Gå til innhold

Om abortvalg og "annerledesbarn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte leser man om jenter / kvinner som er i tvil. "Skal jeg få barnet eller skal jeg ta abort?". Jentene / kvinnene får jevt over støttende svar. Få barnet, man angrer ikke på de barna man har, det går så bra, økonomien ordner seg osv. Har fosteret en sykdom eller et syndrom er støtten enda større. Vi trenger disse barna, se på Tangerudbakken, solskinnsbarna osv.

Støtten er ganske så enorm. Få barnet! Vi trenger annerledesbarna! Økonomi, utdannelse og resten, det ordner seg.

Hvor er denne støtten nå? Nå som barnet er født. Nå når solskinnsbarnet er 25 år og får kutt i uføretrygden sin. Nå er det: Klar deg selv, du har valgt dette selv, kan ikke forvente at staten skal forsørge ditt valg osv.

Når det kommer til penger viser folk sitt sanne jeg. Har sett flere her inne som taler så fint og flott imot abort og er imot et såkalt sorteringssamfunn, som nå mener at det er helt greit å sortere ut og inn i fattigdom. Samfunnet som støttet og var så inkluderende viser seg å være hardt og kaldt. Det er bare trist :(

Anonymous poster hash: 3a07c...feb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje ikke det er de samme menneskene som mener begge deler?

Anonymous poster hash: 064dc...645

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke det er de samme menneskene som mener begge deler?

Jeg har sett her inne at det er nickbrukere som mener begge deler. Så ja, det tror jeg. Ikke alle, men mange taler med to tunger. Både her inne og ellers i samfunnet.

Anonymous poster hash: be9e0...460

Skrevet

Skjønner allikevel ikke hvor du vil. Regner med at de som velger å bære frem et barn med spesielle behov har tatt en grundig runde med seg selv og vurdert om de har kapasitet på alle måter til å ta seg av barnet. Det er faktisk ikke bare å skyve alt over på samfunnet. De jeg ser med handikappede barn er ofte ressurssterke. Tenker da at de har tatt et bevisst valg på at dette er en utfordring de klarer. Klart de skal få hjelp også, men de må også klare å vurdere ting litt selv.

Skrevet

Tror det er en stor forskjell her. Uføre har et kjempe dårlig rykte på seg fordi noen kjenner de som er late,som en eller annen grunn har blitt uføretrygden.

Jeg kjenner en dame (venn av familien) som er uføretrygdet og har vært det i mange år. Hun har ledgjikt, men absolutt ikke alvorlig (dette sier hun altså selv). Hun har 4 dagbarn, 5000 kr per barn i mnd svart. Da syns jeg ikke det gjør noe at hennes uføretrygd reduseres fordi det er blodig urettferdig at hun skal ha nesten 40.000 i inntekt i mnd!

Men så har man andre, som faktisk trenger å være uføretrygdet, som ikke får seg jobb fordi det blir ustabilt for arbeidsgiver og de får seg faktisk ikke jobb! Der er det dumt at trygden blir kuttet, fordi det er faktisk all inntekten deres.

Så det er flere type mennesker som er uføretrygdet, men mange hører om de som faktisk jukser seg til denne trygden. Da blir folk skeptiske og negative (som ved aleneforeldre og deres stønader).

Skrevet

Nå får vel ikke akkurat de uføre som har f.eks downs syndrom kuttet noe særlig i trygden sin da, de har hverken mye gjeld eller barnetillegg....

Selvfølgelig skal psykisk utviklingshemmede få beholde uføretrygden sin, er vel ingen som har sagt noe annet. De får øket bruttotrygden sin litt og betaler samtidig litt mer skatt, de skal komme ut på omtrent det samme som i dag selv om det nye statsbudsjettet går gjennom.

Anonymous poster hash: a331e...436
Skrevet

Jeg er imot et sorteringssamfunn, og også imot dette nye statsbudsjettet. Man skal støtte de som trenger det! Det skal ordne seg, alle skal få hjelp, ingen skal sitte og kjenne på at de ikke får den hjelpen de trenger. Og jeg blir provosert av Siv Jensen&co som sitter på sin høye hest og gir blaffen i de som har det tungt.

Skrevet

Nå får vel ikke akkurat de uføre som har f.eks downs syndrom kuttet noe særlig i trygden sin da, de har hverken mye gjeld eller barnetillegg....

Selvfølgelig skal psykisk utviklingshemmede få beholde uføretrygden sin, er vel ingen som har sagt noe annet. De får øket bruttotrygden sin litt og betaler samtidig litt mer skatt, de skal komme ut på omtrent det samme som i dag selv om det nye statsbudsjettet går gjennom.

Anonymous poster hash: a331e...436

Psykisk utviklingshemmede kan da ha gjeld. Mange har lån til både bil og leilighet / hus. De blir også rammet av dette.

Anonymous poster hash: be9e0...460

Skrevet

Synes problemet her er behovet for å sette syke barn til livs.

Anonymous poster hash: 961ab...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...