Gå til innhold

Barneforsikring og eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilbud om forsikring på eldste barnet ( billigere enn den jeg har) men med reservasjon. På grunn av eksem og allergi. Har en fra før av som er uten reservasjon ( fra før eksamen kom) bør jeg beholde den gamle forsikringen? Eller har det ikke noe å si? Er vel ikke sannsynlig at eksamen vil utløse behov for forsikringsutbetaling?

Noen som vet eller har noe lurt å si? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt beholdt den gamle.

Skrevet

Behold den gamle helt klart.

Anonymous poster hash: bdedd...18f

Skrevet

jeg jobber med dette (vurdering av helse ved fors.søknad): behold den gamle iallfall inntil barnet har vært symptomfri (og uten behandling) i to år. Da får du som hovedregel forsikring uten reservasjon :)

Anonymous poster hash: 502cf...76f
Skrevet

Jeg jobber med dette (oppgjør) og jeg ville ha sjekket vilkårsforskjellene nøye. Det er ofte en grunn til at en barneforsikring er billigere enn en annen. Eksem gir sjelden rett på utbetaling på barneforsikring da det skal relativt omfattende plager til før det gir en invaliditetsgrad. Jeg ville nok uansett ha beholdt den gamle for å være på den sikre siden og fordi den muligens har et bedre dekningsomfang ettersom dem koster mer.

Anonymous poster hash: e750e...b8d

Skrevet

Behold den gamle. Jeg hadde som barn lett atopisk eksem, var så lite at jeg var ikke mye plaget av det. Og hadde lett gress pollen allergi.

I dag er jeg så syk av allergi og eksem. Har fått astma og. At jeg kan bli ufør hvis jeg ønsker. Så man kan faktisk bli så syk av allergi at man har krav på noe. Selvfølgelig ikke mange som blir det. På Ullevål sykehus, så sier de at de får en pasient som meg i året. 

Anonymous poster hash: c9647...acc
Skrevet

Takk for mange svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...