Gå til innhold

Betaling av barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg kan gå inn på nav sine sider å beregne derfra. 

x har en fast lønn. Han kan også få bonuser, og han jobber masse ekstra i en annen jobb. Altså, inntekt uten om den faste er veldig varierende. 

Hvordan regnes det ut da? Vil Nav se på selvangivelsen fra år til år? Er det de som omregner fra år til år, eller må jeg be om det?

Jeg vet at han kommer til å "slumse" med betaling, kan jeg be om at de trekker det av lønnen hans?

Anonymous poster hash: 61ca3...3a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bonuser og overtid tas ikke med i beregningsgrunnlaget.

Anonymous poster hash: eecfe...4dd
Skrevet

Du krysser hvert fall av for at NAV skal kreve inn bidraget. Da får du peng uansett :)

Anonymous poster hash: 7ab6e...f00

Skrevet

Bonus og overtid skal regnes med jo. Hvordan det beregnes er en konkret vurdering ut fra lønnsslippene.

Du kan søke om innkreving. Da vil navi kreve inn bidraget for deg.

Anbefaler deg for øvrig ikke å spørre her inne om barnebidrag da det som regel er mye feil informasjon som blir gitt i slike tråder.

Anonymous poster hash: 8358b...73e

Skrevet

Bonus og overtid skal regnes med jo. Hvordan det beregnes er en konkret vurdering ut fra lønnsslippene.

Du kan søke om innkreving. Da vil navi kreve inn bidraget for deg.

Anbefaler deg for øvrig ikke å spørre her inne om barnebidrag da det som regel er mye feil informasjon som blir gitt i slike tråder.

Anonymous poster hash: 8358b...73e

Enig. Var noe jeg leste her som i og for seg hørtes fornuftig ut, men når jeg tok samtalen med NAV viste det seg at det stemte ikke. Til min fordel heldigvis :) det er veldig gode innarbeida rutiner på dette med bidrag i systemet. Gode løsninger for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...