Gå til innhold

Vannkopper ol., må man ta med barnet til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet får feber og så utslett som man vet at er f.eks vannkoppper eller hånd fot og munnsyken, må man uansett dra til legen for en vurdering? Det er jo virus som legene ikke kan gjøre noe med.

Sønnen min hadde for ca en mnd siden ca 40 i feber i 3 dager, så ble han frisk og hadde tilfeldigvis en legetime for noe helt annet et par dager etter feberen forsvant. På venterommet hos lege så jeg at han hadde fått utslett i nakken, og inne hos legen kledde vi av han og han var full av utslett på hele kroppen men ikke hodet. Det så jeg ikke før vi dro til legen. Da var det 4. barnesykdom. Det var greit å få det bekreftet for hvis vi ikke hadde vært hos legen den dagen så hadde jeg begynt å lure. Lignet ikke på vannkopper. Men da det er et virus og feberen var over så tok hun ingen prøver.

Anonymous poster hash: 321a2...a9e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg dro ikke til lege når småen her hadde vannkopper.Ser ikke poenget med det når jeg vet at det er vannkopper å legen uansett ikke kan gjøre noe.

Anonymous poster hash: 1521a...55f
Skrevet

Kommer til å ta turen til legen ved vannkopper, men det er mest for legeerklæring til jobb iom at jeg mest sannsynlig må være hjemme mer enn tre dager i strekk da.

Anonymous poster hash: 2a336...c27

Skrevet

Nei jeg dro ikke til lege når småen her hadde vannkopper.Ser ikke poenget med det når jeg vet at det er vannkopper å legen uansett ikke kan gjøre noe.

Anonymous poster hash: 1521a...55f

Samme her, bare lurer på hva folk faktisk gjør.

Kommer til å ta turen til legen ved vannkopper, men det er mest for legeerklæring til jobb iom at jeg mest sannsynlig må være hjemme mer enn tre dager i strekk da.

Anonymous poster hash: 2a336...c27

Jo men det blir liksom noe annet, jeg tenker på lege for å få bekreftet diagnosen.

HI

Anonymous poster hash: 321a2...a9e

Skrevet

Hos legen vil de jo helst ikke ha deg inn på venterommet med vannkopper, der kan det sitte mange syke mennesker som overhodet ikke bør utsettes for den smitten.

Jeg ser heller ingen grunn til å gå til legen med barnesykdommene. Da datteren min ble smittet med vannkopper av storebror var hun bare 9 uker gammel så da ringte jeg legen, men bare for å snakke med han og høre om det var noe vi skulle være obs på siden hun var bare et spedbarn. Vi var aldri hos legen for vi visste jo hva det var...

Anonymous poster hash: e131e...be1
Skrevet

Prat med legen på tlf hvis absolutt MÅ, men få tar imot barn med vannkopper for å unngå smitte.

Hva er poenget med å bekrefte at det er vannkopper? Bortkastet tid og ressurser.

Anonymous poster hash: 82a34...dc9

Skrevet (endret)

Om du er sikker på at det er vannkoppar, så ser eg ikkje vitsen med å gå til lege.  Dei er ganske typiske, og du høyrer som regel om at andre har det og. evt kan du få erfarne mødre til å kikke på utslettet om du er usikker. Det er ikkje særleg populært med vannkoppar på eit legekontor, så om du skal dit bør du seie i frå om mistanken på førehand.  På sjukehus er iallefall vannkoppar handsama tilnærma som pest, pga smittefare for immunsvekka pasientar. 

Vi har ikkje vore til lege når ungane har hatt vannkoppar eller 4. barnesjukdom. 

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...