Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #1 Skrevet 12. oktober 2014 Her sitter tydeligvis voldsomt mange og er kun gratispassasjerer uten å bidra en tøddel til forumet. På Småtroll-sidene har helt vanlige innlegg om søvn eller påkledning over tusen visninger - og kanskje tre svar. Kom igjen, forumet består bare så lenge det er tegn til liv i brukerne, det blir bare kjedeligere å være her om 99 prosent ikke sier et pip, hvor har det blitt av erfaringsdelingen for eksempel på Småtroll? Hva for merkelige brukere har Dib rekruttert den siste tiden? Anonymous poster hash: 99cc6...139
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 QED. Ti minutter, 27 visninger, ingen svar. Anonymous poster hash: 99cc6...139
Gjest Klondrian Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg er helt enig med deg! Jeg var en ivrig bruker av forumet tidligere fra Bli gravid til terminklubber og over til småtroll. Det var masse liv, man måtte scrolle langt ned for å finne innlegg skrevet tidligere samme dag. Nå er det kanskje et innlegg i ny og ne på visse forum utenom anonym. Hva er grunnen? Er de fleste her kun for å lese for underholdningen sin skyld uten å bidra selv? Eller gidder man ikke skrive noe fordi man sjelden får respons? Jeg skulle gjerne hatt forumet tilbake til sine glansdager med opphetede debatter.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Der er naturlig å lese fler innlegg enn man svarer på, men ellers er eg helt eng i at det ser ut som om det blir færre aktive brukere. Anonymous poster hash: e513b...79d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tittet foresten på barneoppdragelse. Forrige innlegg ble skrevet i juni og før det var det et innlegg i januar! Da er det ikke mye vits i å legge innlegg der. Noe nytt hovedinnlegget har ikke kommet på et år troer jeg. De første årene jeg var bruker var det vanlig å legge innleggene sine flere steder, det var færre undrforum og de var lettere tilgjengelige. Det her kanskje noe å si. Anonymous poster hash: e513b...79d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Det er vel bare her inne på anonymforum det er noe "liv", ihverfall på dinbaby. Barnimagen har vel litt mere på andre forum også. Ihvertfall var det det i terminklubben min Anonymous poster hash: 13d16...bfa
Gjest Klondrian Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tittet foresten på barneoppdragelse. Forrige innlegg ble skrevet i juni og før det var det et innlegg i januar! Da er det ikke mye vits i å legge innlegg der. Noe nytt hovedinnlegget har ikke kommet på et år troer jeg. De første årene jeg var bruker var det vanlig å legge innleggene sine flere steder, det var færre undrforum og de var lettere tilgjengelige. Det her kanskje noe å si.Anonymous poster hash: e513b...79d Du har nok rett i at det var litt bedre oversikt tidligere. Det er lite poeng med så mange forskjellige forum når det er så dårlig med aktivitet der.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #8 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har prøvd å svare og skrive på ulike andre grupper, men ingen som skriver noe. Så er Kunn på anonym nå Anonymous poster hash: 96974...bdf
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #9 Skrevet 12. oktober 2014 Hadde folk vært flinkere til å skrive ordentlige tekster på innleggene sine slik at man viste hva det dreide seg om hadde man ikke trengt å klikke seg inn på alt for å sjekke hva de handler om. Mange ganger han man heller ikke svar på det det spør etter og da er det liten vits i å svare. I enkelte tråder skulle flere heller latt være å svare enn å komme med feile svar. Anonymous poster hash: 4acf2...42d
Iiiiik Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg er enig og tror nok DiB er i ferd med å dø ut. Det er innleggene om bloggere og kjendiser som engasjerer mest. Synd egentlig, for jeg hadde stor nytte av forumet da jeg var gravid og hadde spedbarn.
Superdolly Skrevet 12. oktober 2014 #11 Skrevet 12. oktober 2014 Får svare jeg også da, ettersom jeg har lest . Jeg tror det er flere viktige poeng her. For min del så lærte jeg tidlig i Internetts barndom at dersom noen andre har svart det du selv tenkte å svare, er det ingen grunn til å gjenta svaret. Da trykker jeg gjerne liker på det svaret jeg er enig i. Så er det som anonym sier, noen ganger er titlene direkte misvisende. Det hender at jeg klikker meg inn på et innlegg og oppdager at det handler om noe helt annet enn jeg trodde. Har jeg ikke noe fornuftig å svare, går jeg bare ut av tråden igjen. Det er for dumt å skrive "det vet jeg ikke" eller noe slikt bare for å skrive et svar. Noen innlegg er så fulle av skrivefeil og dårlig grammatikk at jeg rett og slett ikke skjønner hva HI mener. Jeg har lært her inne at å påpeke dette, eller spørre i et forsøk på å forstå, blir tatt veldig dårlig opp. Da går jeg også bare ut igjen av tråden uten å svare. Ellers tror jeg det er for mange underforum her. Det blir så mange at man ikke kan følge med på alt, og derfor velger man bort mye. I tillegg har forum+ kommet, og da falt aktiviteten betydelig. Ellers er kanskje diskusjonsforum på nett i ferd med å forsvinne. Jeg var på flere andre forum tidligere, og de er alle mer eller mindre døde. Så det er nok en generell tendens, og ikke bare noe vi ser her inne.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #12 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror nok at de har skutt seg selv litt i foten med Forum +. Det er jo ingen tvil om at aktiviteten på de åpne forumene, spesielt anonym og krangle, har falt rett til bunns etter det ble startet. Så nå kan de jo sitte der de som hylte opp at de ønsket enkelte bruker vekk fra anonym. Ønsket ble oppfylt, men til hvilken pris? Det er blitt kjedelig her inne, og jeg er også redd for at forumet visner sakte men sikkert bort. Veldig trist, for dette har vært en friplass for meg hvor jeg både har kunne dele tanker og hente råd. Anonymous poster hash: b1596...d00
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Men alle har en idé om at det Noen André som er problemet - men i bunn og grunn må alle bidra. En tråd om bleiemerker eller nattesøvn på småtroll pleide få tjue-tredve svar, nettopp fordi alle bidro med sine erfaringer. Man kan jo til og med gjøre det anonymt. Anonymous poster hash: 99cc6...139
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 De mest ivrige brukerne har vel forsvunnet inn på forum+, vi andre "gratispassasjerene" som har vært her mye og observert men ikke er interessert i å betale oss inn på det kjeder oss og forsvinner. De tjente jo penger på gratispassasjerene her også, for antall brukere avgjør hvor mye de kan ta betalt for reklamen de har på siden her. Når de nå til slutt sitter igjen med bare de mest ivrige brukerne på plussforumet må de da tape mye penger? Anonymous poster hash: 7d967...cb0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #15 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror dere tar feil ang forum+. Det er svært få som har dette, og det er lite action på de mest populære gruppene. Derfor mener jeg at det er feil konklusjon. Anonymous poster hash: 3c49a...279
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror dere tar feil ang forum+. Det er svært få som har dette, og det er lite action på de mest populære gruppene. Derfor mener jeg at det er feil konklusjon. Anonymous poster hash: 3c49a...279 Det vet du ingenting om. De gruppene man ikke er med i/invitert til og godkjent på får man ikke se i det hele tatt. Visstnok ikke hvem som er medlem der engang, og ikke det som skrives. Man ser visst heller ikke at de eksisterer engang. Det har de jo skrevet om på krangle, at man må være invitert for å kunne lese og skrive der. Anonymous poster hash: 69948...bda
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #17 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror dere tar feil ang forum+. Det er svært få som har dette, og det er lite action på de mest populære gruppene. Derfor mener jeg at det er feil konklusjon. Anonymous poster hash: 3c49a...279 Hvordan vet du det? Er du med i alle gruppene? Anonymous poster hash: b1596...d00
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #18 Skrevet 12. oktober 2014 Da jeg begynte å følge forumet for nesten 3,5 år siden så var det lettere å hoppe mellom forumene. Det var en boks på ene siden av skjermbildet hvor man enkelt scrollet nedover de ulike forumene. Om jeg ikke husker feil så var denne boksen alltid i bildet man så, slik at man ikke trengte å gå helt opp på toppen av siden for å trykke to klikk for å komme inn på et annet forum. I tillegg var det en boks under forumboksen som kontinuerlig viste 6-8-10 siste skrevne innlegg. Dette gjorde meg ofte oppmerksom på interessante tråder i forum jeg normalt ikke klikket meg inn på. Etter omleggingen må man først gå øverst på siden, for deretter klikke seg inn på siste innlegg. Kombinasjonen av disse to endringene har gjort det mer tidkrevende å bevege seg mellom de ulike forumene, og man må selv oppsøke sist skrevne innlegg i steden for å bli dem servert hele tiden. Dette har gjort at i hvert fall jeg er inne på langt færre forum enn det jeg var tidligere. Jeg mener jeg kommenterte dette rett etter at omleggingen av forumet skjedde, men de har valgt å kjøre den modellen de har nå. Jeg tror imidlertid at de kunne får mer liv på de ulike forumene hvis de gikk tilbake til en ordning som ligner den gamle. Sidene ellers ble gode etter omleggingen, men akkurat det jeg har påpekt her tror jeg er med på å redusere trafikk på forumene. Anonymous poster hash: 6724e...377
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #19 Skrevet 12. oktober 2014 Lite aktivitet for de andre forumene fordi ingen svarer/skriver der. Alle er opptte med å trolle og hetse fotballfrue, så ingen svarer på ordentlige spørsmål. Er kun anonymforum (og nesten bare anonyme brukere) som lever enda... Anonymous poster hash: 281fc...c78
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #20 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror det i stor grad har med anonymforumet å gjøre, samt at det er flere andre foreldreforum å velge mellom. Jeg er antagelig en av de brukerne som har vært her lengst, og denne endringen kom etter at de opprettet dette forumet. Før var det mye liv på småtrollforumene og skravlesiden. Faktisk var skravlesiden den mest brukte siden. Så innførte de at det ikke var lov til å være anonym på skravlesiden, noe som førte til enda mer aktivitet (og hetsing) på småtrollsidene, så fjernet de anonymknappen. Da ble krangleforumet opprettet, men også her ble anonymknappen fjernet. Det ble mislykket og rene klubbmentaliteten der inne. Så kom de opp med dette forumet. Og her kan alle være anonyme dersom de vil. I løpet av noen få måneder ble all aktiviteten flyttet hit fordi det var mulig å være anonym, og det ble også her det var lett å få svar fort, noe de fleste ønsker. Anonymous poster hash: a36bf...a4a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #21 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror dere tar feil ang forum+. Det er svært få som har dette, og det er lite action på de mest populære gruppene. Derfor mener jeg at det er feil konklusjon.Anonymous poster hash: 3c49a...279 Hvordan vet du det? Er du med i alle gruppene?Anonymous poster hash: b1596...d00 Ja, jeg er med i flere grupper hvor noen er hemmelige. Jeg er til og med i den gruppen de på krangle snakker om, pga mitt kjente nick. Anonymous poster hash: 727e6...be6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #22 Skrevet 12. oktober 2014 BV er bedre Anonymous poster hash: 9e0b1...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå