Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Hvis jeg trener i en time og blir litt svett, eller om jeg trener i 15 min og svetten drypper fra kroppen. Da er vel 15 minutters treningen mer effektiv? Anonymous poster hash: 25499...20b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Hvis du tenker fettforbrenning er trening med middels intensitet over lang tid mest effektiv. Jo lengre du trener over en time jo lengre varer også etterforbrenningen. Ang kondisjon så får du bedre kondisjon ved å variere mellom korte intense og lange mellomintense. Men i prinsippet, er målet ditt å løpe lengst mulig på 15 minutter vil 15 minutter intervaller være effektivt det. Den eldre garde trenere sier "tren på det du skal bli god i" Anonymous poster hash: d0db7...a80
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Men trodde hardere økt var bedre enn en lang økt med moderat intensitet? Er det forskjell på fettforbrenning vs kondis når det gjelder styrketrenig da? Anonymous poster hash: 25499...20b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg syklet med sønnen min i dag (han har egen sykkel og det går derfor saktere enn om jeg sykler alene). Ble litt svett, vi syklet ca 1 time. Sykler jeg alene i 20 min renner svetten. Trodde dette var mer effektivt. Men gjelder kanskje bare ved styrketrening da muskler forbrenner fett? Er fettforbrenning jeg ønsker. Kondisen er bra, bryr meg ikke om den forbredres eller ikke Anonymous poster hash: 25499...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå