Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Dette med at gravide ikke skal sove på rygg etter uke 22 ca (sår forskjellig alle steder). Jeg sover best på rygg uten ubehag, gravid uke 26. Spurte min jordmor om dette å hun sa at dette bare var tull. Hun sa jeg før eller siden ville merke ubehag å begynne å sove mer på siden. Så lenge jeg ikke merket ubehag var dette greit. Så leser jeg diverse artikler og innlegg som gjør mer mer forvirret. Er dette tull eller er det reelt? Sender med en link til dere som ikke har hørt om vene cava syndrom tidligere http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=19171:mors-sovestilling-og-dodfodsel&catid=95&Itemid=516 Anonymous poster hash: b698e...df2
I scream for icecream! Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Er det ikke litt selvmotsigende av jordmor å først si det er tull, for så å si at du før eller siden vil merke ubehag? Jeg mener det er ytterst reellt, men at det er individuelt når man begynner å merke det. Jeg tror heller ikke jeg merket noe til det i uke 26, men i uke 36 var det umulig å ligge på rygg, særlig på harde underlag.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Det er reelt for dem det gjelder.Men det er ikke alle gravide som vil merke noe til det.Jeg har aldri merket noe i mine svangerskap, sov ofte på ryggen på slutten.Men har en venninne som slet veldig med dette og svimlet og fikk enorm hjertebank om hun prøvde å ligge på rygg. Anonymous poster hash: 7a18a...06a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg måtte sove på siden fra uke 30. Lå jeg på ryggen som sankt hjerterytmen på barnet. De fant dette ut på sykehuset. Anonymous poster hash: 29a6c...4f8
BareMas Skrevet 11. oktober 2014 #5 Skrevet 11. oktober 2014 Vene cava var høyst reel for min del under begge mine svangerskap. Under første klarte jeg ikke å sitte rett opp og ned etter uke 23 uten å bli svimmel og ør, ligge på rygg var helt utelukket! I andre svangerskap var det litt mildere og begynte ikke før uke 30, men helt umulig å ligge på rygg uten å bli uvel. Det gikk så langt at jeg besvimte ved en anledning, så ikke fortell meg at det er tull og tøys! Men det er ikke slik at alle gravide opplever vene cava problemer.
A_87 Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg sov en del på rygg da jeg var gravid, også mot slutten og det gikk bare fint, aldri opplevd vena cava, men syntes ofte det var best å ligge på siden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. oktober 2014 #7 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg var vel ikke 4 mnder på vei med eldste når det var umulig å sove på ryggen. Jeg kunne ikke en gang føde på rygg pga det. Jordmoren trodde ikke på meg. Måtte få mannen til å forklare. Jeg kunne ikke sitte inntil harde stoler heller.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #8 Skrevet 11. oktober 2014 Min jordmor sa at jeg kunne ligge på rygg så lenge det ikke gav ubehag, om det gav ubehag skulle jeg ikke tvinge meg til å gjøre det. Hun sa at det gav meg ubehag før det evt ble skadelig for et foster og hun sa dette var veldig individuelt, noen kunne ligge på ryggen hele svangerskapet uten å disse årene kom i klem mens andre følte ubehag så fort livmoren poppet opp av bekkenet. Anonymous poster hash: 2451e...f54
Zalosalutt Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Tull er det ikke, men det er jo variasjoner hos hver kvinne. Hvordan du bærer barnet vil jo ha innvirkning på om du er utsatt eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå