Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Beklager for utblåsningen, men jeg holder på å klikke her. Mannen har nå vært sykmeldt i to uker (ikke noe alvorlig). Jeg har vært på jobb hver dag 7-16 og har kommet hjem til en svinesti hver eneste dag. For to(!!!!) dager siden spurte jeg om han kunne ta oppvasken og henge opp klær. Kom hjem nå til en hau med oppvask, klær i vaskemaskinen og en mann i bokseren foran tv'en... Hva i alle dager! Er det flere med late mannfolk der ute? Anonymous poster hash: 3d323...d94
*Miss Marple* Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Hva er forklaringen hans da? Er han ikke flau?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Siden han er sykemeldt, tenker jeg jo at han er for syk til å gjøre noe hjemme. Jeg har vært sykemeldt pga brukket ankel, lungebetennelse og prolaps. Alle de gangene jeg har vært sykemeldt har jeg jo knapt klart å komme meg på do selv. Mannen har vært sykemeldt en gang pga prolaps og han klarte knapt å gå, jeg forventet ingenting av han da. Vi har vært gift i 20år og både jeg og mannen gjør masse i huset til vanlig, så de to-fire periodene i livet vårt vi ikke kunne bidra like mye på, var det ingen som klaget på. Er det likt for deg og din mann, bør du la han bli frisk igjen nå, du sier det ikke er alvorlig det han er sykemeldt for, men det var jo ikke alvorlig det jeg/mannen var sykemeldt for heller, men det gjorde oss litt indisponibel en periode. Er mannen din lat til vanlig og ikke klarer og gjøre en normal innsats, er det på tide og ta et skikkelig oppgjør og formidle tydelig hva du forventer! I hverdagen forventer jeg lik innsats fra mannen som jeg selv presterer, i de få periodene i livet man faktisk er så syk at man er sykemeldt, bør man ikke bli stilt så store krav til. Anonymous poster hash: 828b1...429
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Klarer han å rote så klarer han rydde opp etter seg også! Man skal være svært dårlig dersom man ikke klarer å rydde bort oppvasken etter seg, la være å slenge fra seg klær på gulvet osv. Så her i huset hadde det blitt månelyst! Mest sannsynlig hadde jeg ringt moren hans og bedt henne komme og hente latsabben! Anonymous poster hash: 438fd...868
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Høres kjent ut! På det verste her tok det 7 dager (!) fra mannen skulle støvsuge til han faktisk gjorde det. Og da skal det sies at han er arbeidssøker så han har mer enn nok tid. Jeg lot være å støvsuge bare av prinsipp for å se hvor lang tid det ville ta før han fikk fingeren ut av r.... for å si det pent. Men han er ekstremt lat på hjemmefronten, uansett hva jeg prøver å få han til å gjøre. Mitt håp er at han blir bedre, for han er den mest fantastiske mannen jeg har møtt på alle andre måter. Men fortsetter han å grise uten å bidra hjemme så hiver jeg han ut tilslutt Så jeg skjønner deg godt! Anonymous poster hash: ad538...e9b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg gjør alt her hjemme. Har valgt å ikke krangle eller irritere meg over det. Hvis du skal bo med en person i femti år nytter det ikke å krangle hver dag. Men han er veldig snill med meg og barna, så jeg har valgt å ikke irritere meg. Og så er det noen ting jeg ikke er flink til som han ordner opp i. Anonymous poster hash: 16876...d52
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Mannen min er inn i mellom sykmeldt pga. Senebetennelse. (Han har et tungt fysisk yrke) Hadde jeg kommet hjem fra jobb til en svinesti uten middagen klar på bordet hadde jeg funnet frem pisken! Anonymous poster hash: ff736...559
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Hvis de er sykmeldt, kan de vel ikke gjøre en masse husarbeid? Men de trenger jo ikke å rote masse, det er en annen ting. Anonymous poster hash: 16876...d52
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Dersom han er sykemeldt går jeg utifra at han er syk. Dersom jeg har influensa kan jeg fint klare å rote uten at jeg orker å rydde opp etter meg. Og jeg hadde blitt forbanna på mannen om han da hadde bedt meg henge opp tøy og tatt oppvasken fordi jeg likevel er hjemme! Nå kommer det jo Ann på hvorfor man er syk - er du snekker med brukket tommel så stiller det seg annerledes - da er jo allmenntilstanden ikke dårlig. Anonymous poster hash: 49578...880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå