Gå til innhold

Julefeiring - er jeg sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre barn, og ønsker å feire hjemme.

Nå har mamma begynt å snakke om at kanskje vi skulle ha feiret jul på hytta, blir da vår familie, og søsteren min med familie (3 barn).

Samboeren min, og søsteren min og mannen hennes syntes dette var en knall ide, mens jeg kjenner at jeg ikke har lyst, styr med å dra med pakker på en liten båt, eller over fjellet, og søsteren min stresser og kjefter hele tiden.

Alle andre dager hadde det vært greit, men julaften ønsker jeg å skape noe selv for min familie.

Er gravid og da 6 mnd på vei.

Føler meg som en gledesdreper.

Anonymous poster hash: 02763...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg vil skape egne tradisjoner og feirer derfor hjemme :)

Skrevet

Jeg syns du er sær, men det er fordi det du beskriver er litt min drømmejul. Her er det alltid stress og mye som skjer hjemme at å komme seg vekk og bare vite at man skal være der må være helt fantastisk. 

Anonymous poster hash: ec388...c55
Skrevet

og må si at det må være mye koseligere å skape noe sammen enn kun kjernefamilien. Syns det er litt trist tankegang at man alltid bare skal være kjernefamilien. (meg over) postet litt for tidlig

Skrevet

Vi har gitt beskjed at julaften er vi hjemme! Hvert år! Alle uten barn kan komme viss de vil. :-)

Resten av jula både inviterer vi og blir invitert i ulike juleselskap så slekta får vi sett mye.

Julaften skal (for oss) være fredelig, rolig og ha god tid!

Grunnen til at tantunger ikke er velkomne er at de tar fryktelig mye plass, mine to er eldre og kommer ikke til verken i samtaler eller på gaveåpning. Så julaften vil vi ha med kun våre barn! (For ordensskyld vi har ingen bonusbarn!)

Anonymous poster hash: 822c6...3ef

Skrevet

Her er det hele storfamiliene til fjell annenhver jul, og for meg kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Får ikke mer julestemning enn på høyfjellet med mye snø :) men jeg ser den når du er 6 mnd på vei!

Anonymous poster hash: 0787c...4bf

Skrevet

Vi har gitt beskjed at julaften er vi hjemme! Hvert år! Alle uten barn kan komme viss de vil. :-)

Resten av jula både inviterer vi og blir invitert i ulike juleselskap så slekta får vi sett mye.

Grunnen til at tantunger ikke er velkomne er at de tar fryktelig mye plass, mine to er eldre og kommer ikke til verken i samtaler eller på gaveåpning. Så julaften vil vi ha med kun våre barn! (For ordensskyld vi har ingen bonusbarn!)

DET er bare sært

Anonymous poster hash: bb35b...95e

Skrevet

og må si at det må være mye koseligere å skape noe sammen enn kun kjernefamilien. Syns det er litt trist tankegang at man alltid bare skal være kjernefamilien. (meg over) postet litt for tidlig

Jeg tenker likt men ikke på julaften. (Meg under)

Vi inviterer søsken med familier og foreldre lillejulaften på koldtbord. Folk er så lenge de ønsker, søskenbarn koser seg sammen og julekaker spises.

Julaften vil vi ha uten andre barn. I år blir vi 10 voksne og 2 barn, i fjor kun vi 4!

1. Juledag er det middag hos svigers med alle.

2. Juledag hos mine foreldre med alle.

3. Juledag hos min søster som da har hele sin familie og mannen hennes sin familie.

4. Juledag er det juletrefest for alle min søster og mannen kjenner både familie og venner.

Nyttår feirer vi med bror til mannen og hans familie.

Vi har mange tradisjoner som inkluderer andre og koselig stress og mas. Men julaften ønsker VI å feire hjemme med god tid til våre barn og våre tradisjoner! :-)

Skrevet

DET er bare sært

Hvorfor det?

Skrevet

Jul på hytten med hele storfamilien?

😊Det er min drøm.

Det avhenger selvfølgelig av at dere kommer godt overens.

For meg er det tradisjon nok å være sammen med familien, og da litt mer enn kjernefamilien.

Julaften for meg, betyr familiebesøk, enten her eller der, med alt det som hører med til julaften.

Anonymous poster hash: 3dc7c...6c2

Skrevet

DET er bare sært

Hvorfor det?

Bare så det er sagt så har alle våre søsken både ektefeller og flere barn. Det er ingen som blir sittende 1-2 voksne med 1 barn. Alle har store familier på begge sider!

Skrevet

Grunnen til at tantunger ikke er velkomne er at de tar fryktelig mye plass, mine to er eldre og kommer ikke til verken i samtaler eller på gaveåpning. Så julaften vil vi ha med kun våre barn! (For ordensskyld vi har ingen bonusbarn!)Anonymous poster hash: 822c6...3ef

DET er bare særtAnonymous poster hash: bb35b...95e

Hvorfor det?Anonymous poster hash: 822c6...3ef

Å kun invitere barnløse fordi dere er redd for at deres barn ikke skal få nok oppmerksomhet er bare sært

Skrevet

Vi feirer julaften hjemme og det har alle forståelse for. Det begynte vi med da vi hadde fått nr. 3. Vi inviterer besteforeldre etter tur, og planlegger sammen med søsken hvor de skal være. De som ikke har familie selv kan følge sine foreldre, og er det et par med f.eks 1 barn så kan de også få komme om de har lyst. De andre dagene henger vi sammen med slekta. Men selve julaften blir det for kaotisk om det er mange familier med barn sammen, og det er heldigvis alle enige i. Men nå er både jeg og mannen eldst, og våre søsken er ikke spesielt tidlig ute med å få barn, så det har begrenset seg selv.

Skrevet

Grunnen til at tantunger ikke er velkomne er at de tar fryktelig mye plass, mine to er eldre og kommer ikke til verken i samtaler eller på gaveåpning. Så julaften vil vi ha med kun våre barn! (For ordensskyld vi har ingen bonusbarn!)Anonymous poster hash: 822c6...3ef

Å kun invitere barnløse fordi dere er redd for at deres barn ikke skal få nok oppmerksomhet er bare sært

Det er din mening. Som du ser så ønsker vi å ha en fredelig og rolig julaften. Samtidig som vi ikke ønsker at svigerforeldre, mine foreldre og gamle onkler blir sittende alene.

Det er stor forskjell å være 2 barn og 6-14 barn under julefeiringen. Det blir kaos.

Vi ønsker å ha tid til å lese juleevangeliet, spise middag lenge, ha god tid med pakkene og kose oss på julaften.

Har du prøvd å være 8 barn under 7 år på julaften? Tilsammen var det 160 gaver kun til barna, i snitt 20 hver. I tillegg kom gavene til alle voksne.

I fjor var vi 4 stykker og jeg tror vi åpnet 30 gaver tilsammen! :-)

Alle må få feire den julen de ønsker. Det er ingen som MÅ reise hverken på hytte eller til storfamilien. Det gjør vi ofte resten av året! :-)

Skrevet

Enig :) jeg har alltid ønsket meg stor jul med mange mennesker. Synes det er litt lite med bare 4-5 stk... Men vi må legge oss litt i sælan for at alle skal få det bra i jula da, så uansett om man ønsker stor eller liten jul er det viktig å prøve å komme hverandre i møte og finne en løsning alle kan leve godt med :)

Anonymous poster hash: 66b1a...b47

Skrevet

Den kommer garantert fra en som aldri har forsøkt å feire jul med veldig mange barn på en gang! ;)

Jeg skjønner godt tankegangen. Vi har selv fire barn, og ett av barna våre tåler dårlig stress, så de gangene vi feirer med svigers og hele familien der med fem andre barn, dvs ni barn totalt...da blir det bare stress og ikke noe koselig i det hele tatt. Vi er veldig glad i å være sammen, men akkurat julaften blir bare kjip når det er for mange barn. Man vil gjerne ha skikkelig tid til å se hva hvert barn pakker opp, la barna kjenne på givergleden av å se på når noen åpner det som akkurat de har laget osv, og det fungerer bare ikke skikkelig når det er en haug med vilt oppskrudde små barn sammen.

Anonymous poster hash: 831e0...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...