Gå til innhold

Er det krise at barna leker med puter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare jeg som synes det er ok? Barna tok noen puter fra sofaen og la på golvet og latet som om det var lava på golvet og så måtte dem gå på putene. Bråket ikke etter noe slikt, men tok også en pute fra en stol og hoppet litt på den.

Samboern blir sur på dem, sier dem må lære seg å høre etter, at dette ikke går ann osv. ender med at minste  begynner å gråte og begge går på rommet sitt.

Kjefter på meg også, sier det må gå ann å si ifra til dem innimellom, at dem må lære seg å oppføre seg, at dem ikke kan leke her i stua men på rommene sine.

Etterpå går han rundt og shiner opp stua, legger alle puter pent på plass, setter stoler i passe avstand fra bordet, tørker bort noe fra sofaen osv.

Det er sånn med alt, han klager på barna hver eneste dag og jeg blir så lei..ok ja, barna hører ikke alltid etter og man må si fra to ganger men jeg orker ikke høre på klaging på dem hver dag.  Først klager han på dem, så kritisere han meg fordi jeg ikke får skikk på dem.

Barna er normale barn som ikke har noe problemer av noe slag, litt livlige men snill med andre og omtenksomme. Synes ikke de fortjener all kritikken..

Anonymous poster hash: 54036...b99
Skrevet

Dine barn eller felles barn?

For meg er ikke dette krise. Noen mennesker liker å ha ro og orden i stua si da (da burde de kanskje ikke ha barn)

Uansett. Her høres det ut som det er noe annet som ligger bak. Hvem klikker vel fordi barna leker med sofaputene?

Anonymous poster hash: 9bb5d...dad

Skrevet

Her er det ingen krise at barna leker med putene eller lage hytte under spisebordet :) Mannen din høres sur og sær ut.

Anonymous poster hash: d2703...4e6

Skrevet

Jeg godtar ikke puter på gulvet. De skal være i sofaen.

De får heller ikke hoppe i sofaen.

Klatre, hoppe og herje kan de gjøre ute, på trening, på rommene sine osv osv. De trenger ikke ramponere stua.

Anonymous poster hash: 556c1...ae0
Skrevet

I så fall er det daglege kriser her i heimen ;)  Men eg vert sint om dei ikkje vil rydde opp etter seg før dei legg seg.

Skrevet

Putene skal være i sofaen! Den er også kun til å sitte i, ikke hoppe, herje, turne osv.

Når det er sagt, kan de gjerne lage hytte under spisestuen-bordet, eller ta med leker ned og leke på gulvet i stua. Men de må rydde etter seg og det må være en rolig lek. Skal de leke en mer bråkete lek får de enten være ute eller på rommene sine. Kommer helt an på leken.

Skrevet

Så lenge de lar hodeputen min være i fred, så kan de herje så mye de vil med puter. Takler ikke klumpete hodepute. :P

Anonymous poster hash: 9c4b8...f4f
Skrevet

Brukes ikke sofaen så kan barna bruke putene til å bygge hytte eller i den duren dine barn lekte. De baser og klatrer på sofaen.

Dette er kun lov hjemme! Er de på besøk hos venner og familie så er sofaen kun til å sitte i!

Anonymous poster hash: eb0b1...13a

Skrevet

Her kan godt putene være på gulvet, de er jo kjempemorsomme å leke med! :)

Barnet er en del av dette huset også, og får lov til å ta seg til rette her, innenfor rimelige grenser.

Skrevet

Her tar småen putene på golvet også skal alle sitte på en pute der.

Sånn gjør de det i barnehagen i samlingsstunden å han syns det er gøy at vi alle sammen gjør det her hjemme og :)

Syns han bare han er så skjønn når han hermer etter det de gjør i barnehagen :)

Anonymous poster hash: 90743...9a7

Skrevet

Mine barn får ikke lov til dette heller. har ingen ting med om man burde ha barn eller ikke

Anonymous poster hash: c6d4c...344
Skrevet

Dere må bli enige om hvilke regler som gjelder, så slipper dere dette. Hos oss skal IKKE puter på gulvet, enkelt og greit. Sengetøy hører hjemme i senga.. 

Anonymous poster hash: 44e4e...fce
Skrevet

Det er jo greit at de lærer å ikke hoppe i sofaen til de skal ut til andre.

Anonymous poster hash: b7e0f...abf

Skrevet

De får slvsagt leke alt de vil i sofaen og med putene, noe annet er utenkelig i min verden.

Skrevet

Ingen hopping på putene, men de blir ofte brukt til å lage hytte i stua.

Anonymous poster hash: 5e1a9...66d

Skrevet

Det er jo greit at de lærer å ikke hoppe i sofaen til de skal ut til andre.

Anonymous poster hash: b7e0f...abf

Er det normalt å lære barn at det finnes forskjellige regler. Hjemme og borte. Er snakk om å lære barna å tilpasse seg det virkelig liv.

Hjemme brukes sofaen til lek, borte til å sitte i! Med fem barn fra 25 til 4 så har dette aldri hvert noe problem.

Anonymous poster hash: eb0b1...13a

Skrevet

Dere må bli enige om hvilke regler som gjelder, så slipper dere dette. Hos oss skal IKKE puter på gulvet, enkelt og greit. Sengetøy hører hjemme i senga.. 

sofaputer er da ikke sengetøy!!

Anonymous poster hash: 90743...9a7

Skrevet

Leking med puter på golvet får han lov til,men hopping i sofaen er ikke lov.

Sist han gjorde det endte han på legevakten ettersom han ramlet ned å slo hodet så han begynte å blø fra hodet.

Skrevet

Det er jo greit at de lærer å ikke hoppe i sofaen til de skal ut til andre.Anonymous poster hash: b7e0f...abf

Er det normalt å lære barn at det finnes forskjellige regler. Hjemme og borte. Er snakk om å lære barna å tilpasse seg det virkelig liv.

Hjemme brukes sofaen til lek, borte til å sitte i! Med fem barn fra 25 til 4 så har dette aldri hvert noe problem. Anonymous poster hash: eb0b1...13a

Og hvem tror du får jobben i f.eks barnehagen til å lære ungene at å hoppe i sofaen ikke er greit? Du skulle bare visst hvor vanskelig det er enkelte ganger når barn får lov til alt mulig hjemme og ikke skulle få lov til det i barnehagen.

Anonymous poster hash: 5e1a9...66d

Skrevet

Vil bare si at barna får ikke hoppe i sofaen hjemme til oss! Men det hender dem klatrer på den. Putene var ikke sofaputer, men helt vanlige pynteputer. Han klikka fordi noen av putene er hvite og de da kan bli skitne og fordi dem tok en pute fra en stol, la den på golvet og hoppet litt på den. Dem var stille og lekte rolig hele tiden.

HI

Skrevet

Dine barn eller felles barn?

For meg er ikke dette krise. Noen mennesker liker å ha ro og orden i stua si da (da burde de kanskje ikke ha barn)

Uansett. Her høres det ut som det er noe annet som ligger bak. Hvem klikker vel fordi barna leker med sofaputene?

Anonymous poster hash: 9bb5d...dad

Mine barn. Tror ikke det ligger så mye annet bak, han synes bare ikke at dem hører etter som de burde og derfor synes han det er greit å kritisere og kjefte på dem hver dag. Han er sånn at bygger de tog på golvet så må dem rydde det opp med engang dem går fra det, så de bygger togbane, rydder, bygger, rydder..ofte 3.4 ganger iløpet av en dag.

Skrevet

Jeg har innsett at vi ikke kommer til å bli enige, vi står for langt unna hverandre til at vi kan klare det sånn som det er nå.

Skrevet

Mine får utfolde seg med kreativ lek i heile huset. Bare koselig. :)

Skrevet

Her får han lov til å hoppe i sofaen og leke med puter som jo kan vaskes. Faktisk har jeg selv vært med på å hoppe fra pyntepute til pynteputene som vi hadde lagt på gulvet. Gulvet var sjø og i sjøen fantes det krokodiller som vi måtte passe oss for. :)

Når vi er på besøk så er det selvsagt andre regler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...