Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Hva kjøper du når du er i Sverige og handler? Anonymous poster hash: a3608...298
Optatium Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Snop, vaskemiddel, ost, te, kaffe, dopapir, hundemat, øl/vin, saft, yoghurt, div andre tørrvarer (men disse er de jeg tjener mest på).
Monica Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Apotekvarer, jeg har atopisk eksem, og de kremene jeg bruker koster ca 1/3 av prisen i Sverige. Ellers kyllingfilet, hamburgere, ost, glutenfrie produkter, polar brød, kaffe, kakao, meieriprodukter, bacon, biff, kjøttpølegg, havregryn, frø, krydder, dopapir, deo, Capri sonne, dopapir og tannkrem.
QueeenBeee Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Røyk og kjøtt. Ellers varierer det veldig.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Smågodt, Caprisonne og sigaretter. Jeg foretrekker norsk mat, den er kanskje ørlite dyrere, men mye renere. Anonymous poster hash: 7b295...63f
Iiiiik Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Kyllingfilet, karbonadedeig, brus, juice, ost.
Gjest Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Brus Gøtteri Vaskemiddel Skyllemidel Hundefòr Karbonadedeig Kylling Melk Smør Fløte Bakepoteter Knekkebrød Pasta Dopapir Slankestuff Havregryn i alle varianter Tacostuff og Apotekvarer
4barns mor Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Snus til mannen i huset og glutenfritt. .
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Smågodt, Caprisonne og sigaretter. Jeg foretrekker norsk mat, den er kanskje ørlite dyrere, men mye renere. Anonymous poster hash: 7b295...63f Norsk mat er "renere". Hva snakker du om nå? Ja, den billigste pølsen i disken er sikkert ikke helt "ren", hverken i Strømstad eller i Norge. Sukk og stønn sier jeg til uvitende mennesker. Anonymous poster hash: 47c49...2ba
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Smågodt, Caprisonne og sigaretter. Jeg foretrekker norsk mat, den er kanskje ørlite dyrere, men mye renere. Anonymous poster hash: 7b295...63f Norsk mat er "renere". Hva snakker du om nå? Ja, den billigste pølsen i disken er sikkert ikke helt "ren", hverken i Strømstad eller i Norge. Sukk og stønn sier jeg til uvitende mennesker. Anonymous poster hash: 47c49...2ba Rent, norsk kjøtt, f.eks. Du vet at Sverige er med i EU, og at Norge står utenfor, eller? Det er mye strengere krav både til dyrevelferd og til f.eks. medisinbruk og fôr i Norge enn i EU. Ja takk til norsk, ren mat. Nei takk til f.eks. salmonella-kylling og -egg. Anonymous poster hash: 7b295...63f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Røyk, brus, caprisonne, ost, melk, hundefor, godteri, hønekake. Anonymous poster hash: 624a5...49c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Smågodt, Caprisonne og sigaretter. Jeg foretrekker norsk mat, den er kanskje ørlite dyrere, men mye renere.Anonymous poster hash: 7b295...63f Norsk mat er "renere". Hva snakker du om nå? Ja, den billigste pølsen i disken er sikkert ikke helt "ren", hverken i Strømstad eller i Norge. Sukk og stønn sier jeg til uvitende mennesker.Anonymous poster hash: 47c49...2ba Rent, norsk kjøtt, f.eks. Du vet at Sverige er med i EU, og at Norge står utenfor, eller? Det er mye strengere krav både til dyrevelferd og til f.eks. medisinbruk og fôr i Norge enn i EU. Ja takk til norsk, ren mat. Nei takk til f.eks. salmonella-kylling og -egg. Anonymous poster hash: 7b295...63f Hm...reiser ikke utenlands på ferie heller kanskje... Eller har du med deg norsk mat😁 Anonymous poster hash: 859df...be9 Anonymous poster hash: 859df...be9
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Røyk, brus, caprisonne, ost, melk, hundefor, godteri, hønekake. Anonymous poster hash: 624a5...49c Hva slags hundefor kjøper du?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #15 Skrevet 11. oktober 2014 Sjokoladepudding i pulverform Jordgubbskräm i pulverform Røde ferraribiler i smågodthylla Svensk melkesjokolade Er svensk... Hadde jeg bodd nært grensen hadde jeg handlet mye mer, men jeg må ta fly når jeg reiser hjem til Sverige, så da begrenser det seg Anonymous poster hash: 048ad...fc2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #16 Skrevet 11. oktober 2014 Caprisonne, brus i boks, ølkvoten, smågodt og annet snop som vi ikke har her i Norge. Kjøper noe norske varer som faktisk er billigere i Sverige, f.eks jubelsalami. Baconet synes jeg er for fett i Sverige, de billige kyllingfiletene er fulle av vann og er smakløse osv. Kjøper ofte noe pålegg og karbonadedeig, men de tingene som er billig av kjøtt i Sverige har jeg ikke noe sansen for og betaler heller litt mer for de norske produktene. Anonymous poster hash: 5cbd6...d86
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. oktober 2014 #17 Skrevet 11. oktober 2014 Cola zero, vaskemiddel til kopper og klær, svinefileer, kyllingfileer, svenske kjøttboller, laktosefrie produkter, potetgull, snus til mannen, smågodt/lørdagsgodt for lang tid til barna, dressinger, vin hvis vi er der en annen dag enn søndag(sjeldent), smør, ost og lettøl.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #18 Skrevet 11. oktober 2014 Smågodt, Caprisonne og sigaretter. Jeg foretrekker norsk mat, den er kanskje ørlite dyrere, men mye renere.Anonymous poster hash: 7b295...63f Norsk mat er "renere". Hva snakker du om nå? Ja, den billigste pølsen i disken er sikkert ikke helt "ren", hverken i Strømstad eller i Norge.Sukk og stønn sier jeg til uvitende mennesker.Anonymous poster hash: 47c49...2ba Rent, norsk kjøtt, f.eks. Du vet at Sverige er med i EU, og at Norge står utenfor, eller? Det er mye strengere krav både til dyrevelferd og til f.eks. medisinbruk og fôr i Norge enn i EU. Ja takk til norsk, ren mat. Nei takk til f.eks. salmonella-kylling og -egg. Anonymous poster hash: 7b295...63f Hm...reiser ikke utenlands på ferie heller kanskje... Eller har du med deg norsk mat Anonymous poster hash: 859df...be9 Anonymous poster hash: 859df...be9 Joda, jeg reiser gjerne utenlands på ferie, og spiser den maten jeg får servert/bestiller, men når jeg er hjemme så spiser jeg fortrinnsvis norsk, ren mat. Og nei, jeg kjøper ikke det billigste jeg finner i butikken. Mat er uansett ikke dyrt i Norge. Anonymous poster hash: 7b295...63f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #19 Skrevet 11. oktober 2014 Drar aldri på shopping i Sverige. Personlig mener jeg det er umoralsk, men andre må få gjøre egne vurderinger og gjøre som de vil, jeg dømmer ingen. Med tanke på tidsbruken, og drivstoffpris på å kjøre til og fra, går en del av vinninga opp i spinninga. I tillegg er det lite miljøvennlig når man kjører langt i egen bil for å frakte ting til seg selv (mer miljøvennlig når lastebiler stoppes fulle og kjører til nærbutikken din, mindre utslipp per vare) Vil støtte lokale varer, lokal produksjon, norske bedrifter og norske butikker. Samt samfunnet. Merverdigavgiften vi betaler her går til skole, helse og annen velferd. Jeg velger dessuten i så stor grad som mulig kortreist, lokal mat. Mitt inntrykk er at mange som drar til Sverige ender opp med å handle mer enn planlagt, fordi det er jo så billig. Kjøper tre for to osv. Terskelen blir lavere for å kaste ting, mat som går ut på dato og man ikke rekker å spise. Man tenker seg kanskje mindre om og det blir mer impuls. I tillegg kjøper man ofte billige ting som går fortere i stykker som man da erstatter med noe nytt og billig. Mye bruk, kast og forbruk. Igjen, dømmer ingen enkeltpersoner, og mange har gode grunner til å handle i Sverige. Men i storskala og generelt er svenskehandelen et problem. Anonymous poster hash: 35aeb...a6b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #20 Skrevet 11. oktober 2014 Hvit sjokolade Anonymous poster hash: ba563...3dd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #21 Skrevet 11. oktober 2014 Bor på grensa, så jeg kjøper slike middagskasser, fruktkasse også handler jeg med meg det meste andre jeg trenger i samme slengen Bleier og lomper kjøper Svenskene hos oss i Norge, så det må man styre unna, ellers vet jeg ikke om det er særlig mer du direkte taper på. Pølsene dems (koke og grill) liker jeg ikke Anonymous poster hash: 5d0e7...3dd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #22 Skrevet 11. oktober 2014 Bor langt fra grensa, så det er ikke ofte vi er i Sverige. Blir ikke noe handling av kjøle- og frysevarer. Men vi kjøper røyk, brus, caprisonne og snop. :-) Anonymous poster hash: 878dd...f87
Gjest Hercule Poirot Skrevet 11. oktober 2014 #23 Skrevet 11. oktober 2014 Drar aldri på shopping i Sverige. Personlig mener jeg det er umoralsk, men andre må få gjøre egne vurderinger og gjøre som de vil, jeg dømmer ingen. Med tanke på tidsbruken, og drivstoffpris på å kjøre til og fra, går en del av vinninga opp i spinninga. I tillegg er det lite miljøvennlig når man kjører langt i egen bil for å frakte ting til seg selv (mer miljøvennlig når lastebiler stoppes fulle og kjører til nærbutikken din, mindre utslipp per vare) Vil støtte lokale varer, lokal produksjon, norske bedrifter og norske butikker. Samt samfunnet. Merverdigavgiften vi betaler her går til skole, helse og annen velferd. Jeg velger dessuten i så stor grad som mulig kortreist, lokal mat. Mitt inntrykk er at mange som drar til Sverige ender opp med å handle mer enn planlagt, fordi det er jo så billig. Kjøper tre for to osv. Terskelen blir lavere for å kaste ting, mat som går ut på dato og man ikke rekker å spise. Man tenker seg kanskje mindre om og det blir mer impuls. I tillegg kjøper man ofte billige ting som går fortere i stykker som man da erstatter med noe nytt og billig. Mye bruk, kast og forbruk. Igjen, dømmer ingen enkeltpersoner, og mange har gode grunner til å handle i Sverige. Men i storskala og generelt er svenskehandelen et problem. Anonymous poster hash: 35aeb...a6b Godt poeng! Særlig er det viktig å ta med alle utgifter til turen også i regnestykket over hva som blir "billig", sett både i et smalt og et bredt perspektiv. Dessverre er det så mange som faktisk går rundt og tror mat er dyrt i Norge, noe som overhodet ikke er sant.
Optatium Skrevet 11. oktober 2014 #24 Skrevet 11. oktober 2014 Røyk, brus, caprisonne, ost, melk, hundefor, godteri, hønekake. Anonymous poster hash: 624a5...49c Hva slags hundefor kjøper du? Jeg kjøper iallefall Eukaneba. Sparer ganske mye :-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #25 Skrevet 11. oktober 2014 Kokosmel Kokosolje Balsamico Olivenolje Karbonadedeig Bratwurst Jarlsberg Gouda Edamer Div oster som gorgonsola og brie Pate Sjokolade 86% Vin Apetina "feta" Div frø som solsikkefrø f eks Grytekjøtt Støvsugerposer Oppvasktabletter Parmesan Det var det jeg kom på i farten. Anonymous poster hash: 60de9...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå