Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #26 Skrevet 11. oktober 2014 Har disse navnene: Hella Kina Emmi Selene Aleah Og disse mellom navnene: Amily Mariah Celine Hva skal jeg velge? Anonymous poster hash: e8e37...bf8 Emmy, med y ikke i Anonymous poster hash: 21e12...6ad
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #27 Skrevet 11. oktober 2014 Felles for alle navnene - utenom Celine - er at de er uvanlige varianter av helt vanlige navn. Du må gjerne velge et av navnene, men ta i betraktning at datteren din gjennom resten av livet må regne med feilskrivinger av navnet, at hun må stave navnet sitt i alle situasjoner, at hun ropes opp som/kalles Helle eller Ella i stedet for Hella osv. Hadde noen presentert seg for meg som Hella, hadde jeg antakelig - høflig - spurt "Sa du Helle"? Eller "Sa du Ella"? Fordi jeg ville trodd jeg hørte feil om jeg hørte Hella. Ikke noe verdensproblem, men kanskje litt irriterende for navnebæreren? Anonymous poster hash: e2858...661
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #28 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har et vanlig navn med uvanlig skrivemåte. Jeg må stave navnet i enhver situasjon. Jeg finner ofte navnet mitt feilskrevet. Jeg liker det ikke. Gjør datteren din en tjeneste, gi henne et navn folk har hørt før, og som folk klarer å skrive. Selv sjefen min brukte flere måneder på å lære å skrive navnet mitt riktig. Anonymous poster hash: 795c6...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå