Gå til innhold

Dere med barn på 9-10 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge får de være ute på hverdager og i helgene ?

Anonymous poster hash: 6276f...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 på hverdager, 21 i helger...

Anonymous poster hash: b4810...ccc

Skrevet

Min er bare 8, men må inn 19 (kan drøyes til 19.30 hvis det er noe spesielt de holder på med eller sånt).

I helgene varierer det veldig, får ikke være ute på "vift" (altså ute å vandre uten et spesielt tilholdssted) lenger enn til 19.30-20.00, men om de ser film hos noen eller hvertfall er inne/hjemme hos noen så kan det glatt drøye lenger. Forrige helg så hun film hos en kompis, fikk innetid kl 21.

Kort sagt, 19 i ukedager, kommer helt an på i helger, men senest 21.

Anonymous poster hash: d478d...ab8
Skrevet

9åringen skal sove klokka 22. Da våkner hun når klokka ringer, blid, fornøyd og utvilt. Har måtte prøve osss frem siden hun har migrene. Tips fra legen om å endre leggetid for å finne passelig sovelengde for hun. Migrenen er sjeldent er på besøk hos henne omdagen.

Hun tusler ofte i seng en times tid før, for å ligge og kose seg i senga. For når klokka er ti så er lyset av og hun sovner.

I helga varierer leggetiden. Nå sitter hun og storesøster og ser på tv. Imorra kan vi sove til vi våkner, og det gleder vi oss alle til. Hun er den som våkner tidligst, men står opp senest. Hun elsker å kose seg i senga om morran. Lese bok, tegne, leke eller kose med pus.

Når ett av de andre ungene var 9 år var det sovetid klokka åtte. Hun kunne ikke legge seg senere, uansett hvem dag det var. For la hun seg litt senere en kveld, så var leggingen helt umulig i mange dager etterpå. Så ungene er forskjellige. Og jeg vet vi har sen leggetid i forhold til de fleste på hennes alder, men det er riktig leggetid for jenta her. Noe veldig få skjønner, og veldig mange har en mening om. Men vi er så glade for å endelig få migrenen under kontroll uten å måtte ty til medisiner.

Anonymous poster hash: 75df2...350

Skrevet

Her går gjerne ungene hvert til sitt i 19-tiden uansett om det er hverdag eller helg. Har derfor aldri trengt å sette noen innetid, de kommer gjerne ruslende før sju.

Anonymous poster hash: c2b88...0cb

Skrevet

Eldste på 9 år må komme inn kl.19.30 i ukedagene og kl.20 når det er fri dagen etterpå.

Skrevet

Tiåringen må inn Kl 20 hverdager. Skal være i seng kl 21.

Anonymous poster hash: ff9c0...58c

Skrevet

Min 11åring må være hjemme 1930 i ukedagene og 2000 i helger og ferier.

Legger seg 2030 i uka og 2100 i helg.

Anonymous poster hash: 7b0ca...3b1

Skrevet

19-19.30 på hverdager. Ikke så mye lenger i helgene, men kan strekke meg til 21 hvis han er inne hos nabovennen. Liker ikke at de reker ute senere enn kl 20 på denne tiden av året. Litt annerledes i sommerferien når det er lyst og deilig på kveldene.

Anonymous poster hash: c4876...ea1

Skrevet

Hi her. Grunnen til at jeg spurte var at vi fikk besøk av en ny kompis av 9 åringen i går kveld. Han ble aldri henta, endte med at vi fulgte han hjem 21.30. Syns det var litt pussig når det ikke var avtalt

Anonymous poster hash: 6276f...d2a

Gjest Antarctica
Skrevet

Åtteåringen skal hjemover 1930 og være i seng 2030. Men jeg blir ikke hysterisk om han glemmer seg og er et kvarter for sein. Han rekker kveldsmat likevel. Vi står ikke opp før ca 0730.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...