Gå til innhold

vaksine mot rotavirus


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere tatt den på deres spedbarn?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Merker at jeg er skeptisk men vet ikke helt hvorfor..

 

 

Anonymous poster hash: 3d3dc...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt den. I alle fall ikke samtidig med en anna sprøyte. ingen får lov å stikke en sprøyte i hvert lår her + jeg har større barn som har klart seg utmerket godt uten denne nye vaksinen.



Anonymous poster hash: 63763...109
Skrevet

Den er vel heller ikke en sprøyte.

 

Anonymous poster hash: 42faa...1c8

Skrevet

 

Jeg ville ikke tatt den. I alle fall ikke samtidig med en anna sprøyte. ingen får lov å stikke en sprøyte i hvert lår her + jeg har større barn som har klart seg utmerket godt uten denne nye vaksinen.

 

Anonymous poster hash: 63763...109

Det er dråper som skal i munnen.

 

 

Anonymous poster hash: f67a3...527

Skrevet

Jeg velger å følge vaksinasjonsporgrammet, men jeg tillater heller ikke to sprøyter på samme dag. Jeg har heller reist tilbake til helsestasjonen 2-3 uker senere for å sette neste vaksine, immunforsvaret til mine små har bare fått en vaksine å forholde seg til om gangen og aldri fått en sprøyte i hvert lår. Da er det også lettere å vite hvilken vaksine som har skylden om det kommer en reaksjon.

 

Barnet til en nabo her ble innlagt på sykehus med rotavirus, ble dehydrert på ganske kort tid. Det er en heftig omgangssyke det er snakk om som kan være veldig alvorlig for små barn å bli smittet av.



Anonymous poster hash: b37d0...bea
Skrevet

Jeg ser ikke helt behovet for å gjøre noe for å få vaksinen til mine nå ganske store barn eller oss voksne, men hadde jeg hatt et nyfødt barn ville jeg takket ja til den. Viruset kan gi veldig alvorlig sykdom hos babyer. Selv om det er få dødsfall fører viruset til sykhusinnleggelse for ca 1 av 60 barn født i Norge. Det er såpass mye at jeg mener en slik vaksine er overveiende positivt.



Anonymous poster hash: a6c26...281
Skrevet

Det er ikke sprøyte men dråper i munnen.

Jeg veier nok litt for den men det er så få i norge som har tatt den til nå så det er bare derfor jeg er skeptisk..

HI

 

 

Anonymous poster hash: 3d3dc...689

Skrevet

Den er vel heller ikke en sprøyte.

 

Anonymous poster hash: 42faa...1c8

Hadde ikke tatt den uansett.

 

Anonymous poster hash: 63763...109

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til den jeg også.

Kommer ikke til å gi den til barnet mitt. Men nå er det vel et tilbud til de som er født fra og med september, så da slapp vi akkurat unna:)

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til den jeg også.

Kommer ikke til å gi den til barnet mitt. Men nå er det vel et tilbud til de som er født fra og med september, så da slapp vi akkurat unna:)

 

Slapp unna? Det er jo et frivillig tilbud.

 

Anonymous poster hash: 63763...109

Skrevet

Vi som har født etter 1.september får den gratis hvis vi vill ;)

Dere som ikke vill: hvorfor?

HI

 

Anonymous poster hash: 3d3dc...689

Skrevet

Ja, begge mine barn har fått den. Rotavirus er assosiert med barnediabetes hos disponerte, samt en kjip syke i seg selv. Jeg ser ingen grunn til ikke å immunisere barna.

 

Anonymous poster hash: ce96a...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...