Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg synes det er helt fantastisk at Malala vant fredsprisen! Våre holdninger er med på å forme barnas. Denne unge jenta valgte å fullføre dagens undervisning på skolen selv om hun fikk nyheten om prisen midt i skoledagen. Hvor ofte hører jeg ikke foreldre som sier det er helt greit å ta fri resten av dagen ved tannlegebesøk, ta seg en dag ekstra fri på grunn av ditt eller datt! Selvsagt er ikke dette grunnen til at jeg synes det var fantastisk at hun fikk prisen, men jeg tenkte det kanskje var en liten påminnelse om hvor heldige vi er når det gjelder utdanning her i Norge og hvor viktig det er å lære barna våre det. Finner ikke så mange dropouts fordi det er så kjedelig på skolen i mesteparten av verden...... Det virker som om enkelte faktisk tror de kan få penger i lommen når de blir voksne - uten å bidra i samfunnet! Som foreldre er vi faktisk de viktigste kildene til våre barns holdninger langt opp i ungdomstiden (har jeg lest i forskning på området). Fremsnakk skolen og skolegang! (og bidra til å gjøre den enda bedre)! Anonymous poster hash: 58e6c...32f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #2 Skrevet 12. oktober 2014 Jøss! Ingen som har meninger om dette? Det var rart! Anonymous poster hash: 58e6c...32f
Gjest thricane Skrevet 12. oktober 2014 #3 Skrevet 12. oktober 2014 Det ligger mye i uttrykket "nøden lærer naken kvinne å spinne". I Norge må vi ikke. Vi får ikke oppmerksomhet når vi sitter i timesvis for å studere lønnsom produksjon og rettferdig handel. . Hvis vi derimot lager en blogg og tuter leserne fulle av et idiotisk kroppsideal blir det dagens tema. Ei her spør om vi ville vært fornøyd med kroppen hun har. Vi er mer opptatt av at den skal være pen å se på enn at den fungerer, hvilket vil si at den har båret frem fire barn og sikkert både kan gå, stå, bære, løfte osv. Fokuset vårt er i ferd med å bli virkelighetsfjernt. Tenk hva vi med rette innstilling og fokus kunne utrettet i dette landet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå