Gå til innhold

Noen som har hatt urinveis infeksjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden måtte jeg plutselig ofte på do og tisse.

Hele tiden (nesten) føler jeg at jeg må tisse, og det kommer alltid noe.

Har også litt småvondt i nedre del av magen, og litt nedre del av ryggen. Noen ganger evirker det som om det flytter seg litt over på høyre side.

 

Kan dette være UVi? Jeg har ikke smerte da jeg tisser, så blir litt i tvil......

Ikke heller feber eller føler meg dårlig på noen måte. Heller ikke på toalettet på natten.

 

Takk for hjelpen😊

 

Anonymous poster hash: 496d2...c80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som uvi. Jeg ville levert en prøve til legen.

Skrevet

Ja, det kan være uvi. Få det sjekket, det pleier å gå fint å levere en prøve på legevakta.ekstra viktig å sjekke hvis du er gravid!

 

Anonymous poster hash: 5e28a...d9b

Skrevet

tiss i en kopp og lever til legen. drikk masse vann og spis appelsiner. Men jeg skjønner ikke at ikke du har mer vondt? jeg holder på å daue når jeg har uvi. syns det er verre enn å føde!



Anonymous poster hash: 86013...fec
Skrevet

Takk for svar

Er ikke gravid.

Har egentlig ikke smerter, mest bare murring og tranen til å tisse.

Er begynt å ta tranebær tabeletter, så får håpe det går over i løpet av helga.

 

Anonymous poster hash: 496d2...c80

Skrevet

Har ofte uvi, men ikke alltid smerter. Men da jeg fikk nyrebekkenbetennelse hadde jeg sinnsykt vondt. Det kan det utvikle seg til om en ikke behandler det.

 

Anonymous poster hash: 0cdf6...321

Skrevet

Ok, takk.

Hvordan merker du at det er gått videre til nyrebekkenbetennelse? Kun smerte?

 

Anonymous poster hash: 496d2...c80

Skrevet

Dersom du tror du har UVI - så har du det som regel. Løp til nærmeste lege og få medisiner fort. Alternativet kan være nyresvikt.

 



Anonymous poster hash: 20a48...892
Skrevet

Tja, jeg har aldri hatt det før, og symtomene stemmer ikke helt med syntomene jeg googlet.

Så derfor må jeg høre andres erfaringer

 

Anonymous poster hash: 496d2...c80

Skrevet

 

Dersom du tror du har UVI - så har du det som regel. Løp til nærmeste lege og få medisiner fort. Alternativet kan være nyresvikt.

 

 

Anonymous poster hash: 20a48...892

Nå er det slik at endel av Norges befolknings overforbruk av antibiotika er pga UVI. På sykehjem og sykehus gir de nå i stor grad tranebærkapsler og juice, både for å behandle og forebygge.

 

Til Hi: så sant du ikke er gravid ville jeg kjøpt meg en dunk med tranebærjuice og drukket iløpet av de neste to dagene. I tillegg tar du kapslene. Gi det er par dager, og er det ikke bedre går du til lege :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...