Gå til innhold

Reise til London med barn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er barn på 0, 2, 9 og 13 år.

Hvor lenge bør vi være der for å få med oss en del forskjellig opplevelser?

Hva bør vi prioritere å se/oppleve?

 

Og hvilket hotell er bra?

 

Anonymous poster hash: b02e7...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på når du skal dra. Hvilken årstid altså?

 

London er egentlig ikke byen for småbarnsferie uansett, spør du meg.

 

Anonymous poster hash: 849bb...f3d

Gjest Antarctica
Skrevet

Ville ikke ha tatt med de to minste. Såvidt jeg ville ha tatt med 9-åringen.

Skrevet

Har vært med to på 9 og 11, og de var nesten for små

 

Anonymous poster hash: eda91...f33

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig. Var der selv første gang som tolvårig, det var helt på grensen.

Skrevet

Vi hadde et opphold der da barna var 9, 5 og 1/2 år - det var helt supert! Anbefales på det sterkeste, mange fantastisk fine lekeplasser og folk var utrolig imøtekommende ift barna. Ta visse forhåndsregler - lurt å ha minste i sele og en enkelt sammenleggbar reisetrille (vi brukte yoyo Babyzone og var veldig fornøyd - den går bl a som håndbagasje på fly) til toåringen samt unngå rushtid på banen (det går men ganske stress - banene går imidlertid ofte så i verste fall må man vente en stund). Det er masse spennende ting å se og oppleve og vi opplevde byen som særdeles "barnevennlig" - størrelsen til tross. Ha et armbånd med telefonnr på barna (det kom heldigvis aldri til nytte for vår del) og ha tydelige regler og avtaler. Nyt British museum, Natural history museum, London tower, alle parkene (kew Gardens anbefales!) og alle de koselige pubene med kjempegod fish'n'chips. Åh, heldigriser! Lykke til og kos dere:)

 

Anonymous poster hash: 7b60b...f21

Skrevet

Jeg har reist mye i London med barn, men kun ett av gangen. Har vært der med baby. Veldig stas, bodde hos en venninne med et like gammelt barn. Var på babyjazz, babysvømming, turer i parker og shopping. Masse tilbud selv til de aller minste.

Så har jeg vært der med de eldste da de var 6 (altså to ganger). British museum, natural hustory museum og science museum er helt topp for den aldersgruppen. Også selvfølgelig Hamley's, disney store etc. Var der med eldste da han var ti. Det som slo best an da var bydelen Camden. Han elsket det!

Nå skal jeg avgårde med niåringen. Han er dr Who-fan, så det blir i alle fall en tur til butikken der. Ellers blir det nok Camden igjen, british museum og kanskje en tur til Harry Potter-museet. Har også tenkt å ta ham med for å se Mathilda-musikalen, som jeg har hørt masse fint om.

Var ofte i London selv som barn og ungdom. Husker godt Tower og Hampton court. Ble litt opphengt i Tudors :) Likte meg også godt på markedene.

Da jeg var liten dro vi på ukesturer, og hadde da gjerne utflukter til Greenidge village, oxford etc.

Nå synes jeg det holder med 3-4 netter.

Skrevet

Vært der med 6 åring og vi hadde en super ferie. Var en uke.

Var i Legoland, naturhistorisk museum, London Zoo, akvariet, Michael Jackson musical og kjørte buss;-)

Tilbragte timesvis i Hyde Park og på Hamleys- samt Disney butikken på Oxford street.

Hadde også en del annet opplegg men ble ikke tid. At London ikke er for barn er en merkelige påstand- barnet vil heller tilbake dit enn på sydenferie;-)

Alt i alt kommer det jo an på hvordan en legger opp ferien;-))

 

Anonymous poster hash: 1332a...e3c

Skrevet

Jeg har hatt med barn til London flere ganger. 3 åringer skryter av London i barnehagen og sier at han vil snart tilbake. Broren som er 5 år eldre liker også London veldig godt. Han har vært der 3 ganger allerede.



Anonymous poster hash: 28852...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...