Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Det ene etter det andre ruller opp her. Mannen har skjult alt for meg. 4.nov kommer de og henter innbo for å dekke HANS gjeld. Igjen, alt er hans gjeld, og jeg aner ikke hva de skal hente utenom tv, bilen hans og en dyr sykkel han har. Kan de da f.eks. ta min bil som er gjeldfri og står i mitt navn? Han har egen bil med lån i hans navn. Vi eier ikke hus sammen. Jeg er helt knust. Og han er på ferie....... Vær så snill, jeg er ikke i form til spydige kommentarer. Jeg er helt knust Han har snakket meg rundt og snakket meg rundt. Psykisk mishandling. Anonymous poster hash: 6849f...f46
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Eh, bil er ikke akkurat innbo. De kommer ikke å tar innboet. Tror mannen din lyver til deg- atter en gang. Anonymous poster hash: 384de...33d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Nei, de kan ikke ta dine eiendeler. Flott at dere ikke eier hus sammen, det gjør ting litt mindre komplisert. Anonymous poster hash: 12cce...4b7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Så pakk tingene dine og flytt mens han er på ferie! Anonymous poster hash: 8e3a1...419
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 De kan ikke hente dine ting, kun hans. § 2-2.Hovedregel om beslagsretten. Når ikke annet er fastsatt ved lov eller annen gyldig bestemmelse, har fordringshaverne rett til dekning i ethvert formuesgode som tilhører skyldneren på beslagstiden, og som kan selges, utleies eller på annen måte omgjøres i penger. Så kommer §2-3 som holder utenfor visse av hans ting også. Trenger han sykkelen sin til og fra jobb så er det godt mulig de ikke tar den heler. De kan ikke ta deg, og jeg tviler sterkt på at de tar tv'n. De skal vel bare snuse, se om det er kjøpt større ting for kredittene. Tingene skal jo ha så pass av verdi at de kan gi dekning, det kommer frem av §2-2 if (siste del) de skal jo ikke ta noe bare for å ta noe. Anonymous poster hash: 188ae...c0b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 https://www.sismo.no/no/pub/tema/Utleggspant Anonymous poster hash: 15583...a3f
Appelsinpiken Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Eh, bil er ikke akkurat innbo. De kommer ikke å tar innboet. Tror mannen din lyver til deg- atter en gang. Anonymous poster hash: 384de...33d Dersom det er avholdt utleggsforretning, så kan de fint ta innboksen jo. Pakk sakene dine og få lagret de et annet sted. De kan ikke ta værbildene din, men mer enn det vet jeg dessverre ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har selv sett brevet fra politiet. Jo, de kommer og henter innbo for å dekke gjelden. Jeg kan ikke flytte. Bor i mammas hus. Jeg er så knust så knust. Anonymous poster hash: 6849f...f46
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Huff...hvor lenge har han gitt faen i å betale regninger?? Må da ta årevis før det kommer så langt at de henter innbo?? Anonymous poster hash: 78f8e...a4c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Hva sier mannen din da? Anonymous poster hash: 015b2...890
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Eh, bil er ikke akkurat innbo. De kommer ikke å tar innboet. Tror mannen din lyver til deg- atter en gang. Anonymous poster hash: 384de...33d Dersom det er avholdt utleggsforretning, så kan de fint ta innboksen jo.Pakk sakene dine og få lagret de et annet sted. De kan ikke ta værbildene din, men mer enn det vet jeg dessverre ikke. Hva går du på? Innboksen og værbilder? Anonymous poster hash: 4189d...c57
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 De kommer IKKE å henter innbo. Herregud!! Hilsen ei som har vært og tidvis er nedsylta i gjeld langt oppover ørene gjennom mange år! Anonymous poster hash: 8958e...eab
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har rett og slett ikke snakket med han enda. Jeg må sortere å lande først. Jeg skulle gjerne ha gitt han inn så det holder, men jeg vil holde det sivilisert. Vil ikke han noen form for krangling da vi har barn sammen. Viktigste for meg nå, er at dette går så smertefritt for de som overhodet mulig. Om jeg sier at jeg vet, så er det en mulighet for blir der han er på ferie. Anonymous poster hash: 6849f...f46
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #14 Skrevet 10. oktober 2014 Ingen advokater her som kan forklare meg litt mer? Jeg skal ringe en advokat på mandag, men det hadde vært fint om noen vet med sikkerhet at de ikke kan ta bilen min. Det er det eneste jeg har som er verdt noe. Anonymous poster hash: 6849f...f46
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #15 Skrevet 10. oktober 2014 Ingen advokater her som kan forklare meg litt mer? Jeg skal ringe en advokat på mandag, men det hadde vært fint om noen vet med sikkerhet at de ikke kan ta bilen min. Det er det eneste jeg har som er verdt noe. Anonymous poster hash: 6849f...f46 Er dere gift? I så fall, er gjelden fra før ekteskapet eller etter? Anonymous poster hash: 085dd...aff
3 i april Skrevet 10. oktober 2014 #16 Skrevet 10. oktober 2014 De kan ta hans eiendeler, men ikke dine. Jeg er ikke helt sikker her, men tror heller ikke at de kan ta eiendeler som dere eier sammen som fekt tv, møbler ol. Men om det er en del gjeld så er det jo rart at de ikke tar bilen? Du bør snarest ta en tlf til han, be han avbryte ferien sin og pele seg hjem for og gjennomgå evt eiendeler som kan dekke gjelden hans som for eksempel sykkelen, bilen eller andre ting av verdi som han kan selge sånn at han kan få dekket inn gjelden. Er det mye penger det er snakk om her ?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #17 Skrevet 10. oktober 2014 De kan IKKE ta bilen din med mindre han har noe gjeld i ditt navn el.l og så lenge bilen står på deg. Dette er jeg helt 100% sikker på! Jeg er også ganske så sikker på at selv om dere er gift, så kan de ikke ta noe som er deres felles. Anonymous poster hash: 4d6c4...5f2
Appelsinpiken Skrevet 10. oktober 2014 #18 Skrevet 10. oktober 2014 Eh, bil er ikke akkurat innbo. De kommer ikke å tar innboet. Tror mannen din lyver til deg- atter en gang. Anonymous poster hash: 384de...33d Dersom det er avholdt utleggsforretning, så kan de fint ta innboksen jo.Pakk sakene dine og få lagret de et annet sted. De kan ikke ta værbildene din, men mer enn det vet jeg dessverre ikke. Hva går du på? Innboksen og værbilder? Anonymous poster hash: 4189d...c57 Beklager. Innboet og bilen! Damn you autocorrect.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #19 Skrevet 10. oktober 2014 De kommer IKKE å henter innbo. Herregud!! Hilsen ei som har vært og tidvis er nedsylta i gjeld langt oppover ørene gjennom mange år! Anonymous poster hash: 8958e...eab Jovisst gjør de det. Lar du være helt å betale lenge nok, så trer loven om beslagsretten inn. Vi er da vel alle nedsylta i gjeld. Men lar man helt være å betale, så skjer sånne ting. Esken min overførte bilen sin til kompisen sin, i tilfelle det skulle skje. Han hadde en stor gjeldsak på seg, som han nektet å gjøre opp av ren prinsipp. (Lang historie) Anonymous poster hash: f3a79...c52
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #20 Skrevet 10. oktober 2014 De kommer IKKE å henter innbo. Herregud!! Hilsen ei som har vært og tidvis er nedsylta i gjeld langt oppover ørene gjennom mange år! Anonymous poster hash: 8958e...eab Jovisst gjør de det. Lar du være helt å betale lenge nok, så trer loven om beslagsretten inn. Vi er da vel alle nedsylta i gjeld. Men lar man helt være å betale, så skjer sånne ting. Esken min overførte bilen sin til kompisen sin, i tilfelle det skulle skje. Han hadde en stor gjeldsak på seg, som han nektet å gjøre opp av ren prinsipp. (Lang historie) Anonymous poster hash: f3a79...c52 Det er forskjell på bil og innbo. De henter ikke tv, sofa, vaskemaskin osv. Anonymous poster hash: 384de...33d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå