Gå til innhold

Hvor ofte shopper du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg ordentlige shopping-turer hvor man handler flere ting, ikke når man f.eks svipper innom h&m for å handle en pakke truser.

Ei venninne er på shopping minst 3-4 ganger i måneden. Hun handler da klær til seg og ungene, sminke, interiør etc. Mannen tjener godt (rundt 700 000 kr i året), hun har vanlig inntekt. Men jeg skjønner ikke hvordan hun har råd til all denne shoppinga! Jeg synes også det er merkelig å prioritere shoppingturer (nesten) hver lørdag. Shoppingturer varer mellom 3-7 timer. Ungene er da med far eller hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: 9330c...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser det ut hjemme hos henne når hun handler så mye så ofte?

Jeg shopper vel 3-4 ganger i året. Plus noen impulskjøp her og der innimellom.

Anonymous poster hash: 77517...0cb
Skrevet

Jeg drar så og si aldri på storshopping. Men er sikkert på senteret og kikker i byen tre ganger i mnd ca. Finner jo bestandig et eller annet å handle, enten til meg selv, barnet eller huset, men mest av alt blir det vindusshopping og jeg kan få litt inspirasjon.

Skrevet

1 gang i mnd. Lever for den dagen :D

Skrevet

3-4 ganger i året kanskje, da handles det såpass at ungen har nok til neste runde. Blir som regel når sesongen skifter og en gang til jul. I år har det blitt litt flere runder ettersom vi kjøpte hus og trengte div til det. Nå er det julshoppinga som står for tur, så er vel neste gang ut i mars-april, tenker jeg.

Skrevet

Shoppet sist da jeg var på ferie i august, shoppet for ca 1000 kr da. Etter det har jeg ikke handlet noe til meg selv. Men reiser på ferie til jul, og håper jeg har spart 3000 kr til bare ren shopping til meg selv. Skal til Polen og, så det er jo litt billigere der.

Nå shopper ikke jeg ofte eller mye. Den Polen turen blir unntaket. Men jeg har gått ned 7 kg nå, og skal ned 10 kg til da, så da kommer jeg til å trenge noen nye klær og.

Anonymous poster hash: e47c3...88c
Skrevet

Ved behov, og aldri mer enn maks 30-40 minutter. Jeg er ikke så veldig glad i å shoppe, men anskaffer det vi trenger ved behov. Noen ganger vil det si 2-3 turer på en måned, for så å gå et par måneder uten å kjøpe mer enn et par sokker. Jeg har fire barn, så litt oftere blir det jo enn for dem med færre barn. Vi har over gjennomsnittlig god inntekt, men har også såpass med utgifter at vi ikke kan ta helt av.

Anonymous poster hash: 027e3...f9f
Skrevet

Trenger da ikke koste så mye. Jeg shopper i går.

Til meg: 4 bukser, 3 topper, jakke, et par sko, sminke.

Til barna: 3 par bukser, 3 gensre, 1 vinterdress, 2 par vintersko, 2pk pysjamas, 6 sett ullundertøy.

Mannen: 5 boksere, 1 genser, vinterjakke.

Totalt: 2400,- !! :)

Anonymous poster hash: 463eb...bc1

Skrevet

jeg shopper ofte, men jeg har veldig god økonomi.

Mannen tjener 1,2 millioner i året. jeg tjener 400.000.

Vi har nesten ikke lån på huset vårt og gjeldfrie nye biler, så da blir det masse penger til sparing og masse penger til shopping :)

Anonymous poster hash: 4adca...ade
Skrevet

Med både butikk- og nettshopping blir det vel 2-3 ganger i mnd.

At jeg kjøper et enkelt plagg eller ting til huset skjer nok nesten ukentlig.

Skrevet

Tja, minst 2 ganger i mnd tenker jeg, kan være på nett eller på bytur/kjøpesenter. 

Skal jeg på jentetur med shopping som agenda, shopper jeg ikke med mindre jeg virkelig må ha det. Da har jeg "shoppestopp" i 3-4mnd. 

Skrevet

Jeg er som en mann når det gjelder shopping, veldig lite glad i det, hater kjøpesentre, særlig på lørdager, men også på ettermiddag/kveldstid.

Foretrekker å handle på nett når det er noe jeg trenger :)

Anonymous poster hash: 46b1a...1a5

Skrevet

jeg shopper ofte, men jeg har veldig god økonomi.

Mannen tjener 1,2 millioner i året. jeg tjener 400.000.

Vi har nesten ikke lån på huset vårt og gjeldfrie nye biler, så da blir det masse penger til sparing og masse penger til shopping :)

Anonymous poster hash: 4adca...ade

Hva vil ofte si?

Min venninne som shopper minst 3 av 4 lørdager, bruker store deler av dagen til shoppingen. Venninna mi har visst råd til det hun også, så det jeg tenker på er tida. Det er direkte trist at hun bruker lørdagene til shopping og setter bort ungene for å kunne gjøre det.

Her i huset er lørdagen kosedag. Sen frokost, turer i skogen e.l, brettspill-spilling osv. Det kunne aldri ha falt meg inn å byttet ut familietid med shopping. Jeg sier ikke jeg er perfekt, men jeg mener venninna mi prioriterer feil.

HI

Anonymous poster hash: 9330c...613

Skrevet

Et par-tre ganger i måneden blir det vel. Er stadig på utkikk etter ting på salg, så det er ikke alltid jeg kommer hjem med så mye, men jeg har blitt skikkelig flink til å finne gode kupp!

Flere ganger jeg har kommet hjem med 5-6 bæreposer med klær og ting til ungene og meg selv, og kun betalt i underkant av 1000 kr. Da er jeg fornøyd med meg selv! :D

Anonymous poster hash: b87ff...88b
Skrevet

Sjelden storshopping, men blir litt småshopping nå og da. Alltid noe ungene trenger føler jeg :P Ikke så ofte ute i butikkene, men digger nettshopping :)

Skrevet

Alt for ofte, sier lommeboka.

Anonymous poster hash: 0b468...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...