Gå til innhold

Dere med 2 (eller flere) barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det enklere med nr.2? Mtp mer erfaring osv. Var du mer avslappet? Var ting enklere?

Anonymous poster hash: 92e4f...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Mye mer erfaring, ro og tillit til egen magefølelse. For min del hjalp det å slippe unna fødselsdepresjon (som jeg hadde med nr 1) også.

Anonymous poster hash: 1934b...174

Skrevet

Avslappet til en viss grad, her kom 2 og 3 samtidig.

Anonymous poster hash: d2c4c...2e3
Skrevet

Har aldri vært så sliten i hele mitt liv som da jeg fikk nr to jeg. Er 2,5 år mellom de to eldste barna og jeg ble helt overveldet av det å ha to barn på en gang døgnet rundt, det var kjempeslitsomt.

Men da jeg fikk nr tre derimot, da var jeg verdens mest avslappede mamma. Jeg hadde stor ro og trygghet, koste meg utrolig mye med baby igjen og hadde et kjempefint permisjonsår. Det gikk mye bedre enn jeg hadde forventet og jeg synes ikke det var slitsomt i det hele tatt, bare masse kos. De to eldste var 3,5 og 6 år da jeg fikk nr tre.

Anonymous poster hash: 54010...467
Skrevet

Jeg var igrunn ganske avslappet med nr 1 også jeg da, men stolte kanskje enda mer på meg selv med nr 2 siden jeg hadde vært gjennom det før. Ellers syns jeg det var mer slitsomt siden jeg slet med ammingen, baby sov lite om natta og på toppen av det hele hadde eldstejenta ferie fra barnehagen uten at mannen hadde ferie. Så jeg var rimelig sliten. Men nå var jeg så heldig at eldstejenta som da var 2,5 år ble kjempeglad i lillesøsteren sin med en gang, aldri sjalu, hjalp meg masse, var helt fornøyd med å kikke på tv mens jeg styrte med ammingen og syns det var helt greit at jeg måtte gå og se til lillesøster som gråt midt i nattahistorien hennes. Hadde hun vært sjalu så vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort...

Anonymous poster hash: cebbb...c43

Skrevet

Definitivt. Alt har vært lettere med nummer to, til tross for at han har slitt mye mer med sykdom - tidvis også alvorlig sykdom. Vi har vært tryggere og roligere og bekymringene har vært langt lettere å takle :)

Anonymous poster hash: 799ee...81e

Skrevet

Nei "lettere" ble det ikke etter nr to og tre, men absolutt mere avslappet og "naturlig", ja det ble jeg.

Lettere som i at det blir lettere å håndtere baby og barn ja, men hverdagen og kabalen som skal opp blir ikke lettere nei... Etter to, ja men ikke etter tre! Angrer på ingen måte og kunne gjerne fått fler men guri, ikke mye tid til avslapping.. :P

Skrevet

Jeg var mer avslappet med nr 2, men det var ikke nr 2. Like vanskelig med tanke på søvn som nr 1.

Anonymous poster hash: 364db...6f7
Skrevet

Tja det var jo enklere mtp at jeg hadde gjort det meste en gang før. Amming, lure tips til bæring, bevegelser med beina ol når de gråt. Fikk raskere rutiner osv.

Men det er jo mer arbeid. En må kanskje amme mens en prater med eller hjelper den andre. En skal holde minste i hånda når man triller vogn, bærer baby, ammer osv. Alt skal skje med en til der. Så akkurat på det punktet handler det litt om hvor gammel nr.1 er.

Skrevet

Tja, ammingen, rutiner og det praktiske var mye enklere, overgangen fra 1 til 2 barn var lettere enn fra ingen til 1, men kolikk hos nr 2 har gjort sitt til at det var noen slitsomme første måneder uansett.. Man er vel ofte mer avslappet og tryggere på seg selv da man har vært mamma en stund og vet mer hva man går til. Det er også mye mer koordinering da eldste kanskje trenger hjelp samtidig som baby skal ha mat..

Skrevet

For min del - nr to utrolig mye enklere og mer overskudd. Nr tre derimot - enklere, ja, men null overskudd - utrolig mye mer jobb med tre barn enn med to (altså, utrolig mye mer enn jeg trodde..). Synes overgangen fra to til tre var den mest krevende og slitsomme - to er helt overkommelig:-)

Anonymous poster hash: b67e5...1ce

Skrevet

Gikk sååå utrolig bra å få nr 2

Anonymous poster hash: 178bd...628

Skrevet

Ja og nei. Jeg visste hvordan det var å bli mor og å ta være på en baby, MEN hvert barn er unik og har forskjellige utfordringer. Mine 2 var ganske forskjellige fra hverandre. Det som var bedre med nr 2 var det at jeg følte meg mer som en mor... Men dette kan være bare for meg, siden jeg var så ung da jeg fikk mitt første.

Anonymous poster hash: eedcf...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...