Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Og det til Afrika. Barna har ikke vært på noen ordentlig ferietur på 5 år. Mye av grunnen til det er at jeg er syk. Mannen har vært på flere korte gutteturer, som jeg har støttet. Jeg syntes det er viktig å pleie vennskap. En lang guttetur til Afrika kjente jeg satt langt inne. Jeg argumenterer med at vi nå bør prioritere å reise med barna siden de ikke har hatt en ordentlig ferietur på 5 år. Mannen ble kjempesur og syntes ikke dette har noen sammenheng. Jeg sier at han må prioritere om ferien skal brukes med familien eller en kamerat. Jeg er fortsatt syk, men om han bidrar mer med barna mens jeg hviler, får vi det vel til. Kan dere hjelpe meg å finne argumenter? Er dere enige med meg eller han? Anonymous poster hash: abf9e...a09
Luksusdyret Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Mitt argument er at når man er voksen familiefar så skal man være ferdig med egotrippene sine! Når familien ikke har hatt ferietur på 5 år, så er det FAMILIEN som skal ha tur nå, ikke han alene for familiens feriepenger.
Gjest Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Gi han en søplasekk og be han tømme skapet sitt!! Dust!
mamma_bergen Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Det hadde jeg faktisk ikke funnet meg i. Egoistisk fyr!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Mannen min drar aldri på gutteturer, han har ikke noe behov for det for å pleie vennskapene sine. Anonymous poster hash: c9592...78b
Siamese Hellhound Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Hvis du er syk, så reiser han så klart ikke på en tur til Afrika. Regner med at det er en tur som minst varer i to uker siden det innebærer en såpass lang flytur. Egomann!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Min første tanke er hvor i Afrika? Synes han burde prioritere sin familie. Anonymous poster hash: 65d0c...0b7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Høres veldig rart ut at man må reise til Afrika sammen for å pleie vennskap? Mannen min har en guttetur i året, en helg med guttene og de forlater ikke landet en gang. De klarer fint å pleie vennskapene sine her hjemme også de... Jeg er også syk, men vi reiser selvfølgelig på familileferie likevel. Som regel gjør vi det sånn at vi er sammen hele familien før lunsj, så hviler jeg alene på rommet mens mannen er sammen med ungene fra lunsj til middag. Så spiser vi middag sammen og er sammen noen timer etter middag før jeg legger meg med yngste barnet i åttetiden på kvelden. På den måten kommer alle seg gjennom en familieferie på en fin måte, alle kan kose seg. Vi var på ferie nå i høstferien og da hadde jeg en hel dag på rommet alene fordi jeg var så sliten og syk, de andre dagene gjorde vi sånn som jeg beskrev over. Har dere bare penger til en ferie, eller begrenset med ferie å ta ut hos arbeidsgiver skal selvfølgelig familie prioriteres først. Blir det noe penger eller ferie tilgode kan det vurderes en kompistur. Anonymous poster hash: 829c7...677
Mia_73 Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Guttetur er en (lang-)helg og ikke noe lengre. Ferieturer er familietid. At han i det hele tatt vurderer en slik tur er respektløs. Fullstendig uaktuelt, det er ikke noe å diskutere en gang.
Mamma`n til turbo Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Under normale omstendigheter så kunne det vært greit om dere hadde god råd og det ikke gikk på bekostning av andre ferier. Mtp at barna ikke har vært på en ordentlig ferietur på mange år og du i tillegg er syk, så tenker jeg at det burde være en selvfølge at han ikke drar. Hvor i Afrika skal han Evt til?
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Du har rett. Nå er det ungene som står for tur. Han bor visst inni navlen sin, han der?
3 i april Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Seriøst Afrika ????? Sånne "ones in a lifetime " turer/ferier tar en sammen med familien sin ikke med kompiser. Regner med at han ikke planlegger og reise til Afrika så mange ganger. Slike tuer er sånn en husker for resten av livet, snakker mye om, tar en haug med bilder osv...å da mener jeg at det er helt på tryne at han velger og dele slike øyeblikk med kompiser. Om han på død og liv må reise på guttetur så kan han vel ta ei helg på fjellet ol sånn som er mer vanlig. Om han absolutt må utforbi Norges grenser så kan han vel begrense det til Sverge eller Danmark....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på kompisene, har de også kone og barn som de reiser fra? Dette høres nemlig ut som oppførselen til en veldig umoden mann som har bare single kompiser som kaller han en pingle, pyse og tøffel om han sier høyt at familien prioriteres foran gutteturer? Mannen min har stort sett bare kompiser som også har kone og barn, derfor er selvfølgelig ikke dyre gutteturer som varer i ukevis noe tema i det hele tatt. En helg i året er selvfølgelig greit, men man bruker ikke hverken feriedager eller feriepenger på kompisturer når man har familie. Vet mannen min og en gjeng barndomsvenner drømmer om en guttetur til Las Vegas, men de har faktisk aldri snakket om det som noe de faktisk vil gjøre. Bare som noe det hadde vært veldig kult å gjennomføre en gang, kanskje de gjør det når barna har flyttet ut Anonymous poster hash: 829c7...677
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Mannen min drar aldri på gutteturer, han har ikke noe behov for det for å pleie vennskapene sine. Anonymous poster hash: c9592...78b "Han har ikke behov for det" - skulle likt å hørt tilbakemeldingene om det var en mann som uttalte det samme ..."kona mi har ikke behov for ventetid hun"... Jeg eeelsker mine jenteturer. Det er ikke ofte, men fy søren så gøy og koselig det er! Jeg unner mannen min gutteturer, jeg vet jo hvor deilig det er med et pusterom. Men til Afrika? Ikke med mindre det er for en langhelg... Anonymous poster hash: c2d0d...5f7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Mannen min drar aldri på gutteturer, han har ikke noe behov for det for å pleie vennskapene sine.Anonymous poster hash: c9592...78b "Han har ikke behov for det" - skulle likt å hørt tilbakemeldingene om det var en mann som uttalte det samme ..."kona mi har ikke behov for ventetid hun"... Jeg eeelsker mine jenteturer. Det er ikke ofte, men fy søren så gøy og koselig det er! Jeg unner mannen min gutteturer, jeg vet jo hvor deilig det er med et pusterom. Men til Afrika? Ikke med mindre det er for en langhelg...Anonymous poster hash: c2d0d...5f7 Folk er forskjellige, han ville ikke dratt på guttetur om han hadde fått betalt for det, trives med kompiser, men får non etter et par timer med dem. Han er introvert. Han er heller ikke glad i såkalte temabuildingturer med jobben. Mange menn er som han, og også noen kvinner. Jeg er også litt sånn, selv om jeg er mer ekstrovert enn han. Foretrekker å treffe folk kort tid av gangen, ingen venninner jeg orker å henge med 24/7 i flere dager. Har likevel kjempegode venninner, men de vet at for meg er noen timer av gangen maks det jeg orker, uten at det er personlig, er sånn med alle. Mannen er den eneste jeg ikke blir lei av å være sammen med 24/7, og det samme mener han om meg. Vi er flinke til å gi hverandre luft, sitter ikke oppå hverandre hele tida Fungerer kjempefint for oss, og om noen mener at det er noe i veien med oss fordi vi ikke vil dra på gutteturer/jenteturer men har det fint uten, så synd for dem Anonymous poster hash: c9592...78b
gale damen Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange henger seg opp i dette med guttetur? Min mann drar på tur med gutta flere ganger i året. En langhelg her og en langhelg der. Fotball og fjas. Selv drar jeg på tur med mine venner. Shopping og fjas. Sammen drar vi på helgeturer som par, en eller to ganger i året, og som familie har vi helgeturer og lengre ferier. I tillegg til dette planlegger jeg en tur med to venninner på nesten tre uker til våren. Dette er en tur mannen ikke har noe ønske om å dra på, datteren vår er for liten til å være med, og da reiser jeg sammen med venner. Dette ene året går det ut over familiens ferie fordi det tross alt bare er fem uker ferie hos meg også. Når det er sagt - hvis barna ikke har hatt ferie på lenge, så er det definitivt deres tur! MEn du sier at barna ikkehar hatt "skikkelig" ferie. Hva legger du i det? I den situasjonen du beskriver, synes jeg ikke at mannens prioriteringer er riktig. Hvis du er syk, så er det vel ikke helt ok at han blir borte over lengre tid uansett?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #17 Skrevet 12. oktober 2014 Hvordan syk er du? Kanskje mannen trenger ett avbrekk fra å ha den daglige omsorgen for barn og ta seg av deg siden du er syk, er det du som holder igjen på ferier med familien eller han? Anonymous poster hash: b78e8...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå