Gå til innhold

Økonomisk utroskap- hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funnet ut at mannen min har ført meg så til de grader bak lyset i flere år. Både når det gjelder penger og utroskap. Han er ikke hjemme nå, så jeg har pakket alt som er hans uten å fortelle at jeg vet. 

Jeg har lett litt i papirer nå, da har ikke er hjemme. Han har fått baksmell på 60 000 kr. Er dette noe som kan trekkes fra meg også siden vi er gift? 

Jeg leter nå etter en advokat. 

Anonymous poster hash: eceb2...9e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta hvertfall ut seperasjon fortest mulig,og få byttet adresse på svinet og få formelle ting ordnet. 

Fy faen.

Anonymous poster hash: bb44b...7ce
Skrevet

Fant du ut begge deler i dag? Både økonomisk og "vanlig" utroskap?

Anonymous poster hash: dd572...66d

Skrevet

Han klarer vel å pakke selv? Kommunikasjon er en fin ting...

Anonymous poster hash: c13d8...e64
Skrevet

Fant ut begge deler i går. Masse masse inkasso, kredittlån osv. Bortimot 700 000. 

Kommunikasjon er fint ja.... Hadde han bare kommunisert med meg først. Istedet løgn på løgn i mange år har jeg funnet ut. 

Nå er han faktisk på ferie og koser seg. (Alene???) 

Derfor har jeg pakket sakene hans ja. 

Anonymous poster hash: eceb2...9e2
Skrevet

Ok, da er kanskje advokat en grei ting ja.... Lykke til!

Anonymous poster hash: c13d8...e64
Skrevet

Fy, så ufint! 

Pakk sakene hans, som du sier, og så kontakter du en advokat for å ta ut separasjon. Legg papirene oppå sakene hans (legg ved en lapp om du vil hvor du kan skrive noe enkelt som  "gjett tre ganger" eller noe sånt, så han skjønner at han er busted), pakk din egen bag, og så stikker du avgårde på hotell eller til noen andre før han kommer hjem igjen. 

Dette skal man ikke bare sitte og ta imot! Men hvis dere er gift og eier huset sammen kan du dessverre ikke kaste han hun. Men du markerer tydelig nå at du ikke aksepterer å leve med en sånn kronidiot.

Anonymous poster hash: 31912...157
Skrevet

Greit nok at regelverket kanskje er slik at man ikke kan kaste ut mannen fra sitt eget hjem, men jeg tror jeg hadde pakket en bag med det nødvendigste og kjørt den til hans foreldre, søsken eller nærmeste venn, forklart dem situasjonen, og sendt mannen en mail/sms hvor du informerer han at du VET, og at hans returadresse er følgende:xxx.

Ta kontakt med advokat sporenstreks. Vil tro at hans gjeld følger han så lenge det står i hans navn. Det samme gjelder vel skatt, med mindre dere har en ordning hvor kun en av dere får fradrag på lån. Det juridiske landskapet rundt skatt når man er gift vet jeg ikke særlig om. Så ville jeg hatt møte med mannen med advokat tilstede hvor dere skriver under seperasjonspapirer og blir enige om hvordan dere skal fordele boet og barna. Etter dette trenger du ikke ha noe med han å gjøre i det daglige. 

Vil bare sende deg en enorm trøsteklem  :klem: Dette må være HELT JÆVLIG!!!!

Anonymous poster hash: 8b2f8...776
Skrevet

Dette med skatt er jeg ikke sikker på, om han har betalt 60.000,- for lite i skatt i fjor vil jo det si at deres familieøkonomi har hatt minst 5000 kr ekstra å rutte med hver måned i fjor så at han skal betale den tilbake alene er neppe riktig eller?

Hovedregelen er at selv om man er gift er man selv ansvarlig for den gjelden man tar opp, selv om det finnes noen unntak. Jeg regner med det er snakk om kredittkortgjeld uten sikkerhet i huset, for om dere eier huset sammen kan han ikke ta pant i det uten din underskrift.

Dette sier loven:

Utgangspunktet er at ektefellene kun er ansvarlige for den gjelden de 

selv har stiftet. En ektefelle kan altså som hovedregel ikke stifte gjeld som 
får virkning for den andre ektefellen. Selv om den andre ektefellen har 
nytt godt av midlene ektefellen har lånt, blir ikke denne ansvarlig overfor 
kreditoren. En kreditor kan kun ta utlegg i eiendelene til den ektefellen 
som har pådratt seg gjelden. 

Et unntak gjelder for gjeld som er tatt opp for å dekke det daglige 
husholdet eller for å dekke ektefellenes felles behov. Så lenge midlene 
er brukt på nødvendige utgifter i ekteskapet, vil begge ektefellene være 
ansvarlige for gjelden i fellesskap.

Anonymous poster hash: c5f15...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...