Gå til innhold

Kjøpte meg ny iPhone 5s

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca tre uker siden. Nå vil den ikke lade! Dvs den lader med en gang og en liten stund, ca opp til 15-16%. Men da kommer det opp "dette tilbehøret støttes kanskje ikke". Så irriterende! Går det an å angre dette kjøpet? Kjøpt på djuice sin nettbutikk.

Anonymous poster hash: 3497a...d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du har et problem med laderen.

Anonymous poster hash: 4b06e...1dc

Skrevet

Har prøvd mange ladere, men ingen virker optimalt. I tilfellet må det være ladeporten i iPhone.

HI

Anonymous poster hash: 3497a...d78

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Det er lov å heve et kjøp, hvor lang angrefristen er, vet jeg ikke.

Men, det er noe som heter reklamasjon.

Da vil du jo være uten telefonen en stund, kjedelig det og.

Skrevet

Jeg har iphone 5, og dette skjedde med min da det var ca 1 uke gammel. Leverte den inn, og 5 dager etterpå fikk jeg ny telefon, og det har ikke vært noe tull med den.

Skrevet

Du har 14 dagers angrefrist når du handler på nett, men da skal varer leveres ubrukt tilbake i originalembalasjen så den kan selges som ny til en annen kunde.

Angrefristen gjelder derfor ikke for deg, men apple har jo 1 års garanti på produktene sine så du må klage. Det er klart telefonen må lade, er det noe galt med den kan du kreve å få den reparert eller få ny om det ikke går an å fikse.

Anonymous poster hash: 3c278...fdc
Skrevet

Som forbruker har du jo reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, uavhengig av garanti gitt av produsent. Er vel til og med en ganske ny dom fra Høyesterett som har slått fast at denne reklamasjonsfristen er på fem år når det gjelder mobiler (hvis jeg ikke husker helt feil).

Dersom du har forsøkt ulike ladere og problemet ikke ligger der, ville jeg gått tilbake med mobilen der du kjøpte den og enten bedt om at de fikset den eller at du får ny. Dersom dette tar veldig lang tid har du krav på lånetlf.

Skrevet

Du har 14 dagers angrefrist når du handler på nett, men da skal varer leveres ubrukt tilbake i originalembalasjen så den kan selges som ny til en annen kunde.

Angrefristen gjelder derfor ikke for deg, men apple har jo 1 års garanti på produktene sine så du må klage. Det er klart telefonen må lade, er det noe galt med den kan du kreve å få den reparert eller få ny om det ikke går an å fikse.

Anonymous poster hash: 3c278...fdc

Det er jo ikke angrefristen som gjelde her, dette er en reklamasjonssak, og det er noe helt annet... Og så lenge varen er kjøpt i en norsk butikk eller nettbutikk er det norske rellamasjonsregler som gjelder, uavhengig av hva Apple har av garantier.

Anonymous poster hash: 59346...fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...