Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg var på Oslo-tur med ei venninne i dag. Imens jeg var i Oslo, ringte bestekompisen til sønnen min og spurte om sønnen min ville være med på kino i kveld. De er begge 11 år. Jeg ringte hjem og spurte han, og det hadde han veldig lyst til. Jeg kjenner foreldrene veldig godt, og vi har samme regler om aldersgrenser på filmer og spill osv. Stort sett samme holdninger på stort sett det meste. Og det vi ikke er 100% enige om er egentlig ikke nei vesentlige ting... Uansett, de er nå på kino og jeg søker opp filmen de skal se. (Fikk mld av moren til kompisen for 20 min siden om tittelen på filmen) og den ser så skummel ut!!!! The laze runner. Dt er 11 års grense på filmen, men s skummel!! Jeg har prøvd å ringe moren og har sendt henne to mld! Det kan jo selvsagt hende dette går bra, men er ganske sikker på at hyntes filmen er i skumleste laget 😳😳😊 Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Dårlig samvittighet?? Anonymous poster hash: 29b22...83d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Det er ikke ofte jeg skriver dette, men nå er det på sin plass. Ro deg ned! Det er ikke noe å skrive et langt innlegg med masse utropstegn om dette. Vel, så er kanskje filmen skummel, men han overlever helt sikkert. Og det er slett ikke sikkert at den er så ille. Den har tross alt 11-års aldersgrense. Anonymous poster hash: 93f21...4ec
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Skjønner ikke problemstillingen her... Han er 11år, det er 11års aldesgrense, og du har dårlig samvittighet fordi du er redd for at filmen skal være for skummel for han?? Anonymous poster hash: 60a8f...ec8
*Miss Marple* Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Hva vil du med moren da? At hun henter de midt i filmen? Når barna blir såpass store må de få gjøre egne erfaringer, og så lenge aldersgrensen er innenfor må det være greit.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Hunger games har også 11 års grense, og der lå de drepe folk for å kunne overleve selv. Det er mange filmer med 11 år som er skumle! Og ja- jeg veto han sitte ri salen nå og er redd... Jeg er generelt lite hysterisk, men nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet. Hadde han sett traileren, tror jeg ikke han hadde villet sett den Hi Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har sett den filmen.. Eller iallefall litt av den. Den var utrolig kjedelig, ikke no spennende eller skummel en plass, så jeg orket ikke engang se hele. Anonymous poster hash: 4acdf...e95
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Dakkars! Kan ikke du hente poden mitt i filmen da? Ikke nor til kompisen hans? Det er jo du som sa ja, og senere angret deg, ikke mora til kameraten. Ikke hennes ansvar. Anonymous poster hash: 1e7c2...6e3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg skal da ikke hente han eller be moren hente han! Jg ringte moren for å si at jeg var litt redd han kommune å forlate kinosalen, så hun kunne være forberedt på det. Og jeg kan vel ha dårlig samvittighet uten å gjøre noe drastisk ut av det!?!? Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 http://m.youtube.com/watch?v=AwwbhhjQ9Xk Link til traileren... Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Uff da, du får ringe sønnen din og be innstendig om unnskyld for at han fikk lov til å se den fæle fæle filmen han sikkert ble kjemperedd av. Kanskje du skal kjøpe en trøstegave til han samtidig... kom igjen, du legger jo ord i munnen på han om du allerede bare "vet" at han sitter og er kjemperedd. Og om han ble litt redd, hva så? Han er 11 år og kan vel skille mellom fiksjon og virkelighet? Anonymous poster hash: 244ae...d60
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal overreagere på at jeg reagerer! Jeg skal ikke ringe han, gråte når han kommer hjem, få noen til å dra han ut, la han sove i armkroken min! Men jeg må jo få lov til å ha litt dårlig samvittighet FOR MEG SELV når jeg veit han sitter og er redd??? Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Har han sagt han er redd? Anonymous poster hash: 244ae...d60
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg skal se den sammen med sønnen min på 10. Han synes den høres spennende ut. Hunger games skal vi også se Anonymous poster hash: 0474e...a54
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Nei, han har ikke sagt det, men han fikk mareritt av å se på Disney sin Modig. Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Nei, han har ikke sagt det, men han fikk mareritt av å se på Disney sin Modig. Anonymous poster hash: 24444...587 Han er også veldig mørkeredd... Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #17 Skrevet 12. oktober 2014 Har sønnen din kommet hjem nå? Hva syntes han om filmen? Anonymous poster hash: a5c7a...cdb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #18 Skrevet 12. oktober 2014 De som har svart deg så freidig her har nok kun små barn selv, og ser på en elleveåring som nesten voksen. Skjønner deg godt jeg. Eldste min elsker slike filmer, men min tiåring er som din. Dersom han ikke var helt forberedt på at filmen kan være skummel, kan det hende han slet seg gjennom den. Håper det gikk fint. Til dere som svarer så frekt: Klarer dere ikke sette dere inn i andres situasjoner? Jeg for min del skjønner deg ekstra godt da jeg selv som voksen dame, ikke liker skumle filmer. Har slitt meg gjennom skumle filmer på kino selv, og bare hatt lyst til å gå. Anonymous poster hash: 502d9...6c9
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Nei, han har ikke sagt det, men han fikk mareritt av å se på Disney sin Modig. Anonymous poster hash: 24444...587 Når han blir redd av en tegefilm med 7årsgrense som 4åringer kan se så burde du vel skjønt at en 11års film blir alt for heftig for ham. Anonymous poster hash: 29b22...83d
Mandala Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Nei, han har ikke sagt det, men han fikk mareritt av å se på Disney sin Modig. Anonymous poster hash: 24444...587 Når han blir redd av en tegefilm med 7årsgrense som 4åringer kan se så burde du vel skjønt at en 11års film blir alt for heftig for ham. Anonymous poster hash: 29b22...83d Herregud, så håpløse folk her er. Det er jo det hun skjønner! Hun antok kanskje at de skulle se en animert familiefilm eller noe sånt,noe som ville vært naturlig å sende min sønn alene på som 11-åringen hvertfall. Som også er den nervøse typen. Selvsagt er det kjedelig å sitte i en annen by og ikke kunne være der om barnet er redd. Selvom det begynner å bli stort.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #21 Skrevet 13. oktober 2014 Takk for i allefall to støttende svar 😊❤️ Joda, han kom blid og fornøyd hjem i går og fortalte om en SUPERKUL og LITT skummel film... Og da han skulle legge seg, kom han krypende og spurte om han kunne sove i sengen min, for filmen hadde vært litt mer enn LITT skummel ... Hi Anonymous poster hash: 24444...587
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #22 Skrevet 13. oktober 2014 Så bra det endte godt og både mor og sønn en erfaring rikere Anonymous poster hash: 5893b...533
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #23 Skrevet 13. oktober 2014 Du skriver at du er litt hysterisk, og første tanke hos meg var; overfører du dette til din sønn? Jeg har 4 barn, men sliter veldig med en frykt om at det skal skje dem noe. Vi bor på et trygt og barnevennlig sted, men allikevel er jeg redd når de er lenger unna enn nabogata. I forrige uke sa 8 åringen i klartekst at " vi får ikke gå NOEN steder fordi DU er redd!" Dette måtte jeg ta til meg. For jeg vil ikke at min frykt skal overføres til barna sånn at de ikke tør å gå steder, de heller. Fikk bare følelsen av at det er litt lignende hos dere. At DU er redd for at sønnen din ikke er stor nok/trygg nok etc og at det da skaper en utrygghet hos gutten fordi han merker bekymringen hos mamma...? Vi må nesten slippe taket, la dem få gjøre egne erfaring, oppmuntre dem til å utfordre seg selv osv.. Du sier at sønnen din på 11 blir redd av en Disneyfilm med 7års grense (tillatt ned til 4 år). For meg høres det litt rart ut. Høres ut som han er litt sart, og et eller annet sted kommer dette fra. Er han generelt en utrygg gutt, kanskje han sliter med angst, eller blir han påvirket utenifra/av andre? Ikke ment som kritikk, altså.. Anonymous poster hash: 8c6af...a74
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #24 Skrevet 13. oktober 2014 Du skriver at du er litt hysterisk, og første tanke hos meg var; overfører du dette til din sønn? Jeg har 4 barn, men sliter veldig med en frykt om at det skal skje dem noe. Vi bor på et trygt og barnevennlig sted, men allikevel er jeg redd når de er lenger unna enn nabogata. I forrige uke sa 8 åringen i klartekst at " vi får ikke gå NOEN steder fordi DU er redd!" Dette måtte jeg ta til meg. For jeg vil ikke at min frykt skal overføres til barna sånn at de ikke tør å gå steder, de heller. Fikk bare følelsen av at det er litt lignende hos dere. At DU er redd for at sønnen din ikke er stor nok/trygg nok etc og at det da skaper en utrygghet hos gutten fordi han merker bekymringen hos mamma...? Vi må nesten slippe taket, la dem få gjøre egne erfaring, oppmuntre dem til å utfordre seg selv osv.. Du sier at sønnen din på 11 blir redd av en Disneyfilm med 7års grense (tillatt ned til 4 år). For meg høres det litt rart ut. Høres ut som han er litt sart, og et eller annet sted kommer dette fra. Er han generelt en utrygg gutt, kanskje han sliter med angst, eller blir han påvirket utenifra/av andre? Ikke ment som kritikk, altså.. Anonymous poster hash: 8c6af...a74 Jeg skjønner godt hva du mener. Han blir ikke redd for filmene når vi (eller han elene) ser de hjemme, men det blir nok mitt voldsomt med alle effektene og høye lydene på kino. Det han fikk mareritt sv fra Modig, var da den sinte bjørnen kom og skulle sloss med mamma-bjørnen. Han har dett den flere ganger hjemme i ettertid, men etter kinoen fikk han mareritt. Da han kom hjem i går, møtte jeg han i døra. Han ble kjørt hjem av faren til kompisen. Jeg møtte han med et smil og spurte om filmen var kul. (Ikke skummel) så sportslige han om hva den handlet om, og jeg svarte at det var ikke rart han syntes den filmen var kul, for den hørtes veldig spennende ut. Han sa også at han trodde og gledet seg il dt kommen toer. Han sanden var litt skummel, men at det hadde gått helt greit. Jeg igjen svarte med at filmene er laget for å væremåte skumle, for da blir de litt ekstra spennende. Så akkurat dette tror jeg ikke han har fra meg. Det kan veldig godt hende at han ikke hadde blitt redd om han så den på tv hjemme. Det er på kino filmene blir for skumle... Hi Anonymous poster hash: 24444...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå