Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg håper flest mulig har lyst å svare på hva disse barnevognene sier om den som eier den. I dag føler jeg at mange bruker vognen som et "tilbehør" og jeg lurer på hva DU forbinder med disse barnevognene. Alder på eieren, hva de er opptatt av, barn nr?, osv. Si gjerne hvilken du selv ønsker deg/har hatt! Brio go Brio kombi/duo Bugaboo buffalo/donkey Bugaboo cameleon Emmaljunga mondial deluxe (blå/sort/rosa med hvitt på bagen) Emmaljunga mondial (ensfarget) Emmaljunga city cross med city bag Emmaljunga edge duo Retro vogner Stokke xplory Simo kombi/duo Silver cross Balmoral/kensington Silver cross sleepover Anonymous poster hash: 96971...a63
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har simo kombi. Hvem er jeg? Anonymous poster hash: 7c7a3...970
PrinsesseHengepupp Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Finnes det mennesker som bare utfra å lese navnet på en vogn faktisk vet hvilken vogn det dreier seg om - og gjøre seg opp en mening om eieren?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg hadde en rosa emmaljunga vogn. Hva sier det om meg? Anonymous poster hash: 31f3c...9c5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har en City Cross, rett og slett fordi den var fin, ikke for dyr, og ble solgt rett i nærheten. Kjøpte den brukt, så hva det sier om meg? Bryr meg ikke. Anonymous poster hash: e5aa9...a42
Bustetroll Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 (endret) AkkuraT nå har jeg 3 stk.. tok, bris smile og emmaljunga nitro Endret 12. oktober 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Vel... Skal lure på hva det sier om meg hvis jeg forteller dere at bagvognen vi hadde til ungene, var en rimelig vogn med et navn jeg ikke engang husker. Jeg mener det begynte på K. Vi annonserte vogna etter bruk, svært pent brukt, men ingen ville kjøpe den. Jeg antar det var fordi det var et ukjent, lite "hipt" merke. Vogna var god å trille, var romslig og god, men som sagt; utenfor motebildet. Vi endte med å gi den bort til sykehusets barneavdeling. De ble kjempeglade! Anonymous poster hash: 1f3b8...86e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Finnes det mennesker som bare utfra å lese navnet på en vogn faktisk vet hvilken vogn det dreier seg om - og gjøre seg opp en mening om eieren? Jeg har bare grunnstudium i sosiologi, men jeg kan si deg med stor sikkerhet at vognvalget både sier noe om deg og hva du selv ønsker å si til andre. Jeg er bare nysgjerrig på en uhøytidelig spørreundersøkelse vil avsløre :-) Det er temmelig naivt å tro at ikke det gjenspeiler noen ting om deg ;-) Det å velge en vogn som er brukt, uten noen preferanse for merker/utseende osv er også et valg som sier noe om deg, men det alternativet har jeg ikke tatt med. Dette er som sagt bare en uhøytidelig undersøkelse om de trendene som rører seg. Anonymous poster hash: 96971...a63
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Sier ikke så mye tror jeg. Litt om økonomi kanskje Anonymous poster hash: fc795...4ab
*Yuna* Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Bugaboo Cameleon. Elsker vognen og ville ikke hatt en annen
min<3 Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg hadde et ønske når det kom til vogn og det var at den skulle ha 4 hjul. Jeg leter rundt på nett før det var min mamma faktisk som foreslo Emmaljunga. (Hun hadde det til meg for over 30 år siden) vi fikk 10000 av mamma og pappa, så da trengte vi ikke å bekymre oss for pris. Valgte city gross pga str, vekt og utseende. Har vært kjempefornøyd med vogna og anbefalt den til andre som har vært gravide etter meg. Fikk solgt den for 4500 Tusen, så veldig fornøyd med det. Sååå hva sier det om meg?
Gustav Klitt Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Finnes det mennesker som bare utfra å lese navnet på en vogn faktisk vet hvilken vogn det dreier seg om - og gjøre seg opp en mening om eieren? Jeg har bare grunnstudium i sosiologi, men jeg kan si deg med stor sikkerhet at vognvalget både sier noe om deg og hva du selv ønsker å si til andre. Jeg er bare nysgjerrig på en uhøytidelig spørreundersøkelse vil avsløre :-) Det er temmelig naivt å tro at ikke det gjenspeiler noen ting om deg ;-) Det å velge en vogn som er brukt, uten noen preferanse for merker/utseende osv er også et valg som sier noe om deg, men det alternativet har jeg ikke tatt med. Dette er som sagt bare en uhøytidelig undersøkelse om de trendene som rører seg. Anonymous poster hash: 96971...a63 Det har du nok rett i, men jeg tror ikke det var det hengepuppen mente. Jeg tolket det som at hun (i likhet med undertegnede) så din liste over barnevognmerker og tenkte at det (nesten) like gjerne kunne vært en tilfeldig samling bokstaver, for bortsett fra at jeg vet at jeg har en Emmaljunga (vet ikke hva slags) og kjenner igjen tfk fordi vi hadde det sist, så vet jeg ingenting om noen av de du lister opp. Men må tilføye at min svigerinne, som jeg har lite eller ingenting til felles med og/eller til overs for, har en sånn Emmaljunga i hvitt skinn som jeg vet det er sterke meninger om på dib så vognvalg sier sikkert NOE, ja..
mekanikerfrue Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har Emmaljunga Edge Duo. Valgte den fordi den er stor, god og romslig. Ville ha en vogn som er tradisjonell men allikevel litt sportslig. Det var også viktig at vognen ikke var for feminin, sånn at pappan også kunne bruke den uten å bli flau, hehe. Jeg er egentlig ganske feminin av meg, men når det gjelder vognvalg så ville jeg ha en som kunne brukes til begge kjønn og som er lett og selge igjen. Er heller ikke så fan av de veldig sporty typene med 3 hjul, eller at de ser litt "plastikk"aktige ut. Liker at de ser litt stødige ut og at de tåler en støyt! Jeg høres kanskje litt kjedelig og mandig ut, men nei, eg kombinere gjerne vognen med høye hæler Så derfor eier jeg en svart Emmaljunga, som jeg heller diller litt opp med en rosa og beige vognpose og vognpynt
PrinsesseHengepupp Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Finnes det mennesker som bare utfra å lese navnet på en vogn faktisk vet hvilken vogn det dreier seg om - og gjøre seg opp en mening om eieren? Jeg har bare grunnstudium i sosiologi, men jeg kan si deg med stor sikkerhet at vognvalget både sier noe om deg og hva du selv ønsker å si til andre. Jeg er bare nysgjerrig på en uhøytidelig spørreundersøkelse vil avsløre :-) Det er temmelig naivt å tro at ikke det gjenspeiler noen ting om deg ;-) Det å velge en vogn som er brukt, uten noen preferanse for merker/utseende osv er også et valg som sier noe om deg, men det alternativet har jeg ikke tatt med. Dette er som sagt bare en uhøytidelig undersøkelse om de trendene som rører seg. Anonymous poster hash: 96971...a63 Det har du nok rett i, men jeg tror ikke det var det hengepuppen mente. Jeg tolket det som at hun (i likhet med undertegnede) så din liste over barnevognmerker og tenkte at det (nesten) like gjerne kunne vært en tilfeldig samling bokstaver, for bortsett fra at jeg vet at jeg har en Emmaljunga (vet ikke hva slags) og kjenner igjen tfk fordi vi hadde det sist, så vet jeg ingenting om noen av de du lister opp. Men må tilføye at min svigerinne, som jeg har lite eller ingenting til felles med og/eller til overs for, har en sånn Emmaljunga i hvitt skinn som jeg vet det er sterke meninger om på dib så vognvalg sier sikkert NOE, ja.. Jupp, my point exactly. Jeg ante ikke at man kunne se forskjell på ditt eller datt. Med unntak av at joda, jeg ser at min vogn er fra syttitallet og naboens sikkert er produsert i løpet av de siste 10 årene. Også ser jeg jo om den er hvit, rød eller prikkete. Og ja, jeg skjønner jo at det kan si en hel del om eieren om man har en arvet brukt vogn fra 80tallet, eller om man har en 2015-modell til 14.000 som det er venteliste på. Men jeg ante ikke at det gikk an å se forskjellen, og lot meg imponere litt over at det da tydeligvis finnes mennesker som kan se en vogn, og dermed gjøre seg opp en mening om eieren, basert på at de utfra et blikk vet hva slags vogn barnet ligger i.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Mye Bugaboo, Brio og Emmaljunga på listen din. Hvorfor er det ikke tatt med f.eks TFK (Joggster twist) som er en MYE brukt vogn, og hva med Babyjogger (City Elite), best i test? Hvorfor har du med Stokke Xplory på listen, og ikke Crusi eller den nye Trailz? Og hva med Simo, den tunge vogna mange absolutt skal ha. Mountain Buggy, hvorfor er ikke den på listen din? Bare nysgjerrig, hvorfor listen du har laget er slik den er? Anonymous poster hash: af66c...2f5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Mye Bugaboo, Brio og Emmaljunga på listen din.Hvorfor er det ikke tatt med f.eks TFK (Joggster twist) som er en MYE brukt vogn, og hva med Babyjogger (City Elite), best i test? Hvorfor har du med Stokke Xplory på listen, og ikke Crusi eller den nye Trailz? Og hva med Simo, den tunge vogna mange absolutt skal ha. Mountain Buggy, hvorfor er ikke den på listen din? Bare nysgjerrig, hvorfor listen du har laget er slik den er? Anonymous poster hash: af66c...2f5 Simo står der Anonymous poster hash: 1343c...89c
UffiziFirenze Skrevet 12. oktober 2014 #17 Skrevet 12. oktober 2014 He he, jeg har mange meninger om folk ut i fra hvilken vogn de har Akkurat som med biler og klokker, og vesker. Før jeg selv skulle velge vogn kategoriserte jeg folk ut i fra følgende: 4 hjul: bor på landet eller er innflytter til byen, er litt kjedelig, gjerne "harry" og lite sporty. 3 hjul: sporty, opptatt av å ta seg godt ut, bor i byen og gjerne i vest. Trendvogner (bugaboo/stokke): trendy hipstere på vestkanten og løkka, typisk slike som ikke ser ut som de har fått barn og som alltis rekker å kle seg kult før de går ut døra. Før jeg skulle velge vogn selv var jeg fast bestemt på å ha TFK, fordi jeg synes den var fin, kul og sporty. Jeg skulle i hvert fall ikke ha en slik tradisjonell og kjedelig emmalgjunga. Alle mine venninner på den tiden hadde tfk, og det påvirket meningene mine også selvsagt. Så kom dagen da jeg skulle kjøpe vogn fordi jeg var gravid. Jeg gjorde masse research (som om jeg ikke hadde gjort nok fra før) men denne gangen var fokuset mer på babyens behov enn mine egne overfladiske. Jeg endte også opp med en Emmaljunga Duo Edge, delvis fordi mannen min på død og liv ikke skulle ha en trehjuling. Jeg flyttet fokuset fra utseendet til bruksnytte. Jeg er kjempefornøyd med vognen, og det er også babyen. Den er litt tung, men jeg later som at det bare gir meg litt trening. Den er også stor, men så har jeg sjelden tatt den med på kjøpesentere. Min oppfatning aå langt er at Emmaljunga (og sikkert også Brio og Simo også) er robuste vogner av god og varig kvalitet. Samtidig er de laget på barnas premisser, og det synes jeg er veldig viktig. Jeg må understreke at dette er mine meninger og de er veldig generalisert og satt på spissen, for å 'make a point'. Nå er jeg ikke så opptatt av dette med vogner lengre. Tror jeg var det mest før jeg blr gravid, fordi jeg var så klar for å få barn og dermed var veldig opptatt av hvilke vogner folk med barn valgte. I tillegg er jeg student med lavt budsjett, så det var viktig for meg å kjøpe en god vogn som ville vare, og som barnet kunne anvende lenge. Jeg hr ikke råd til å kjøpe større vogn senere fordi den første er for liten.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 12. oktober 2014 #18 Skrevet 12. oktober 2014 Med eldste valgte jeg en vogn med tre hjul. En teutonia s3, bodde i by og ville ha en vogn som var lett å kjøre i trange områder, inn på buss o.l. Det var en kombi, så den ble fort trang i bagdel. Men den var veldig god å bruke i by. Kjøpt ny siden den ble sponset av besteforeldre. Yngste har emmaljunga edge duo. Classic understell. Vi bor nå landlig til og ville ha en stødig vogn til ujevnt terreng. Siden yngste ble født på vinter ville vi ha stor bag, med god plass til voksipose. Veldig fornøyd med denne vognen også. Har merket at jeg har blitt mer og mer opptatt av store bager og store vogner med yngste, så når vi skulle ha bhgvogn, så fant vi en brukt Trille Hippa, fra Danmark. Med eldste syns jeg det var stas når sportsdelen ble tatt i bruk, babyen ble stor og det var moro! Med mini var det litt trist å legge bort bagen, og jeg ble så lykkelig over bhgvogna, for da kunne han ligge i bagen og være liten baby litt lenger.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #19 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg hadde simo kombivogn til første for litt over 13 år siden, gikk over til teutonia med 3 hjul, ikke så lenge etterpå. Hadde bugaboo cameleon for 7,5 år siden. Og den var jeg så fornøyd med, så den trengte ikke å byttes. Anonymous poster hash: 9800a...a6f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #20 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg håper flest mulig har lyst å svare på hva disse barnevognene sier om den som eier den. I dag føler jeg at mange bruker vognen som et "tilbehør" og jeg lurer på hva DU forbinder med disse barnevognene. Alder på eieren, hva de er opptatt av, barn nr?, osv. Si gjerne hvilken du selv ønsker deg/har hatt! Brio go Brio kombi/duo Bugaboo buffalo/donkey Bugaboo cameleon Emmaljunga mondial deluxe (blå/sort/rosa med hvitt på bagen) Emmaljunga mondial (ensfarget) Emmaljunga city cross med city bag Emmaljunga edge duo Retro vogner Stokke xplory Simo kombi/duo Silver cross Balmoral/kensington Silver cross sleepover Anonymous poster hash: 96971...a63 Jeg kjenner ikke alle disse merkene, men Simo, emmaljunga og tautonia virker veldig satt. Bugaboo mer trendy, på farten og urbant. Selv har vi en gammel oth fra tiåringen. Den har overlevd fire barn (kjøpte ny bag til nr tre), og er nå klar for nr fem. Super kvalitet. Kunne egentlig tenkt meg en av de nye stokke-modellene. Anonymous poster hash: 3c5e8...d2c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #21 Skrevet 12. oktober 2014 Min eldste fikk en billig vogn fra ukjent merke. Mønsteret var også spesielt, hele vognen var dekket med små søte bamser. I år 2000 hadde alle vogner fire hjul og de hadde nettopp begynt å selge vogner hvor man kunne regulere høyden på håndtaket. Jeg skilte meg nok litt ut i en av Norges største byer. Også kom lillesøster i 2008. Det var enda mer spesielt, jeg brukte gamle vognen som hun arvet fra storesøster. Den gjorde nytten og ingen hadde samme vogn som lillesøster brukte. Hva sier det om meg? Det sier nok at jeg først og fremst tenker økonomi, men også at jeg tør å gå utenfor normen, tror jeg da.... Anonymous poster hash: 26b7f...cea
Birben Skrevet 12. oktober 2014 #22 Skrevet 12. oktober 2014 Vogner er som biler. Man ønsker å signalisere hvilken gruppe man tilhører sett fra et sosiologisk perspektiv. Et ønske om tilhørighet og identitet står sterkt. Vognen skal fortelle omverden om hvilken referansegruppe du tilhører. Feks etter egen erfaring, har jeg observert at det er en viss type mennesker som velger Tfk enn Simo. Mange på Oslo vest/Bærum har denn typen vogn, og jeg tror det handler om å bli akseptert. Ikke skille seg ut. Høre til en slags gruppe.
Fashionista Skrevet 12. oktober 2014 #23 Skrevet 12. oktober 2014 Vi valgte Simo i brun med sandfarget/beige "pyntekanter". Vi fikk denne med mine foreldre i gave. Den ble valgt fordi vi ventet høstbaby og jeg ville ha en vogn som var tilpasset nordiske forhold, snø, is og mørke. Den har masse reflekser, er stødig, ruller godt og lydløst på grus, brostein og asfalt. Det var (etter min mening) lunere utformet i kallesjen enn det Emmaljunga var. Den er litt traust og fornuftig, men jeg følte ikke at det var på barnevognftonten jeg skulle være så fordømt trendy eller sprek.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #24 Skrevet 12. oktober 2014 Hadde en Bugaboo Cameleon. Det signaliserte sikkert at jeg var en urban snob. Fakta var at det var den eneste vognen vi fikk inn i vår Nissan Micra og på avsatsen til leiligheten. Uten at det motbeviser at jeg er en urban snob, det er jeg også. Men plass var grunn nr 1, 2 og 3 for at vi valgte denne vognen. Anonymous poster hash: ed91d...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå