Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Blåstrømper krever slutt på kvotering, fedrekvoten og sexkjøpslovenSærrettigheter til kvinner er diskriminering av menn, mener Karen Thue og Victoria Wæthing. De kaller seg for de nye feministene.http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Blastromper-krever-slutt-pa-kvotering_-fedrekvoten-og-sexkjopsloven-7739581.html Hva synes dere om den nye "feminismen"? Er dette krav noen av dere kunne tenke dere å stille dere bak? Anonymous poster hash: 35a04...8d3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Absolutt ikke! Synes det de påstår rett og slett blir historieløst. Selv om jeg ser at kvotering kan være problematisk så har det også en hensikt. Det er viktig at kvinner er representert i fora der avgjørelser blir tatt og dersom det må kvotering til i en periode for å få det til, so be it. Menn tjener fortsatt mer enn kvinner under ellers like forutsetninger, de er overrepresenterte i omtrent alle maktfora og så videre. Med det mener jeg ikke at det er så synd på kvinner og så videre, men vi har fortsatt litt arbeid å gjøre før vi oppnår full likestilling. Anonymous poster hash: 2a94f...f3b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Stiller meg ikke bak, men tror at mange fra 'cup cakes'-generasjonen vil stille seg bak. Som mormor på 93 år siet: 'Dagens unge er mer konservative og tradisjonelle enn mine foreldre var' Anonymous poster hash: f7840...1f5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg synes det er bra for feminismen at ikke bare rødstrømpene dominerer! Flott at vi får flere alternativer til kvinnekamp, som de sier har de samme mål men tror man når frem med forskjellige midler. Liker! Anonymous poster hash: 7c820...501
prekæs Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Altså. Jeg tror og håper dette er tull, ala disse intervjuene hvor tv kanalene går fem på, og publiserer fleip som fakta. Ble noe parodi over det:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Eg trur dei stort sett er priviligerte damer som ikkje har kjent diskriminering på kroppen sjølv. I alle fall ikkje som dei har merka. Eg tenkjer og at dei er lite oppdatert på forskning på kjønn og kulturelle mekanismer som opprettheld diskriminering. Anonymous poster hash: 7f058...a74
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Eg trur dei stort sett er priviligerte damer som ikkje har kjent diskriminering på kroppen sjølv. I alle fall ikkje som dei har merka. Anonymous poster hash: 7f058...a74 "Let them eat cake"... Anonymous poster hash: 35a04...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå