Gå til innhold

Er det greit at barnehagen kaster klærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har akkurat sluttet med bleie (1 uke siden) og i dag hadde han et kraftig uhell i barnehagen.

Det resulterte i at de hadde kastet boxershortsen. Den var helt ny Dustyboxer.

Er det vanlig at barnehagene kaster klærne?

Kunne de ikke bare ha skyldt den!?

Anonymous poster hash: 21be7...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at de ikke skylte den, de har masse annet å gjøre, men ikke greit å kaste uten å spørre dere først.

Anonymous poster hash: fcbf3...784

Skrevet

En pleier å avklare med foreldrene først at at det blir kastet, men det er ganske vanlig at en kaster undertøy som er fullt av avføring ja. 

Anonymous poster hash: f7e6c...50f
Skrevet

Hva er en Dustyboxer??

Det er vel å regne med at barnehagen skyller grovt av klærne, og legger dem i en pose - slik at barnets foreldre kan ta dem med hjem...?

Men om de i barnehagen hadde kommet i fare for å kaste en truse, hadde jeg ikke lagt mye energi ned i det. Trusene mine barn bruker koster nemlig ikke mye.

Anonymous poster hash: d81dc...a91
Skrevet

Jeg har flere ganger sagt jeg ikke ønsker undertøy med bæjs hjem, så de kan kastes. Men jeg syns ikke de skal gjøre det uten at man har samtykket. Kanskje kaster de barnets favoritt.

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at barnehagen skulle ha skylt undertøy fult av bæsj.

Ikke ville jeg ha hatt tilbake truse full av avføring heller;)

Søpla nest

Anonymous poster hash: 78964...b95

Skrevet

Hvis undertøyet var innsmurt med bæsj, kan jeg forstå at de ikke brukte tid på å skylle den. Det tar tid, og det blir mye gris og klumper som er vanskelig å skylle ned. Ekkel jobb, dessuten, og faktisk ikke de ansattes ansvar. De kunne jo ha lagt den i en pose og knytt igjen, men det hadde luktet allikevel. De kunne selvsagt ha satt den ut, men ville du ha tatt den med og vasket den etter å ha vært full av bæsj i mange timer? 

Å gi et barn som nettopp har sluttet med bleie dyrt undertøy, er så dumt at det ikke fortjener kommentar. 

Anonymous poster hash: 47a9e...d9b
Skrevet

Skyller den hvor? I vasken?? Æsj!! Skikkelig uhygienisk!

Enten så kaster vi undertøyet eller så får foreldrene med tøyet og bæsjen i en pose.

Anonymous poster hash: 14f84...c1c

Skrevet

Dette har vært diskutert før her inne. Og barnehageansatte sier at de egentlig ikke har noe sted å skylle av klærne. De kan ikke gjøre det i vasken på badet for der skal ungene vaske hendene før mat og etter dobesøk, så da måtte de eventuelt vaske ned og desinfisere etterpå. Det vil ta mye tid, og det er jo ikke slik at de har så alt for mye bemanning i barnehagene.

Du kan selvsagt be dem om å legge bokseren i en pose og sende den med hjem, komplett med størknet bæsj og alt. Det kan du forvente. Jeg ville ha foretrukket at de kastet det...

Skrevet

Barnehagen skal ikke skylle undertøy nei .

Selv ga jeg beskjed om at dersom det er utbæsja boxer, er det bare å kaste dem. Jeg vil ikke ha det hjem. Lukter i hele garderoben gjør det også, selv om det pakkes i plastposer. 

Det er nok vanlig at foreldre ikke ønsker å ha slikt hjem, men de burde ikke gjort det uten å spørre. 

Skrevet

Skjønar godt at dei ikkje vil stå og skylje avføring i handvasken i barnehagen.  Eg sa at dei berre kunne hive trusene om det skjedde slike uhell, men det har berre skjedd ein gong.  Du vår kjøpe billegare truser då.

Skrevet

Sønnen min har akkurat sluttet med bleie (1 uke siden) og i dag hadde han et kraftig uhell i barnehagen.

Det resulterte i at de hadde kastet boxershortsen. Den var helt ny Dustyboxer.

Er det vanlig at barnehagene kaster klærne?

Kunne de ikke bare ha skyldt den!?

Jeg tror hvertfall det er ganske vanlig å kaste undertøy. Hvis det har trukket igjennom så sparer man vel på bukser og sånn, men en truse er liksom ikke verdt bryet...

Anonymous poster hash: 7a013...6e7

Skrevet

Æsj.

En truse full av bæsj kastes virkelig.

Og jeg hadde nektet å skylle en slik truse. Da hadde du fått den tilbake nøyaktig slik den var når den kom av kroppen til poden.

Skyll den selv.

Tenker du må være veldig blakk om du vil ha tilbake en slik truse.

Anonymous poster hash: deff3...b3a

Skrevet

Ok. Da skjønner jeg at dette er vanlig praksis. Det var jo bare det jeg lurte på. Jeg visste ikke det, for jeg har aldri hatt bleiesluttende barnehagebarn før.

De koster ikke all verdens, men kanskje 50,- stk, og det blir det penger av hvis det skjer ofte. Jeg kan ikke kjøpe billigere undertøy til han, for kule boxsere er hele motivasjonen for bleieslutt for gutten vår.

Hi

Skrevet

Forstår biten med kul truse--->motivasjon. Hva med om han får bytte til en sånn truse når han kommer hjem om han har holdt seg tørr hele dagen?

Anonymous poster hash: 03e79...c11

Skrevet

Ok. Da skjønner jeg at dette er vanlig praksis. Det var jo bare det jeg lurte på. Jeg visste ikke det, for jeg har aldri hatt bleiesluttende barnehagebarn før.

De koster ikke all verdens, men kanskje 50,- stk, og det blir det penger av hvis det skjer ofte. Jeg kan ikke kjøpe billigere undertøy til han, for kule boxsere er hele motivasjonen for bleieslutt for gutten vår.

HiAnonymous poster hash: 21be7...1c8

Da er det jo ikke verre enn at du ber barnehagepersonalet legge bokseren i en pose slik at du kan ta den med hjem og skylle den og vaske den selv. Si at du skjønner at de ikke kan vaske eller skylle den, men at du ikke ønsker at de skal kaste den.

Skrevet

Forstår godt at de ikke har tid og mulighet til å skylle av utbæsjet tøy. Men å kaste det er for meg totalt unødvendig! Man har da vann og såpe, og kan vaske tøyet rent hjemme. Sløseri å kaste tøy bare fordi det er tilgriset!

Anonymous poster hash: 0891a...e36
Skrevet

Så kun kule boksere til 50kr stk holder ? Det der tror jeg du må jobbe med. Å få han til å synes andre boksere og er tøffe....

Anonymous poster hash: 9de38...3a7

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og hvis et barn har bæsjet masse løs bæsj i trusa så kaster jeg! Jeg verken skyller eller prøver å tømme den. Får være måte hva som kreves! Men hvis det er hard bæsj så er det mye enklere å bare hive i do. Kan forøvrig ikke skjønne at noen vil ha hjem en truse stappfull i løs bæsj.

Anonymous poster hash: f1a40...edc

Skrevet

Er 50kr for en boxer dyrt? En topakning koster jo som regel 70-100kr på Cubus f.eks, trodde det var normal pris jeg.

Anonymous poster hash: 47939...ffe
Skrevet

Hvis bæsjen er fast så vipper jeg den ut av trusa og skyller den ned i do. Hvis den er bløt og klissete kaster jeg trusa. Men dette er avklart med foreldrene på forkant. Det er noen få som vil ha skit trusa med seg hjem.

Men det var et foreldre par som ombestemte seg på den da det ble flere truser en periode og de fikk virkelig oppleve hvordan det var å åpne en pose som har ligget forseglet med skit i flere timer. Far fortalte han brakk seg da dufta slo i mot ansiktet da han åpnet posen etter han kom hjem. Trusene ble kastet hjemme da de innså det var en skikkelig klissete og ekkel jobb å rengjøre disse trusene.

Anonymous poster hash: 4a1da...539
Skrevet

Ta han med på klesbutikken og la han velge selv av de billige trusene, da blir det kult for han.

Anonymous poster hash: 43c15...e5d
Skrevet

Er det hard bæsj så vipper jeg den i do. Er det litt løst, så kastes den eller den legges i pose, alt ettersom hva foreldrene ønsker. Men jeg skyller aldri en truse full av bæsj. Det er veldig uhygienisk å skylle dritt ned i en vask andre vasker hendene i. Jeg forstår ikke at foreldre engang forventer det, men har opplevd det endel ganger.

Barnehageansatt

Anonymous poster hash: dc8bf...506
Skrevet

Her sluttet han fort fordi han visste at den fine boxseren gikk i søpla hvis han bæsjet i den.

Passet ekstra godt på å komme seg på do da.

Jeg vil ikke ha undertøy full av bæsj hjem.

Kastet også de med løs bæsj hjemme. Gadd ikke stå å skylle.

Hard bæsj ble tomt i do.

Anonymous poster hash: d26df...fe5

Skrevet

Vanlig praksis er at vi spør foreldrene hva de tenker.

Jeg hadde aldri kastet en truser/boxer uten at jeg visste det var ok med foreldrene.

Men jeg hadde nok ikke stått og skyldt 4-5 truser hver dag heller.......

Hilsen en førskolelærer

Anonymous poster hash: a9c19...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...