Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 poden vår skal inn under bup nå pga han sliter på skolen med mye (ikke faglig). Han er iflg skolen suisidal (!), har sagt noen ganger han er sint at han skal ta livet sitt. Er mye negativitet hos han også og han er sterk i viljen og vet hva han vil. Vil også betegne han som høysensitiv. Det jeg er overrasket over er at han er ikke slik hjemme. Han kan være tverr og sta innimellom, men for det meste er han en enkel gutt å ha med å gjøre. Kosete er han også. Jeg vet ikke hva som "plager " han i skolesituasjoner, og jeg er bekymret for han. Gutten er 7 1/2 år. Noen som har vært borti lignende? Anonymous poster hash: 4fa95...939
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg hadde byttet skole. Når han viser så store forandringer på skolen, kan det virke som at skolen er problemet. Blir han mobbet? Har han problemer med en av de ansatte på skolen? Anonymous poster hash: 8a9f0...656
skinnfilla Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Å, det der hadde jeg nok reagert på! Suicidal som 7 åring? Om han er en helt annen gutt hjemme, må det vel være noe som plager ham på skolen? Kanskje han pratet mer med en utenforstående? Vær glad for at bup er i bildet, de kan nok hjelpe mer enn skolen. Lykke til.
Optatium Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har hatt et par slike elever, som har det fint hjemme, men som uttrykker ønske ol å ta sitt eget liv om de må gå på skolen mer. Ingen av disse har hatt det vondt på skolen, blitt mobbet eller liknende. Derimot hadde han ene en dyptliggende depresjon, og den andre hadde ADD. Begge diagnoser førte til at det var vanskelig å henge med på skolen, delta, følge med, og lære. Begge barna har fått hjelp, og begge har det bedre. Dessverre var det litt sent for han med ADD, det er sent å få hjelp i niende klasse. Sånn sett håper jeg sønnen din får hjelp, og så skal du være glad for at BUP blir koblet inn så fort! Inntil dere finner ut hva som ligger bak syns jeg ikke du skal bytte skole, skolen har her tatt tak i et problem tidlig, og det bør du være glad for. Håp heller at BUP finner ut hva som plager sønnen din, slik at de kan hjelpe han :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 poden vår skal inn under bup nå pga han sliter på skolen med mye (ikke faglig). Han er iflg skolen suisidal (!), har sagt noen ganger han er sint at han skal ta livet sitt. Er mye negativitet hos han også og han er sterk i viljen og vet hva han vil. Vil også betegne han som høysensitiv. Det jeg er overrasket over er at han er ikke slik hjemme. Han kan være tverr og sta innimellom, men for det meste er han en enkel gutt å ha med å gjøre. Kosete er han også. Jeg vet ikke hva som "plager " han i skolesituasjoner, og jeg er bekymret for han. Gutten er 7 1/2 år. Noen som har vært borti lignende? Anonymous poster hash: 4fa95...939 Hva sier ungen selv da? Hvis du spør hvorfor han ønsker å dø, hva svarer han da? Anonymous poster hash: 312ae...1eb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Vanskelig å bytte skole da det er bare en skole her vi bor;) Men jeg stoler på hjelpeapparatet nå at de finner ut hva som ligger bak. Han blir ikke mobbet, er veldig langt foran de andre faglig, og har nå en assistent som følger han opp. Kan vel nevne at faren hans er lite inni bildet pga vi er skilt, og har to storesøsken som kan være plagsomme til tider...men det er heftig å vite at han har slike følelser. Er veldig glad for at Bup skal inn snart. Hi Anonymous poster hash: 4fa95...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå