Gå til innhold

Mannen skal male 4 dører for noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er i familien, men vi sees skjelden. Han sa han tok 1000kr for å male disse dørene, er det en ok pris? Det er furudører som skal bli hvite så det er jo litt jobb da.

Anonymous poster hash: 673af...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er i familien, men vi sees skjelden. Han sa han tok 1000kr for å male disse dørene, er det en ok pris? Det er furudører som skal bli hvite så det er jo litt jobb da.

Svart, regner jeg med?

Anonymous poster hash: 28b5e...c3b

Skrevet

Hvis det bare er å male selve dørbladet på begge sider med 3 strøk synes jeg ikke det er spessielt billig. Skal han male karmene også er det litt mer jobb, men fortsatt ikke veldig billig for noe jeg ville regnet som en vennetjeneste.

Anonymous poster hash: 23410...794
Skrevet

Det blir nok 3-4 strøk på hver dør om ikke mer, karmene også. Blir vel ikke regnet som en vennetjeneste siden dette er noen vi aldri snakker med nesten og som ikke kan gjøre noe i gjengjeld pga helsen sin. 

Skrevet

Det er jo ganske mye arbeid.

Jeg syns ikke 1000 kroner er for mye.

Det må jo gjøres i flere omganger... og det går noen timer.

Skrevet

Jeg synes 1000 kr var lite jeg hvis det er 4 dører og 3-4 strøk per dør.

Skrevet

Svart, regner jeg med?

Man kan tjene inntil 4000 kroner privat uten å skatte for det, og trenger ikke å oppgi det til skatteetaten. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke kan noe som helst om?

Skrevet

Familie ville jeg gjort dette gratis for. Særlig når de selv har dårlig helse. Hvorfor skal man aldri gjøre tjenester uten å forvente noe igjen? Da er det jo knapt en tjeneste, men heller en transaksjon.

Anonymous poster hash: 11573...332
Skrevet

Jeg synes det var billig jeg da:)

det er faktisk ganske mye jobb!

Anonymous poster hash: 1456a...3bb
Skrevet

Det er såpass billig at jeg heller hadde foretrukket å gjøre det som en vennetjeneste.

Kan tjene intill 6000 på et slikt tilfelle uten å måtte skatte av det.

Anonymous poster hash: 994f3...3cc

Skrevet

Familie ville jeg gjort dette gratis for. Særlig når de selv har dårlig helse. Hvorfor skal man aldri gjøre tjenester uten å forvente noe igjen? Da er det jo knapt en tjeneste, men heller en transaksjon.

Fordi kvalitetsmaling koster ganske mye penger, sikkert mer enn den 1000-lappen mannen til Hi tar. Skal han spandere dyr maling på familien sin?

Anonymous poster hash: 07b0f...b14

Skrevet

Svart, regner jeg med?

Man kan tjene inntil 4000 kroner privat uten å skatte for det, og trenger ikke å oppgi det til skatteetaten. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke kan noe som helst om?

Jeg uttalte meg ikke, jeg stilte et spørsmål. Og grunnen til at jeg stilte det var at jeg synes hvorvidt prisen er grei avhenger av om han skal skatte av det eller ikke. Pass dine egne uttalelser, du!

Skrevet

Fordi kvalitetsmaling koster ganske mye penger, sikkert mer enn den 1000-lappen mannen til Hi tar. Skal han spandere dyr maling på familien sin?

Man må vel forutsette at de som eier dørene selv skaffer maling?

Jeg ville heller ikke ha tatt betalt for en slik tjeneste, må si jeg synes det er smålig.

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha tatt betalt for en slik tjeneste, må si jeg synes det er smålig.

Vel, jeg synes det er smålig og ikke betale andre når de faktisk gjør en jobb for en. De trenger å få malt dørene sine, kan ikke gjøre det selv, og mannen til HI kan gjøre det for dem. Selvfølgelig skal han få litt for det.

Anonymous poster hash: 30fe3...990

Skrevet

Vel, jeg synes det er smålig og ikke betale andre når de faktisk gjør en jobb for en. De trenger å få malt dørene sine, kan ikke gjøre det selv, og mannen til HI kan gjøre det for dem. Selvfølgelig skal han få litt for det.

Anonymous poster hash: 30fe3...990

Vel, da er vi uenige om det. Noen av oss ser en verdi i å kunne gjøre andre en tjeneste uten på død og liv måtte ha noe igjen for det. 

Skrevet

Det er nå en jobb som tar ganske lang tid, at han får en 1000-lapp for det er nå bare rimelig synes jeg. Det er nå pirk med det, og det skal tørke mellom strøkene. Kanskje han må dit flere turer også.

Anonymous poster hash: 22908...2f7
Skrevet

Han må dit mange ganger for de har bare plass til at han kan ta to dører om gangen. Hun som skal ha dørene malt har helse, men det er pappaen hennes som spør for henne og han har ikke helse til å gjøre det. Vi trenger pengene så om han kan få en 1000-lapp for det hjelper det oss faktisk ganske mye.

HI

Skrevet

Jeg synes det var lite betalt. Dette tar tid, regner med det skal se pent ut på alle kanter.

Anonymous poster hash: 427f0...9e7

Skrevet

Kjempe lite, så det kan han ta uten dårlig samvittighet. Jeg malte mine nettopp og hadde uten å tenke meg om et sekund betalt noen 1000 kr for å gjøre det for meg!

Skrevet

Jeg har nettopp malt dører selv og det er tidkrevende. Vask og puss og grunne og pusse og grunne og male og pusse og male.. Må i tillegg være nøye for å få det pent. 1000 kr for 4 dører er billig. Skulle jeg malt dører for noen ville jeg nok tatt 1000 kr per dør + maling og utstyr dersom jeg skulle kjøpt inn.

Anonymous poster hash: 8c55d...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...