kan ikke far skrive fra seg ved å sende deg et brev. Han er biologisk og juridisk far til barnet uansett hva han har skrevet i det brevet til deg. Han kan si fra seg foreldreansvaret og ikke ønske samvær, men det kan han fint ombestemme seg på. Anonymous poster hash: aa135...037
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Det er jo ikke sånn at far har rettigheter her, det er barnet som har det. Barnet har krav på bidrag, farsarv og slike ting, det kan ikke far skrive fra seg ved å sende deg et brev. Han er biologisk og juridisk far til barnet uansett hva han har skrevet i det brevet til deg. Han kan si fra seg foreldreansvaret og ikke ønske samvær, men det kan han fint ombestemme seg på. Anonymous poster hash: aa135...037 Helt iorden om han gjør det, bare jeg slipper å være der under samværet. Dette er bakgrunnen for brevet jeg fikk der han fraskriver seg rettighetene og dermed barnets rettigheter til far. Får bare se om han ombestemmer seg i fremtiden da. Anonymous poster hash: 28c08...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå