Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 .. For i følgje ei "venninne" burde jeg nesten ikke hatt barn i det hele tatt. Jeg var sist helg i bursdag, drakk to glass vin og var hjemme kl 01. Ammet kl 05. Denne helgen skal jeg i en stor 30 års bursdag. Har kjøpt meg ei halv flaske med vin, og har bestilt skyss hjem kl 01. Neste helg er jeg invitert til er stort selskap med jobben min. Satser på å gjøre det samme da. Hjem kl 01. Tingen er det. Jeg har et barn på 6,5 mnd, som ammer og spiser grøt og middag. Babyen sover som regel til kl 02-03, før den våkner. Da skal pappa forsøke å gi flaske. Men min venninne mener jeg oppfører meg som en fjortis og burde ta mer hensyn til babyen. Mens jeg mener at jeg har da bare godt av å lufte hue litt. Så, kjør debatt, hva tenker dere? Anonymous poster hash: 261db...eb8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Pappan skal forsøke å gi flaske? Jeg ville i alle fall følt meg sikker på at det vil fungere med flaske.. Anonymous poster hash: eda37...907
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Tenker at det hadde holdt med en av disse helgene? Man trenger ikke gro inne, men har man barn, og da kommer man nok desverre til å gå glipp av noe... Men for all del, kanskje du har det travelt akkurat nå, og kan gå et år til neste gang, det vet jo ikke jeg.... Anonymous poster hash: 76e79...aec
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Vel, jeg er ufør så for meg hadde der vært fullstendig uaktuelt! Ellers får du nesten feie for din egen dør Anonymous poster hash: e47f8...f78
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg tenker at du vet best hva som fungerer hos dere. Da min var liten kom det også flere selskapeligheter rett etter hverandre (julebordsesong og bryllup). Det er høyst uvanlig for meg å dra ut tre-fire helger på rad, men spesielle anledninger prioriteres. Og babyen sov gjennom det meste av mitt fravær og fikk det neppe med seg uansett. Anonymous poster hash: b7f65...e12
Marriet Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Så lenge det er en fornuftig og oppegående pappa inni bildet synes jeg du bare skal kose deg det rykker i rockefoten min om dagen, men jeg kan nok se langt etter festligheter enda, men den dagen jeg er trygg på barnevakt så skal jeg bok kose meg en kveld ja
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 For meg hadde det vært helt uaktuelt å gå på fest 3 helger på rad, selv nå som yngste barnet er 5 år ville jeg ikke gjort det. Men jeg er ingen partyløve i det hele tatt, går ikke på fest om jeg ikke "må", og det er sjelden jeg føler jeg må det. Jeg er heller typen som møter to venninner på en hyggelig restaurant en onsdagskveld, ingen alkohol og hjemme klokken elleve (for helt usosial er jeg ikke selv om jeg ikke fester). Men å si at du ikke skulle hatt barn er jo ganske vannvittig. Om du er en god mor 7 dager i uka, og så har noen timers fravær fra mammarollen hver lørdag gjør det deg ikke til noen dårlig mor ihvertfall. For barnet teller nok resten av uken mye mer enn de timene du er vekk på lørdagskvelden. Anonymous poster hash: f9385...2f2
Miamimom Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg mener ikke at du ikke skulle hatt barn, men at du burde prioritere babyen mer mtp nattmating. Og iallefall være sikker på at pappaen får gitt flaske.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Vi vet jo ingenting annet om deg, men du slår meg sommer ressurssterk og oppegående kvinne. Om barnet har det trygt og godt, og du og barnefaren har er godt forhold, disse tingene er jo så mye viktigere. Du er den som best kan vurdere det, ikke vi som sitter her. Andre vil alltid blande seg inn i ens valg, men det er du som må vurdere hva som fungerer best for dere. Anonymous poster hash: c44a1...2ab
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Forøvrig festa og drakk moren min en del før hun fant ut at hun var gravid med meg(hun gikk på prevensjon). Hun ble oppfordret/presset av gode "venninner" til å ta abort som mente at hun absolutt ikke burde få barn, men valgte i siste liten å ikke ta abort. I ettertid fullførte hun hovedfag, jeg ble født frisk og rask og har hatt et godt liv og selv fullført mastergrad. Alle mener jo i ettertid at det var bra moren min beholdt meg og at hun har vært en god mor Anonymous poster hash: c44a1...2ab
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Tja, du prioriterer fest over babyen og familien din i helgene. Mange mødre og fedre gjør det. Glad jeg ikke er en av dere. Anonymous poster hash: 83623...018
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Dette er jo ikke snakk om å gå ut for å gå ut. Du er hjemme i grei tid, pappan er hjemme og babyen tar flaske (det regner jeg med at er sikkert før du drar avgårde). Tenker du ikke trenger å ha dårlig samvittighet jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Da mine var babyer var jeg aldri med på fest, så jeg skjønner deg ikke i det hele tatt.. Helt ærlig så tenker jeg nettopp det, at jeg ikke skjønner at du har lyst. Men vi er alle forskjellige. Anonymous poster hash: c2ff3...766
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Dra og kos deg, hi! Gi beng i moralens finger som noen peker mot deg Det er jo ikke slikt tempo hver helg, regner jeg med. Men enkelte ganger skjer det mye på kort tid. Ser ikke problemet med at du deltar så lenge du vet barnet har det bra med pappa (eller besteforeldre o.l), men jeg ville styrt unna ammingen om jeg har drukket alkohol. Evnt ikke drukket i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 45afe...158
Blondzilla Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Så sant du ikke er helt vrak dagen etter ser jeg overhodet ikke problemet.
mamma_bergen Skrevet 11. oktober 2014 #16 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg hadde ikke hatt problemer med det om det er slik du legger det frem, jeg hadde gått om jeg var trygg på at baby tok flaske.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #17 Skrevet 11. oktober 2014 Pfft, dra ut, kos deg. Anonymous poster hash: f2200...c75
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #18 Skrevet 11. oktober 2014 Så lenge du og pappaen er enige om dette, så er det vel ingen problem. Pappaen klarer jo fint og ta vare på babyen når du er borte. Jeg hadde klart dratt og ikke sikkert jeg hadde vært hjemme kl 1 eller kun drukket to glass vin. Jeg mener at pappaene der ute fint klarer og ta vare på de små en kveld iblant og at litt for mange mødre mener de er helt uunnværlige. Det er jo viktig å ha ett sosialt voksenliv og ikke bare være mamma, samt at fedrene må få være fedre alene også. Det tror jeg både mor, far og barn høster godt av. Det er jo ikke slik at babyen plasseres litt her og litt der hver helg. Kos deg du Anonymous poster hash: 2dfae...c14
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #19 Skrevet 11. oktober 2014 Så lenge babyen har det bra med far og ikke blir påvirket av ditt alkoholinntak, tenker jeg at du kan kose deg. Ellers tenker jeg også at alt med måte. Anonymous poster hash: 97292...242
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg mener ikke at du ikke skulle hatt barn, men at du burde prioritere babyen mer mtp nattmating. Og iallefall være sikker på at pappaen får gitt flaske.Ikke enig. Barnet er 6,5 mnd, det er tid for avvenning av nattmatingen. Det er perfekt å begynne avvenningen med at far gir flaske, så er man sikker på at barnet får tilfredsstilt sin sult, i stedet for å tilfredsstille suttebehovet / vanen med å få kos ved puppen. Om en tid - hvis barnet gradvis får mer fast mat - vil hun/han ikke våkne for amming i det hele tatt, men få i seg all nødvendig næring om dagen. I denne prosessen ga jeg ungene først melk, deretter melk spedd med vann, så bare vann. De gadd ikke våkne for en halv flaske lunkent vann, og vips sov de hele natten. Bare angrer på at jeg ventet så lenge før jeg gjorde det, mine var 8-9 mnd da jeg gikk i gang.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #21 Skrevet 11. oktober 2014 Sånn da er jeg hjemme igjen. Nesten to glass vin og deilig mat ble det. Sluttet å drikke kl 00, slik at jeg skal kunne amme snart. Det er selvfølgelig ikke er slikt partytempo alltid, det er kun nå. Ellers er jeg kun ute ved enkelte anledninger, og når jeg føler behovet for en luftetur med venninner. Baby drikker litt flaske mens jeg er borte, og jeg pupper når jeg føler meg klar. Jeg skjønner at noen ikke har behov for å dra ut på fest eller slikt med små barn, men det har jeg. Jeg liker å ta meg et glass vin i godt selskap, trenger ikke bli skankeløs av den grunn. Jeg er er sosialt vesen, som blir fort lei av å trø hjemme. Jeg bruker jo ellers min ledige tid til barna, så hva gjør noen timer ute på fest nå og da? :-) Ha en fin natt videre, damer. Nå skal jeg få meg litt søvn før baby våkner og skal ha mat. Hi Anonymous poster hash: 261db...eb8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #22 Skrevet 11. oktober 2014 Jeezes! Tørre damer her inne.. Jeg var ikke ute før etter 3 år, men jeg hadde ingen begivenheter å feire Hadde glatt klart dette hvis det var noe som var begrenset til disse tre helgene. Hadde det vært 35 av 52 uker derimot.. Hadde nok sett anderledes på det da. Ut å fest! Pappa klarer biffen! Anonymous poster hash: 25897...022
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2014 #23 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg hadde gått ut alle tre helgene på rad, men første helgen hadde jeg holdt meg unna alkohol slik at jeg hadde kunnet amme dersom pappaen ikke fikk til flaske kl 02. Og dersom det ble problemer med flaskematingen så hadde jeg holdt meg edru alle tre helgene. Men å dra ut på festligheter tre helger på rad synes jeg absolutt ikke er noe å rynke på nesen for! Slik du beskriver det, er det spesielle anledninger og ikke slikt som hender hver måned :-) Anonymous poster hash: 1dea7...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå