bIomstre Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 - Matpakkemuffins med tørka jordbær til steking (de ser ille gode ut!) - Gulrotbolledeig til heving Kaffe i koppen, melk i glasset, iPad-pause på blomstre og vesla
ms.Pond Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Mmmm, tenk å kunne ha vært en flue, eller en diger nese, på kjøkkenveggen din nå! Flinke dere er Veldig spent på å høre om gulrotbollene også! De høres ut som potensielle knallgodbiter Her ble det sørgelig lite baking i dag. Flere netter på rad med minimalt med søvn resulterte i at jeg svimte av på sofaen etter å ha vært på butikken i dag, så der våknet jeg nå. Får se om kreftene kryper tilbake til kvelds, når jeg sikkert ikke får sove igjen Stas med bakehjelp! Kos dere med kaffe og melk
bIomstre Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2014 Og 2 kg mel senere... - muffinssuksess! - gulrotboller slo ann (i allefall nystekte), brettet på 200 grader ble sprøest og best - pizza akkurat klar - biscotti i ovnen, like bra som alltid - ostebrød venter på tur Puh!
ms.Pond Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Ohoi for en produksjon! Skal legge meg muffins og gulrotboller på minnet. Biscotti er rågodt, men jeg har en lei tendens til å stappe i meg alt på en gang Det blir vel litt nærmere jul tenker jeg... Men mmmmmmm! Så godt! Ostebrød? Fortell!
Iiiiik Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Imponerende, blomstre! Gulrotrundstykker, er det vanlige rundstykker med revet gulrot i?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Baking kan jeg ikke med, men jeg er jævlig flink på å spise.
bIomstre Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2014 Gulrotboller finner man i rett-i-rugg-tråden, og ostebrød under korkeken og bread på pinterest. For sliten til å linke, så dere må lete sjæl ...men i morgen er jeg klar for sjokoladekake med mandelmel
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Flere flinke bakere her inne Jeg er også god til å spise, men tåler det dessverre ikke. Da blir det også lite baking.. :/
ms.Pond Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 I morgen skal jeg stille sterkere jeg også, prøve meg på å lage kørd sammen med junior, og så får jeg se om vi får til noe mer. Kanskje noen muffins å ha den på? Fikk grådig lyst på biscotti også, så det er mulig jeg ryker på et brett etterhvert, om formen tillater det
bIomstre Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2014 Ah, nå har jeg og iPaden ligget litt til lading, og jeg mumser lunket ostebrød. Det er delt i passelige kvadraten og frøset ned. Så håper jeg det smaker like godt å ta opp en bit til tekoppen på ruskete høstkvelder: http://enestaaendemat.no/2011/11/15/ostebrod/ Denne sitronformkaka som muffins fylt med curd kan foresten anbefales!: http://trinesmatblogg.no/2012/04/13/sitronkake-med-valmuefro-og-sitronglasur/ Er det lavkarbo du må ha moota? Kanskje morgendagens sjokoladekake er det hvis man bytter ut sukker med søtning? Jeg hakke peil altså, men uten mel i allefall: http://www.krem.no/hjem/sunn-og-saftig-sjokoladekake-med-mandler Og når jeg først er i gang, gulrotbollene: http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Gulrotboller-med-appelsin-og-aprikos Hm, litt rødvin hadde passa til det ostebrødet nå...
Gjest Helle_Høygir Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Kørd i går kveld skal nytes nå med ristet brød og te! Mulig vafler, men vi får se hva jeg klarer med kun stavmikser hehe. Lagde pepperkake Biscotti forrige jul og de var utrolig gode, så de må på igjen
Gjest Kira Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Disse er forresten fantastiske: http://enestaaendemat.no/2012/01/08/cheese-scones/
ms.Pond Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Det ble matmuffins til frokost i det minste Så får vi se hva mer vi ryker på utover helga. Nå skal vi ut og sykle litt, mens det enda er bart og frostfritt Kjenner jeg skal lagre denne tråden på et sikkert sted, for her var det masse snadder og inspirasjon!
ms.Pond Skrevet 11. oktober 2014 #14 Skrevet 11. oktober 2014 Det går ikke akkurat under baking, men det blir hvit kakao til lørdagskosen i kveld! Det er akkurat kaldt nok til at det er røde kinn når vi kommer inn, og da blir det kakao til kvelds. Tar utgangspunkt i denne:http://dinmat.no/Hvit-dronning og ser hvor det ender Har minner om en skikkelig tjukk og god hvit kakao fra mine glade studentdager, på en spesiell café som hadde sin egen hemmelige oppskrift. Håper jeg en dag kan finne en lignende oppskrift, for det må ha vært den best varme drikken jeg har smakt.
bIomstre Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #15 Skrevet 12. oktober 2014 DA står kaken endelig i ovnen. Bakeassistent vesla syntes nemlig i går at det var nok baking (hæ?). Så hun måtte ha pause, heldigvis var hun klar til innsats igjen i dag Så i går fikk jeg heller mannen som assistent, og det ble mekket vårruller. Det kvalifisere vel nesten som baking. Ille godt ble det i allefall! Og det er rester til lunsj, jum.
Iiiiik Skrevet 12. oktober 2014 #16 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg har lagd muffins i dag. Prøver meg på dumlekrem, mistenker at det blir veldig godt
bIomstre Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #17 Skrevet 12. oktober 2014 Pass deg iiik, dumlekrem er skummelt, man kan bli hekta! Kaka ble mektig. Tror jeg foretrekker mandelbunn med sjokolade oppå fremfor å blande det...
amandine Skrevet 13. oktober 2014 #18 Skrevet 13. oktober 2014 I dag er det min tur. Eplekake, sjokoladekake, brød, muffins, fyrstekake,pølsebrød, horn og et lass med luftige boller.
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2014 #19 Skrevet 13. oktober 2014 Ungene likte ikke dumlekremen så godt og jeg er egentlig enig. Blir nok ikke den mange ganger. Kanskje på en mandelbunn eller noe sånt.
ms.Pond Skrevet 13. oktober 2014 #20 Skrevet 13. oktober 2014 Herlig med bakedag! Lysten er der, men kroppen nekter :/ I dag svikter ryggen og bekkenet meg, så alle planer om å gjøre noe fornuftig strander på sofaen, der jeg sitter/ligger. Men jeg lever meg inn med stor iver og fantasier om liflige dufter som siver ut på bakekjøkkenene til krangledamene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå