Gå til innhold

Hvilken størrelse i vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 16 mnd som er 85 cm lang, bruker 92 i klær. Skal jeg kjøpe 92 eller 98 i vinterdress? Skal jo brukes frem til mars.

Anonymous poster hash: 4aa2c...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt 92. For store uteklær er ikke noe særlig.

Anonymous poster hash: e4c35...be2
Skrevet

Dresser er ofte litt store i størrelsen og er beregnet til å vare en hel sesong, og det er ikke godt å bevege seg i en dress som er for stor.. Jeg ville gått for 92

Anonymous poster hash: 39383...544
Skrevet

Ok ;) da gjør jeg det. Får vel kjøpe ny om den ikke holder.

Skrevet

Hvis du kjøper en av de som er store i str, kanskje det holder med 86 også. Reima f.eks.
Min på 77 cm, bruker str 74 i reima, og den passer i minst noen mnd til :)

Anonymous poster hash: 14a8e...9ce
Skrevet

Tror den jeg skal kjøpe er normal i str :) men hadde nok tatt 92 i Reima og

Skrevet

Har en på 16 mnd som er 85 cm lang, bruker 92 i klær. Skal jeg kjøpe 92 eller 98 i vinterdress? Skal jo brukes frem til mars.

Hadde kjøpt den strl han er ja. Jeg kjøpte vinterdress til ettåring i fjor, som ble ett år i februar. Det var lurt, tenkte jeg. Så holder den hele vinteren ;) han druknet i den i februar... Nå er han halvannet og den sitter som støpt. Kan nok brukes hele vinteren men om den blir for liten kan vi kjøpe dress på januarsalg :) så hvis gutten din er 85 cm anbefaler jeg deg å kjøpe dress som er så nærme 85 cm som mulig. Det er nesten så jeg heller vil anbefale å kjøpe litt for lite enn for stort når jeg ser hvor stor forskjell det gjør for bevegeligheten deres :) hvertfall hvis du har råd til å oppdatere dressen på januarsalg om nødvendig :)

Anonymous poster hash: 9282d...480

Skrevet

Har en på 16 mnd som er 85 cm lang, bruker 92 i klær. Skal jeg kjøpe 92 eller 98 i vinterdress? Skal jo brukes frem til mars.Anonymous poster hash: 4aa2c...54c

Hadde kjøpt den strl han er ja. Jeg kjøpte vinterdress til ettåring i fjor, som ble ett år i februar. Det var lurt, tenkte jeg. Så holder den hele vinteren ;) han druknet i den i februar... Nå er han halvannet og den sitter som støpt. Kan nok brukes hele vinteren men om den blir for liten kan vi kjøpe dress på januarsalg :) så hvis gutten din er 85 cm anbefaler jeg deg å kjøpe dress som er så nærme 85 cm som mulig. Det er nesten så jeg heller vil anbefale å kjøpe litt for lite enn for stort når jeg ser hvor stor forskjell det gjør for bevegeligheten deres :) hvertfall hvis du har råd til å oppdatere dressen på januarsalg om nødvendig :)Anonymous poster hash: 9282d...480

Hun :P vokser ganske mye, så kjøper jeg 86 vil jeg kun ha dressen frem til nyttår. Tror jeg satser på 92, andre klær passer fint i 92, så får håpe en dress gjør det også :)

Skrevet

Har en på 16 mnd som er 85 cm lang, bruker 92 i klær. Skal jeg kjøpe 92 eller 98 i vinterdress? Skal jo brukes frem til mars.Anonymous poster hash: 4aa2c...54c

Hadde kjøpt den strl han er ja. Jeg kjøpte vinterdress til ettåring i fjor, som ble ett år i februar. Det var lurt, tenkte jeg. Så holder den hele vinteren ;) han druknet i den i februar... Nå er han halvannet og den sitter som støpt. Kan nok brukes hele vinteren men om den blir for liten kan vi kjøpe dress på januarsalg :) så hvis gutten din er 85 cm anbefaler jeg deg å kjøpe dress som er så nærme 85 cm som mulig. Det er nesten så jeg heller vil anbefale å kjøpe litt for lite enn for stort når jeg ser hvor stor forskjell det gjør for bevegeligheten deres :) hvertfall hvis du har råd til å oppdatere dressen på januarsalg om nødvendig :)Anonymous poster hash: 9282d...480
Hun :P vokser ganske mye, så kjøper jeg 86 vil jeg kun ha dressen frem til nyttår. Tror jeg satser på 92, andre klær passer fint i 92, så får håpe en dress gjør det også :)

Sorry :P men ikke nødvendigvis. Noen dresser som er "85 cm" er beregnet på 85 cm fra november, hvis du skjønner hva jeg mener? Så de er beregnet for å holde gjennom hele vinteren for en som var 85 cm ved sesongstart...

Ellers anbefaler jeg deg forresten heller å kjøpe bukse med seler og jakke hvis hun kan gå. Mye lettere å bevege seg i. Jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde dressen fra i fjor :)

Anonymous poster hash: 9282d...480

Skrevet

Ta ungen med og prøv dressene på, da ser du fort hva som blir for stort/for lite osv!

Anonymous poster hash: 0df2d...dd0

Skrevet

Ungen min er rundt 94 cm lang og bruker 92/98 i klær, men 92 i vinterdress holder i massevis. Da har han fortsatt litt å gå i. Har en dress i 98 å, den blir nok ikke brukt før til neste år. Vinterdresser er som regel STORE i størrelsen.

Anonymous poster hash: 5dded...9ea

Skrevet

De dressene vi har hatt har vært store i størrelsen. Så jeg kjøper aldri større enn rett over barnets lengde. Så hadde kjøpt 92. Men hvilket merke er det du skal kjøpe?

Skrevet

Hun :P vokser ganske mye, så kjøper jeg 86 vil jeg kun ha dressen frem til nyttår. Tror jeg satser på 92, andre klær passer fint i 92, så får håpe en dress gjør det også :)Anonymous poster hash: 4aa2c...54c

Sorry :P men ikke nødvendigvis. Noen dresser som er "85 cm" er beregnet på 85 cm fra november, hvis du skjønner hva jeg mener? Så de er beregnet for å holde gjennom hele vinteren for en som var 85 cm ved sesongstart...

Ellers anbefaler jeg deg forresten heller å kjøpe bukse med seler og jakke hvis hun kan gå. Mye lettere å bevege seg i. Jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde dressen fra i fjor :)Anonymous poster hash: 9282d...480

Ja! Jeg skjønner hva du mener. Men min unge er antakeligvis 86+ ved sesongstart :) mtp at hun var 85 cm for en måned siden. Jeg tror jeg velger dress, fordi da kan det ikke komme snø inn i jakka :)

Skrevet

Ta ungen med og prøv dressene på, da ser du fort hva som blir for stort/for lite osv!Anonymous poster hash: 0df2d...dd0

Nei, jeg bestiller online.

Skrevet

Ungen min er rundt 94 cm lang og bruker 92/98 i klær, men 92 i vinterdress holder i massevis. Da har han fortsatt litt å gå i. Har en dress i 98 å, den blir nok ikke brukt før til neste år. Vinterdresser er som regel STORE i størrelsen. Anonymous poster hash: 5dded...9ea

Hun hadde reima parkdress str 80 i vinter/våres, kunne ikke bruke den etter mars/april (og 80 skulle tilvare 86). Så vet ikke helt, jeg. Da var ungen under ett år.

De dressene vi har hatt har vært store i størrelsen. Så jeg kjøper aldri større enn rett over barnets lengde. Så hadde kjøpt 92. Men hvilket merke er det du skal kjøpe?

Enten Molo eller Reima mest sannsynlig.

Skrevet

Er det mulige å prøve dressen. Str svinger slik. Min bruker 104 men måtte opp i 110.

Anonymous poster hash: 639bd...bc4

Skrevet

Er det mulige å prøve dressen. Str svinger slik. Min bruker 104 men måtte opp i 110.Anonymous poster hash: 639bd...bc4

Nei. Jeg bestiller online. Men kan sikkert returnere den når jeg først har den hjemme :)

Skrevet

De fleste barn vokser i en rasende fart frem til str 86 - men så står det bom stille en god stund. Så om du har en som er 85 cm nå, så vokser hun/han ikke opp til 92 i løpet av januar.

Min begynte å vokse saktere allerede ved str 74. Str 86 brukte hun i omentrent et år.

Skrevet

Min sønn på 3,5 år bruker str 92 i dress. Han er 105 cm lang. Den passer akkurat nå, så vi må nok kjøpe ny før sesongen er slutt. Dresser er som regel store i str.

Anonymous poster hash: 5d214...8da

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har kjøpt 92. Han er bare 83 cm lang, men bruker 92 i klær.

Skrevet

Kjøp 92 du. Vinteren er ikke her enda :)

Anonymous poster hash: 33b3d...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...