Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Har en fireåring som i det siste har blitt livredd for å være aleine i et rom. Vi har en liten leilighet, så vi kan alltid høre hverandre selvom vi er i forskjellige rom. Den siste uka har vært helt ekstrem, jeg får ikke engang tisse aleine! Han subber rundt beina mine uansett om jeg lager mat eller henger opp tøy. Tok en dusj i dag tidlig, og han satt utenfor kabinettet og hylte og klage fordi han ikke kunne se meg. Har prøvd å prate med han om dette, men får ikke noe godt svar av det. Jeg er alene med han, og kjenner at de siste ukene tærer veldig på når han nesten sitter i baklomma mi eller hyler/sutrer utenfor dodøra om jeg lukker den.😰 Har noen vært borti det samme eller har tips/råd mot denne redselen? Anonymous poster hash: 989f8...8dc
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har ikke vært borti akkurat det samme men om det er slik hele tiden så virker det som han sliter med angst av en eller annen grunn. Du burde helt klart søke hjelp å få han inn i samtaleterapi så man kan komme til bunns i hva som har skapt denne redselen og hva redeselen egentlig går ut på. Og ikke minst hjelpe han til å takle det slik at han kan få et bedre liv. For det er selvsagt slitsomt for deg men enda viktigere utrolig hemmende for hans utvikling at det er slik. Det kan ikke være godt for han å leve med. Anonymous poster hash: c2865...189
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Huff da.. Ungene mine kunne være slik når de var under 1 år, men ikke 4. Kan det være en slags seperasjonsangst? Enig med hun over. Snakk med helsestasjonen og se om de kan hjelpe dere på noe vis. Ikke en god situasjon for gutten din eller deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 5f505...c14
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Har det skjedd noe som kan forårsake dette? Jeg vet om barn som ved uhell har blitt innestengt i lekehytter eller på toalettet i barnehagen eller hos venner, og som etter det utviklet angst for å være alene og for lukkede dører. Har du spurt ham om hvorfor an oppfører seg slik? Om det har skjedd noe? Anonymous poster hash: 33bbd...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå