Gjest Dumi Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Hei, jeg trenger noen tanker anngående dette. Jeg har ett fornavn, og har lenge tenkt på å legge til ett mellomnavn. Dette er ett mellomnavn mine foreldre vurderte å gi meg, men de la fra seg ideen. Jeg har fått vite dette i ettertid og har begynt å virkelig like dette mellomnavnet. Kan jeg gjøre det? Selvsagt så er det litt vanskelig for meg, spesielt siden mine foreldre valgte å ikke gi meg det. Er det da "rett" av meg, eller blir det galt ovenfor mine foreldre? Dette er en variant av ett navn med mye familiehistorie.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Ja, det kan du gjøre. Jeg tok mitt mors pikenavn da jeg var 19. Gikk på folkeregisteret, og fikk et skjema jeg fylte ut, enkelt og greit. Tipper du kan finne skjemaet på nettet nå. Anonymous poster hash: c1dca...fec
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Der er klart du kan gjøre det, men jeg syns det er underlig å gjøre. - du har aldri blitt kalt dette? Har du tenkt Til å kalle deg det nå i hverdagen eller kun i passet? Har du søsken som kunne tenke seg eller har brukt dette navnet på egne barn? Anonymous poster hash: 60a8d...377
Gjest Dumi Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har aldri blitt kalt med dette mellomnavnet. Det er bare det at jeg føler at dette mellomnavnet passer meg, på en måte så er det "den jeg er". Rart, ja! Jeg vil ikke bruke det i dagligtale. Jeg har en bror, men tror ikke at han ville ha brukt dette navnet selv på egne barn. Jeg selv kunne meget gjerne ha brukt den mannlige varianten på en sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå