Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Ville dere tatt den på deres spedbarn? Hvorfor/hvorfor ikke? Merker at jeg er skeptisk men vet ikke helt hvorfor.. Anonymous poster hash: 3d3dc...689
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg ville ikke tatt den. I alle fall ikke samtidig med en anna sprøyte. ingen får lov å stikke en sprøyte i hvert lår her + jeg har større barn som har klart seg utmerket godt uten denne nye vaksinen. Anonymous poster hash: 63763...109
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 Den er vel heller ikke en sprøyte. Anonymous poster hash: 42faa...1c8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg ville ikke tatt den. I alle fall ikke samtidig med en anna sprøyte. ingen får lov å stikke en sprøyte i hvert lår her + jeg har større barn som har klart seg utmerket godt uten denne nye vaksinen. Anonymous poster hash: 63763...109 Det er dråper som skal i munnen. Anonymous poster hash: f67a3...527
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg velger å følge vaksinasjonsporgrammet, men jeg tillater heller ikke to sprøyter på samme dag. Jeg har heller reist tilbake til helsestasjonen 2-3 uker senere for å sette neste vaksine, immunforsvaret til mine små har bare fått en vaksine å forholde seg til om gangen og aldri fått en sprøyte i hvert lår. Da er det også lettere å vite hvilken vaksine som har skylden om det kommer en reaksjon. Barnet til en nabo her ble innlagt på sykehus med rotavirus, ble dehydrert på ganske kort tid. Det er en heftig omgangssyke det er snakk om som kan være veldig alvorlig for små barn å bli smittet av. Anonymous poster hash: b37d0...bea
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg ser ikke helt behovet for å gjøre noe for å få vaksinen til mine nå ganske store barn eller oss voksne, men hadde jeg hatt et nyfødt barn ville jeg takket ja til den. Viruset kan gi veldig alvorlig sykdom hos babyer. Selv om det er få dødsfall fører viruset til sykhusinnleggelse for ca 1 av 60 barn født i Norge. Det er såpass mye at jeg mener en slik vaksine er overveiende positivt. Anonymous poster hash: a6c26...281
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Det er ikke sprøyte men dråper i munnen. Jeg veier nok litt for den men det er så få i norge som har tatt den til nå så det er bare derfor jeg er skeptisk.. HI Anonymous poster hash: 3d3dc...689
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Den er vel heller ikke en sprøyte. Anonymous poster hash: 42faa...1c8 Hadde ikke tatt den uansett. Anonymous poster hash: 63763...109
pip pip Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er veldig skeptisk til den jeg også. Kommer ikke til å gi den til barnet mitt. Men nå er det vel et tilbud til de som er født fra og med september, så da slapp vi akkurat unna:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er veldig skeptisk til den jeg også. Kommer ikke til å gi den til barnet mitt. Men nå er det vel et tilbud til de som er født fra og med september, så da slapp vi akkurat unna:) Slapp unna? Det er jo et frivillig tilbud. Anonymous poster hash: 63763...109
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Vi som har født etter 1.september får den gratis hvis vi vill Dere som ikke vill: hvorfor? HI Anonymous poster hash: 3d3dc...689
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 Ja, begge mine barn har fått den. Rotavirus er assosiert med barnediabetes hos disponerte, samt en kjip syke i seg selv. Jeg ser ingen grunn til ikke å immunisere barna. Anonymous poster hash: ce96a...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå