Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Var i et bryllup i helga hvor det nesten ikke var alternativ til alkohol. Men det var det mer enn nok av. Var verken alkoholfri vin eller øl, var satt av et par flasker brus, resten skulle spares til blandevann. Litt kjedelig å skåle i vann hele kvelden. Er det ikke vanlig å tilby annet enn vann til gjester som ikke drikker alkohol? Tror jeg tar med medbrakt neste gang Anonymous poster hash: 471b1...d54
Stripete genser Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Skal du i samme bryllup neste gang da?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har aldri opplevd det. Vært gravid selv og vært i bryllup hvor andre har vært gravide og det er oftest mulig å få både alkoholfritt øl, fancy eplejuice og brus i tillegg til vann. Alkoholfri vin tror jeg ikke de har hatt, men det smaker jo bare ekkel saft uansett, så har ikke savnet det. Anonymous poster hash: b1ec3...f5d
Tipp topp Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Veldig dårlig av vertskapet. Mange som ikke drikker alkohol og som også kan tenke seg noe godt å drikke. Finnes nå feks mange gode eplejucer man kan servere og hvor det også er forskjellige varianter som passer til fisk, kjøtt, dessert osv.
Håper<3 Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Veldig spesielt og ikke normalt. I alle bryllupene jeg har vært i har det vært mulig å få et alkoholfritt alternativ.Dårlig planlegging!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Hva synes du de burde servert da? Vann er jo det som de fleste foretrekker til fin mat hvis de ikke drikker noe alkoholholdig. Brus epplemost ol tar ofte litt av smaken vekk fra maten. Anonymous poster hash: 48139...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Veldig spesielt! De bryllupene jeg har vært i har det vært mye alkoholfritt, og brus, vann med kullsyre osv. Skulle da bare mangle!! Anonymous poster hash: e95cc...d9e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Brus og vann er jo alkoholfrie alternativer da! Jeg ville nok foretrukket selv å også servert alkoholfri øl. Alkoholfri vin har jeg aldri servert og heller aldri fått servert. Det smaker høgg! Anonymous poster hash: c6dc1...489
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Hvilken andre alternativer enn brus og vann burde man ha da?? Anonymous poster hash: a05e6...714
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Det slår ikke et bryllup der jeg var på. Jeg var forlover for bruden, og det var ca 25 gjester, det vil si et lite selskap. Gjett hva de hadde til mat? SPEKEBORD! Slik at det eneste jeg kunne spise der, var potetsalat. Tenk hvor artig det er å sitte og spise potetsalat hele kvelden! Utrolig tankeløst at de ikke en gang kunne lage et smørbrød til meg som forlover. Jeg spurte om det fantes noen andre alternativer til rått kjøtt, og fikk bare beskjed fra henne som holdt på med ting på kjøkkenet, at hun kunne gjennomvarme spekematen for meg i mikroen. NAM! Anonymous poster hash: 0a75e...345
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Det slår ikke et bryllup der jeg var på. Jeg var forlover for bruden, og det var ca 25 gjester, det vil si et lite selskap. Gjett hva de hadde til mat? SPEKEBORD! Slik at det eneste jeg kunne spise der, var potetsalat. Tenk hvor artig det er å sitte og spise potetsalat hele kvelden! Utrolig tankeløst at de ikke en gang kunne lage et smørbrød til meg som forlover. Jeg spurte om det fantes noen andre alternativer til rått kjøtt, og fikk bare beskjed fra henne som holdt på med ting på kjøkkenet, at hun kunne gjennomvarme spekematen for meg i mikroen. NAM! Anonymous poster hash: 0a75e...345 Salat, brød, eggerøre osv?? Et spekebord består ven neppe av KUN spekekjøtt og potetsalat? Anonymous poster hash: c6dc1...489
Nettisen:) Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har aldri opplevd det, til tross for at jeg har vært edru i en drøss bryllup. Vanlig å ha alkoholfrie varianter, ikke bare for de gravide:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Det slår ikke et bryllup der jeg var på. Jeg var forlover for bruden, og det var ca 25 gjester, det vil si et lite selskap. Gjett hva de hadde til mat? SPEKEBORD! Slik at det eneste jeg kunne spise der, var potetsalat. Tenk hvor artig det er å sitte og spise potetsalat hele kvelden! Utrolig tankeløst at de ikke en gang kunne lage et smørbrød til meg som forlover. Jeg spurte om det fantes noen andre alternativer til rått kjøtt, og fikk bare beskjed fra henne som holdt på med ting på kjøkkenet, at hun kunne gjennomvarme spekematen for meg i mikroen. NAM! Anonymous poster hash: 0a75e...345 Salat, brød, eggerøre osv?? Et spekebord består ven neppe av KUN spekekjøtt og potetsalat? Anonymous poster hash: c6dc1...489 Salaten var veldig raskt slutt, og brød og eggerøre var det ikke der. Det var forskjellige slags spekekjøtt og potetsalat, og røyka laks som man heller ikke kan spise som gravid. Og så var det kaker etterpå. Mannen i paret er lavkarbo, så da kunne de ikke ha både brød og potetsalat på menyen :S Anonymous poster hash: 0a75e...345
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #14 Skrevet 10. oktober 2014 Det slår ikke et bryllup der jeg var på. Jeg var forlover for bruden, og det var ca 25 gjester, det vil si et lite selskap. Gjett hva de hadde til mat? SPEKEBORD! Slik at det eneste jeg kunne spise der, var potetsalat. Tenk hvor artig det er å sitte og spise potetsalat hele kvelden! Utrolig tankeløst at de ikke en gang kunne lage et smørbrød til meg som forlover. Jeg spurte om det fantes noen andre alternativer til rått kjøtt, og fikk bare beskjed fra henne som holdt på med ting på kjøkkenet, at hun kunne gjennomvarme spekematen for meg i mikroen. NAM! Anonymous poster hash: 0a75e...345 Salat, brød, eggerøre osv?? Et spekebord består ven neppe av KUN spekekjøtt og potetsalat? Anonymous poster hash: c6dc1...489 Salaten var veldig raskt slutt, og brød og eggerøre var det ikke der. Det var forskjellige slags spekekjøtt og potetsalat, og røyka laks som man heller ikke kan spise som gravid. Og så var det kaker etterpå. Mannen i paret er lavkarbo, så da kunne de ikke ha både brød og potetsalat på menyen :S Anonymous poster hash: 0a75e...345 Men da er vel sjansen ganske stor for at de rett og slett ikke hadde tenkt på at gravide ikke skal spise spekemat? Kanskje de til og med ikke visste det? Mener du at de gjorde det med fullt overlegg og på forhånd tenkte at du sikkert klarte deg med potetsalat? Anonymous poster hash: df655...300
Nettisen:) Skrevet 10. oktober 2014 #15 Skrevet 10. oktober 2014 Det slår ikke et bryllup der jeg var på. Jeg var forlover for bruden, og det var ca 25 gjester, det vil si et lite selskap. Gjett hva de hadde til mat? SPEKEBORD! Slik at det eneste jeg kunne spise der, var potetsalat. Tenk hvor artig det er å sitte og spise potetsalat hele kvelden! Utrolig tankeløst at de ikke en gang kunne lage et smørbrød til meg som forlover. Jeg spurte om det fantes noen andre alternativer til rått kjøtt, og fikk bare beskjed fra henne som holdt på med ting på kjøkkenet, at hun kunne gjennomvarme spekematen for meg i mikroen. NAM! Anonymous poster hash: 0a75e...345 Salat, brød, eggerøre osv?? Et spekebord består ven neppe av KUN spekekjøtt og potetsalat? Anonymous poster hash: c6dc1...489 Salaten var veldig raskt slutt, og brød og eggerøre var det ikke der. Det var forskjellige slags spekekjøtt og potetsalat, og røyka laks som man heller ikke kan spise som gravid. Og så var det kaker etterpå. Mannen i paret er lavkarbo, så da kunne de ikke ha både brød og potetsalat på menyen :S Anonymous poster hash: 0a75e...345 Men da er vel sjansen ganske stor for at de rett og slett ikke hadde tenkt på at gravide ikke skal spise spekemat? Kanskje de til og med ikke visste det? Mener du at de gjorde det med fullt overlegg og på forhånd tenkte at du sikkert klarte deg med potetsalat? Anonymous poster hash: df655...300 Ja man har vel et visst ansvar selv. For min del var det helt ukjent at spekemat var forbudt før jeg ble gravid selv. Men veldig merkelig av brudeparet å ikke ha brød fordi en av dem var på lavkarbo. Han kunne jo bare latt være å forsyne seg.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #16 Skrevet 10. oktober 2014 Vært i bryllup og var gravid, var bare vann jeg fikk servert. I vårt bryllup hadde vi godt utvalg av brus og eplemost. Anonymous poster hash: 29d52...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå