Gå til innhold

Redd for kreft i livmora...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist celleforandringer og HPV virus.

Det er 2 år siden nå,og jeg tok kontrollprøver for ca halvannet år siden. Det var ikke like store celleforandringer da.

 

Nå begynner jeg å bli bekymret, for jeg har i en god stund nå hatt veldig uregelmessige blødninger. De kan vare i 4 uker, så har jeg opphold på en uke,så blør jeg i 2 uker igjen... Opphold et par dager, blør et par dager, opphold igjen og så fjorten dager til med blødning... Dette har holdt på i 4 mnd nå.

Jeg tok p-sprøyta for 2 uker siden. Jeg hadde blødning den dagen, men den stoppet dagen etter. Begynte å blø en uke etterpå og blødde i 2 dager, så opphold og så begynte jeg igjen i dag...

 

Jeg er svimmel,og blir lett kvalm om dagen.

Ser jeg på noe uklart, f.eks slike bilder som endrer utseende utifra vinkel, blir jeg kjempe kvalm... Ofte blir jeg sjøsyk og detføles som jeg vugger når jeg sitter.

Jeg er ikke gravid, helt sikker!

 

Nå e jeg så bekymret at jeg ikke tør å ringe legen. Vet jo at jeg må,men er livredd for svsret,og vil egentlig bare fjerne hele livmora her og nå... Får man operert bort den pga det jeg sliter med?

Uff... Vet at dere ikke kan hjelpe meg og at jeg må til legen.. Tenkte bare å høre om noen har noen ideer eller erfaring selv...

 

Jeg har slitt med ustabile sykluser før også,og ingen prevensjon annet enn p-sprøyte fungerer som prevensjon heller,så jeg har tidligere snakket med legen om sterilisering. Noe han mener jeg vil få dekket.

Men det hjelper ikke hverken på blødninger, HPV eller celleforandringer...

 

Anonymous poster hash: 4ad3f...64a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til legen og snakk med han, det er det eneste fornuftige! Er du redd for livmorkreft så bør du være mer redd for å vente for lenge, jo raskere det oppdages jo større sjangs for å bli frisk!

Mot deg opp og ring med en gang! Masse lykke til, krysser fingrene for t du er frisk som en fisk!! 😊

Skrevet

Jeg er i en ganske så lin situasjon som deg. Fått påvist celleforandringer for andre ganmg på 6 mnd og må inn å ta biopsi i november. Har også rare blødninger, noe smerter og blør ALLTID etter sex. Har hatt mye vondt i magen og hodet og er kjempesliten!

 

My bsre å dra til legen å få sjekket det; enn å gå å vente til de kanskje er for sent!

 

Kanskje det ikke har en sammenheng med celleforandringer i det hele tatt.

 

Dra til legen!!

 

Lykke til og god bedring, uansett hva kvalmen og svimmheten skyldes 😊❤️

Skrevet

Tusen takk for svar. Setter pris på lykkeønskningene deres :-)

 

Jeg vet jo at jo fortere man får hjelp, jo bedre er sjansen,men det er likevel skremmende å kanskje skulle få et slikt svar jeg frykter...

 

Lykke til du også (du nr 2), håper alt går bra med deg :-)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4ad3f...64a

Skrevet

Jeg har mellomblødninger nesten hver måned,for det meste i andre del av syklusen,etter eggløsning. Jeg har ikke HPV men i mitt tilfelle er det hormonsvinginger som er problemet. Ppillen hjelper litt. Så vidt jeg har forstått er det normalt med hormonsvinginger i 30-åra og det tar flere flere år til å utvikle kreft så jeg synes du skal slappe av og ringe legen for å få det overstått.

 

Anonymous poster hash: 6f9cf...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...