Gå til innhold

Bioingeniører eller andre som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang holdbarhet har blodprøver av spormetaller?

Altså, hvor lang tid etter prøvetaking må prøven være analysert?

Hva vil det si for prøveresultatet om det er gått for lang tid?

Hva skjer om man ikke vender glassene umiddelbart etter prøvetakning slik prosedyren anbefaler?

Vil dette påvirke prøveresultatet?

Prøver å finne ut litt ifm en utredning jeg går gjennom for tiden.

Om noen kan svare på noe av dette ville jeg bli takknemlig :)

Anonymous poster hash: a3d7c...783
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt* :)

Skrevet

Har ikke tilgang til jobbprosedyrene hjemme, men de har ganske lang holdbarhet - minst en uke i kjøleskap tror jeg. Hos oss kjøres zn, cu, bly og aluminium, så litt mer usikker på andre stoffer som vi sender bort.

Hvis du blandet rørene rett etter prøvetakingen, går det antakeligvis greit, men det beste er umiddelbart etter at røret er fyllt.

Anonymous poster hash: e655d...437

Skrevet

Har ikke tilgang til jobbprosedyrene hjemme, men de har ganske lang holdbarhet - minst en uke i kjøleskap tror jeg. Hos oss kjøres zn, cu, bly og aluminium, så litt mer usikker på andre stoffer som vi sender bort.

Hvis du blandet rørene rett etter prøvetakingen, går det antakeligvis greit, men det beste er umiddelbart etter at røret er fyllt.

Anonymous poster hash: e655d...437

Takk. Problemet mitt er at prøvene blir analysert halvannen-to uker etter prøvetakning og ingen kan svare på om prøvesvarene som da kommer er reelle, siden laboratoriet som skulle analysere siste prøvene sier de må ha prøvene til seg innen senest en uke.

Det varierer også veldig om bioingeniøren blander glassene umiddelbart etter prøvetakning eller ei, det varierer veldig fra bioingeniør til bioingeniør på samme prøver.

Blir skeptisk når de prøvesvarene jeg så får ikke stemmer med andre markører som er tatt i annen analyse samme dag.

Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...