Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Og da særlig eldstemann. Han er ofte sur og gretten i uka, og klager over at han er trøtt. Men i helgene, DA skal de stå opp før fuglene fiser. Vi voksne sover, det er helt mørkt, ingen vekkeklokker som ringer, ingen tallerkner son klirrer osv, men likevel står de opp så fordømt tidlig. Hvorfor i alle dager er det sånn? Anonymous poster hash: e81e3...f93
Gjest Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Den som har løsningen på det........😀får nobelspris.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Bare en liten tanke. Hvis barna er trøtt og må vekkes gjennom uka så bør du legge de tidligere på hverdager.. Selv om vennene legger seg kl 21 osv så betyr det ikke at det er en mal. Vi tester leggetid og justerer den sånn at barna våkner av seg selv mellom 6.30-07.00 som er tiden vår for å stå opp. Anonymous poster hash: f2109...db8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Bare en liten tanke. Hvis barna er trøtt og må vekkes gjennom uka så bør du legge de tidligere på hverdager.. Selv om vennene legger seg kl 21 osv så betyr det ikke at det er en mal. Vi tester leggetid og justerer den sånn at barna våkner av seg selv mellom 6.30-07.00 som er tiden vår for å stå opp. Anonymous poster hash: f2109...db8 Leggetiden er allerede endret til en time tidligere, så det er så tidlig de kan legges. De står som regel opp av seg selv. Minstemann pleier å stå opp veldig tidlig, men de siste uka har jeg måtte vekke eldstemann tre av dagene. Da er det bare så rart at de står opp så tidlig i helgene. HI. Anonymous poster hash: e81e3...f93
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Sånn er det her også...bortsett fra nå som vi har hatt høstferie i 1 uke så det blir vel ikke akkurat enkelt å få dem opp i morgen tidlig....Spesielt ikke 14-åringen som begynner å bli skikkelig tenåring - han har bestandig vært grei om morgenen men nå er han morgengretten de luxe når han skal på skolen.... Anonymous poster hash: 06686...6c1
Tired mama Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Samme her. Spesielt eldstemann på 8 er sånn som må vekkes på ukedagene, men gjerne spretter opp tidlig i helgene. Har spurt han hvorfor han gjør det, og får til svar at han gjør det fordi helger er morsomme. Men jeg vet ikke helt hvordan han klarer det. Er kroppen forhåndsstilt slik at den vet når han skal sprette opp og når han må dras opp?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Min teori er at de blir mer sliten av skole og lekser på kveldene og dermed trenger mer hvile. Fredager her i huset er leksefrie og kvelden brukes til kos. Men det er min teori på hvorfor de er trøtt hver eneste ukedag. Anonymous poster hash: 01386...5a0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Er det sånn at de reelt våkner tidligere enn i uken eller er det bare sånn at dere voksne ikke er våkne? Jeg må vekke begge små (3 og5) hver dag kl 07.30. Minstemor er et utpreget B-menneske og er vanskelig å få våken uansett når hun legger seg. Han på 5 er må vekkes i ukene, men våkner til omtrent samme tidspunkt i helgen. Jeg gjør jo også det. Kroppen er innstilt på at kl 6 er det morgen. Minste kan derimot sove til kl 9 i helgene.... Anonymous poster hash: a7b21...1bd
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Er det sånn at de reelt våkner tidligere enn i uken eller er det bare sånn at dere voksne ikke er våkne? Jeg må vekke begge små (3 og5) hver dag kl 07.30. Minstemor er et utpreget B-menneske og er vanskelig å få våken uansett når hun legger seg. Han på 5 er må vekkes i ukene, men våkner til omtrent samme tidspunkt i helgen. Jeg gjør jo også det. Kroppen er innstilt på at kl 6 er det morgen. Minste kan derimot sove til kl 9 i helgene.... Anonymous poster hash: a7b21...1bd Og jeg vekker de 0630 ikke 0730, da hadde jeg vært sein på jobb hver dag:) Anonymous poster hash: a7b21...1bd
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Er det sånn at de reelt våkner tidligere enn i uken eller er det bare sånn at dere voksne ikke er våkne? Jeg må vekke begge små (3 og5) hver dag kl 07.30. Minstemor er et utpreget B-menneske og er vanskelig å få våken uansett når hun legger seg. Han på 5 er må vekkes i ukene, men våkner til omtrent samme tidspunkt i helgen. Jeg gjør jo også det. Kroppen er innstilt på at kl 6 er det morgen. Minste kan derimot sove til kl 9 i helgene.... Anonymous poster hash: a7b21...1bd De våkner reelt tidligere. Ofte en time eller to tidligere enn de vekkes hvis de sover lenge. Snodige greier. Anonymous poster hash: e81e3...f93
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Er det sånn at de reelt våkner tidligere enn i uken eller er det bare sånn at dere voksne ikke er våkne? Jeg må vekke begge små (3 og5) hver dag kl 07.30. Minstemor er et utpreget B-menneske og er vanskelig å få våken uansett når hun legger seg. Han på 5 er må vekkes i ukene, men våkner til omtrent samme tidspunkt i helgen. Jeg gjør jo også det. Kroppen er innstilt på at kl 6 er det morgen. Minste kan derimot sove til kl 9 i helgene.... Anonymous poster hash: a7b21...1bd De våkner reelt tidligere. Ofte en time eller to tidligere enn de vekkes hvis de sover lenge. Snodige greier. Anonymous poster hash: e81e3...f93 Jeg har visst drømmebarn;-) Håper den i magen er av samme kategori:-) Anonymous poster hash: a7b21...1bd
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Mine barn må vekkes 7 dager i uken... Anonymous poster hash: 8934c...759
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Her må jeg vekke 5 åringen mandag-fredag. Opp kl 0615. På lørdag og søndag så vekker han meg, ofte til samme tid "Mamma, skal vi snart stå opp" Why?????? Prøver som regel å få han til å ligge litt i sengen min til kl 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå