Gå til innhold

barn kan sovne overalt, sies det... det har igrunn aldri mine gjort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det? Fortell deres historier da!?:-)

Anonymous poster hash: f65b2...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovner i bilen uten styr. Kamp for å sovne i senga. Uaktuelt å sove i vogna eller hos andre. Hurra :)

Anonymous poster hash: 59d3f...cc3

Skrevet

Han min sover hvor som helst bare han er trøtt. Så kan fint legge han på sofaen for å sove hvis vi er borte på besøk som drar ut på kvelden. Han er 4 år, så er ikke snakk om en liten baby. 

Anonymous poster hash: 7a26f...b63
Skrevet

Har det likt som dere. Har flere ganger blitt invitert bort, og vertene har sagt at vi bare kan legge dem der. Har aldri gått. Men så har alle våre vært partyløver med lakenskrekk, og heller deltatt på feiringene:)

Skrevet

Min sovner ikke i bilen på en 8 timers tur en gang. Hun vil ikke sove

Anonymous poster hash: c7d44...77b

Skrevet

Min eldste sovnet aldri hvor som helst da han var baby. Yngste gjorde det. Hun sovnet i en lekekasse, sovnet på gulvet og ja, hvor som helst. 

Skrevet

Min sovner stort sett hvor som helst, men sover bare 30 min og that's it liksom. Kan aldri flytte fra bilstol til vogn eller seng for eksempel:)

Anonymous poster hash: 19ee9...94e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min mellomste tok jeg bare på fanget og vugga litt,så sovna han. Eller la han i vogna. De to andre gjorde ikke det. ..

Skrevet

Eldste sov i armene mine, i bilen, vogna, på sofaen, stellebordet og over alt de første mndene. De andre med barn på samme alder var nokså overrasket.

Lillebror var verre. Men det hang nok sammen med at han sov lite generelt.

Skrevet

Kan sovne hvorsomhelst, i bilen, bæreselen, vogna, flyet. Hun er 4mnd.

Skrevet

Førstemann sov bare oppå oss da han var baby, og så i senga si eller vogna da han ble større. Han sovnet heller aldri noen andre steder. Det ble bare hyl og gråt hvis han ble trøtt borte. Er spent på nr. 2. Han er ikke så gammel enda, men han later til å kunne sove både her og der :)

Anonymous poster hash: 8b8ff...daa

Skrevet

Har ett morsomt bilde av min eldste, der hun sover knestående med hodet på sofaen. Det var rett før leggetid, og hun var nok fryktelig trøtt.... ;-) Var nok litt over 1 år gammel da. Alle mine har sovnet i bil, og aldri vært noe problemer med å sove borte heller. Men minsta er ikke så glad i å legge seg, og har fra dag 1 kjempet hardt for å ikke sovne..... *sukk*

Anonymous poster hash: 52e44...c8d
Skrevet

Det har gått veldig opp og ned.

Fra han var baby å ca frem til 1.5 år så kunne han sove hvor som helst uten problemer.

Etter det begynte han å bli redd når han lå på fremmende steder som foreksempel hos en vennine eller hos søsteren min.

Nå er han 3 år å sover fint de fleste steder så lenge han vet at jeg er der.

Skrevet

Nr én har lakenskrekk, han sovner aldri i bil og ligger lenge våken etter legging. Nr to sovner overalt, har et bilde fra barnehagen der han ligger med panna i matfatet. Nr tre er den eneste som har sovet natta gjennom fra første dag, og han sovner også i bilen.

Alle tre har samme tendenser som da de var babyer når det gjelder søvn.

Anonymous poster hash: 6b09a...584

Skrevet

Har egentlig aldri sovet mye. Sjelden soving i bil - Selv på 12 timers flytur ble det under 1 times søvn.

Har stort sett alltid sovet greit i egen seng da, selv om vi som de fleste andre (tror) jeg har hatt noen runder med oppvåkning mange ganger i løpet av natta og selvsagt en runde med lakenskrekk i 2-3års alderen.

Anonymous poster hash: f3e7f...756
Skrevet

Jeg kan fortsatt sove over alt. I løpet av de siste årene har jeg sovet en hel natt på plenen ute i T-skjorte og shorts, i et telt som var så lekk at jeg skiftet til badedrakt og anorakk og pakket alt annet ned i sekken, på en gymmatte i en gymsal, på tog, buss og fly, selvfølgelig som passasjer i bil, i snøhule, på teppet i stua, på gangen i en pause i noen langdryge forhandlinger på jobben osv. Ungene er av samme type. Er de på fest holder de gjerne koken til klokka 3 om natta, men om de er trøtte kan de sove hvor som helst.

Anonymous poster hash: 5aae1...6e1

Skrevet

Jeg kan fortsatt sove over alt. I løpet av de siste årene har jeg sovet en hel natt på plenen ute i T-skjorte og shorts, i et telt som var så lekk at jeg skiftet til badedrakt og anorakk og pakket alt annet ned i sekken, på en gymmatte i en gymsal, på tog, buss og fly, selvfølgelig som passasjer i bil, i snøhule, på teppet i stua, på gangen i en pause i noen langdryge forhandlinger på jobben osv. Ungene er av samme type. Er de på fest holder de gjerne koken til klokka 3 om natta, men om de er trøtte kan de sove hvor som helst.

Høres helt fantastisk ut å ha det slik! Jeg må ha alt på stell før jeg legger meg, men mannen min er litt slik som deg, og det er deilig å ha en slik partner. Når jeg er trøtt og grinete, er han stort sett alltid uthvilt❤️😊

Skrevet

Høres helt fantastisk ut å ha det slik! Jeg må ha alt på stell før jeg legger meg, men mannen min er litt slik som deg, og det er deilig å ha en slik partner. Når jeg er trøtt og grinete, er han stort sett alltid uthvilt❤

Vel, kanskje ikke for barna? Barn foretrekker vanligvis rutiner og forutsigbarhet, og dette virket litt vel mye voksenfokusert etter min mening.

Anonymous poster hash: e5fc3...62b

Skrevet

Jeg og begge barna kan sove over alt, uansett om vara siver i bilen så kan jeg ta de ut bære di på badet kle av dem 8 så legge de uten att de våkner nevneverdig. De sovner på sofaen mens jeg styrer og støvsuger ikke noe problem 😊

Skrevet

Jeg kan fortsatt sove over alt. I løpet av de siste årene har jeg sovet en hel natt på plenen ute i T-skjorte og shorts, i et telt som var så lekk at jeg skiftet til badedrakt og anorakk og pakket alt annet ned i sekken, på en gymmatte i en gymsal, på tog, buss og fly, selvfølgelig som passasjer i bil, i snøhule, på teppet i stua, på gangen i en pause i noen langdryge forhandlinger på jobben osv. Ungene er av samme type. Er de på fest holder de gjerne koken til klokka 3 om natta, men om de er trøtte kan de sove hvor som helst.Anonymous poster hash: 5aae1...6e1

Høres helt fantastisk ut å ha det slik! Jeg må ha alt på stell før jeg legger meg, men mannen min er litt slik som deg, og det er deilig å ha en slik partner. Når jeg er trøtt og grinete, er han stort sett alltid uthvilt❤

Vel, kanskje ikke for barna? Barn foretrekker vanligvis rutiner og forutsigbarhet, og dette virket litt vel mye voksenfokusert etter min mening. Anonymous poster hash: e5fc3...62b

Hæ? Hvordan kan det går ut over barna at mor eller far har lett for å sovne? Det er nok ikke sånn at de sovner midt i barnas kveldsstell eller mens de henter i bhg.

Skrevet

Jeg kan fortsatt sove over alt. I løpet av de siste årene har jeg sovet en hel natt på plenen ute i T-skjorte og shorts, i et telt som var så lekk at jeg skiftet til badedrakt og anorakk og pakket alt annet ned i sekken, på en gymmatte i en gymsal, på tog, buss og fly, selvfølgelig som passasjer i bil, i snøhule, på teppet i stua, på gangen i en pause i noen langdryge forhandlinger på jobben osv. Ungene er av samme type. Er de på fest holder de gjerne koken til klokka 3 om natta, men om de er trøtte kan de sove hvor som helst.Anonymous poster hash: 5aae1...6e1

Vel, kanskje ikke for barna? Barn foretrekker vanligvis rutiner og forutsigbarhet, og dette virket litt vel mye voksenfokusert etter min mening. Anonymous poster hash: e5fc3...62b
Hvordan går det ut over barna? Jeg vil si det heller er omvendt. Jeg kan dra på tur med ungene hvor som helst uten å tenke på at jeg sikkert ikke får sove. Det er jo ikke sån at jeg sovner uten å ønske det, men er jeg trøtt og har anledning kan jeg sove om jeg vil.

Skrevet

Før sovna min hvor som helst om vi ikke var hjemme, kunne sovne i armene mine når vi var borte. Mens hjemme har han alltid måttet sove på dagen ute i vogna, har varieriert om han må trilles eller ikke. Eller de første 2 ukene sov han inne. På kvelden sovner han som regel innen 10 min, sånn han han nesten alltid vært, og sovet nesten hele natta uten å våkne. Så har vært som regel dagsovig på 30 min to ganger om dagen, fra ca en mnd gammel.

Men når han ble ca 6 mnd så sluttet han å sovne i armene mine, og egentlig i det hele tatt når vi er borte. Han kan være våken i flere timer når vi er borte men sovner i bilen på vei hjem. Nå tenker jeg på lange besøk, som f.eks 6 timer hos svigers fordi de bor 1,5 time unna. Ikke 2 timer hos ei venninne, for de fleste 1-åringer klarer fint å være våken i 2 timer. Vi tar med vogna når vi skal på langt besøk men han vil som regel ikke sove da, skal få med seg alt. I barnehagen sover han mye, 2-3 timer 1 til 2 ganger per dag. Han er 1 år.

Anonymous poster hash: 4f964...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...