Gå til innhold

Noen ledere her? Eller andre med mening om adferd til ansatte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foretrekker dere ansatte som er direkte, sier i fra og blir ferdig med ting. Eller de som føyer seg hvor lett som helst, jatter med og er enkel på alle måter. (Sjansen for at sistnevnte prater i gangene er større, men dere slipper å høre det)

Anonymous poster hash: a0cdc...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansatte som er direkte, sier fra og som blir ferdig med ting.

Anonymous poster hash: b906b...e68

Skrevet

Jeg er førstnevnte og ble forfremmet flere ganger.

Sitter nå i ledergruppen og forfremmet selv.

Jeg foretrekker direkte mennesker. Men det er vestenlig at de er saklig direkte og evner å holde seg til sak til enhver tid.

Også at ting fremlegges rolig.

Anonymous poster hash: e6afb...0dc

Skrevet

Foretrekker dere ansatte som er direkte, sier i fra og blir ferdig med ting. Eller de som føyer seg hvor lett som helst, jatter med og er enkel på alle måter. (Sjansen for at sistnevnte prater i gangene er større, men dere slipper å høre det)

Måten du stiller det spørsmålet på er ekstremt viklet da. Man ser tydelig hvilke svar du ønsker å få. Men for all del, jeg ønsker ansatte som er direkte fremfor tilbakeholdne med problemer. Samtidig ønsker jeg meg ansatte som er er tilbakeholdne av og til og som vet å ta opp problemer til riktig sted og tid.

Anonymous poster hash: e593b...027

Skrevet

Måten du stiller det spørsmålet på er ekstremt viklet da. Man ser tydelig hvilke svar du ønsker å få. Men for all del, jeg ønsker ansatte som er direkte fremfor tilbakeholdne med problemer. Samtidig ønsker jeg meg ansatte som er er tilbakeholdne av og til og som vet å ta opp problemer til riktig sted og tid.

*vinklet

Skrevet

Du setter automatisk likhetstegn mellom det å være direkte å det å bli ferdig med ting.

Jeg vil påstå at DET ikke er noen automatikk.

Noen medarbeidere er veldig direkte, har null antenner for når og hvor det egner seg å ta opp ting, har lite filter hvor hva som egner seg å ta opp og hva man bare bør la ligge, eller klarer abosulutt ikke å bli ferdig med ting etter at de har tatt opp et problem med mindre løsningen er akkurat slik de selv forventer.

Jeg tror ingen liker folk som snakker i gangene eller bak ryggen på folk. Men det er også viktig å velge sine kamper med omhu, ikke ta opp alt mellom himmel og jord, respektere arbeidsgivers styringsrett eller rett og slett bare slutte p sutre til ledelsen.

Jeg er noen ganger mektig lei sutrete medarbeider som hele tiden skal ha "en samtale" med meg for å rapportere om ting de er uenige i, klage på kolleger, sladre på andre de mener ikke gjør jobben sin,

Anonymous poster hash: c3713...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...