Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Har dere noen tips til ei som MÅ ned i vekt til tross for svangerskap? Beskjed fra lege dette altså, men lite hjelp å få. Jeg skal ikke trene annet enn å gå tur så lenge jeg er gravid. Men om jeg spiser SUNT og holder meg til X antall kalorier, vil jeg vel gå ned? Skal ikke ligge på 1400 kalorier pr dag for å si det sånn. Er ikke slankehysteri dette er snakk om, det er snakk om helsen min (og babyen sin). Anonymous poster hash: 94c0a...c25
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Hvorfor kan du ikke trene? Om du skal ned i vekt må du ned i kalorier, en del mindre enn du spiste før. Anonymous poster hash: c8b47...f53
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg svarer deg slik jeg har svart mange andre ang. "slanking" i svangerskapet. Det finnes ikke noe galt med å legge om til en sunn og aktiv livsstil mens man går gravid. Det handler ikke så mye om lite/mye kalorier men heller å få i seg de riktige kaloriene. Tenk grovt, grønt, rent og variert. Spis mer grønnsaker enn ris/pasta/potet. Velg grovt/fullkorn. rent kjøtt og fisk. Sørg for regelmessige måltider og spis før du blir hoggsulten. Det trigger søthungeren. Drikk vann. Beveg deg! Turer er supert men pulsen må opp for at det skal ha noe for seg. Og viktig av alt: KOS deg innimellom! Endring av livsstil innebærer ikke et liv uten sjokolade. Og dersom man er flink til å spise slik at blodsukkeret holdes jevnt så vil ikke lenger søthungeren være et hverdagsproblem. Da er det lov å kose seg litt innimellom:-) Anonymous poster hash: a5cbd...06d
kristinehufine Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Burde ikke være noe problem for legen å henvise deg til ernæringsfysiolog?! Jeg har samme problem, er ikke gravid men prøver. Jeg har legitime 21. Oktober og regner med å få hjelp til å sette opp hvor mye kalorier jeg skal ha i meg i prøveperioden og når jeg får en bekreftet graviditet! Men hadde ikke stolt på legen, gå til en ernæringsfysiolog!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå