Gå til innhold

Innvilget keisersnitt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lettere å få innvilget keisersnitt om man er 15/16/17 år gammel? Noen med erfaring ??

 

Anonymous poster hash: 80a47...6d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle det være det?

 

 

Anonymous poster hash: 97a89...836

Skrevet

Hvorfor skulle det det?

 

Keisersnitt er en risikofødsel som tas bare når det er medisinske grunner til at det er tryggest for mor og barn, uansett om man er 17 eller 37 år.

 

Jeg personlig har født både vaginalt og med keisersnitt og kan ikke forstå at noen ønsker keisersnitt.

 

Anonymous poster hash: 093e5...65d

Skrevet

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Skrevet

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Hvis man ber om keisersnitt og får ja, da har man fått ønsket innvilget.

Forstår du nå?

 

Anonymous poster hash: 96eaa...723

Skrevet

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

 

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Noen ønsker keisersnitt selv om det ikke er medisinske grunner til det, de synes det virker tryggere/bedre enn å føde vaginalt.

 

Anonymous poster hash: 093e5...65d

Skrevet

 

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Hvis man ber om keisersnitt og får ja, da har man fått ønsket innvilget.

Forstår du nå?

 

Anonymous poster hash: 96eaa...723

Jeg spurte ikke hva det betyr.

Men keisersnitt er et nødvendig onde, og supert at man kan få om det er nødvendig, men er det ikke nødvendig så er det ikke grunn til å "få" det. Er det behov for det er det en annen sak, men da må man ikke søke. Jeg hadde ks selv, men det var selvfølgelig legens vurdering. Ikke for moro skyld.

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Skrevet

 

 

Man må ha keisersnitt når det er behov for det. Hva er greien med å "få innvilget" keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Hvis man ber om keisersnitt og får ja, da har man fått ønsket innvilget.

Forstår du nå?

 

Anonymous poster hash: 96eaa...723

Jeg spurte ikke hva det betyr.

Men keisersnitt er et nødvendig onde, og supert at man kan få om det er nødvendig, men er det ikke nødvendig så er det ikke grunn til å "få" det. Er det behov for det er det en annen sak, men da må man ikke søke. Jeg hadde ks selv, men det var selvfølgelig legens vurdering. Ikke for moro skyld.

 

Anonymous poster hash: 04e28...4bf

Rar krets du ferdes i hvis kvinner tar ks "for moro skyld".

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, jeg tror (iallefall på mitt sykehus) at det vil være lettere å få innvilget ks etter eget ønske om du er 15 kontra voksen.

 

Anonymous poster hash: 3aa66...79a

Skrevet

Vil tro det skal en medisinsk grunn for å få innvilget ks.

Er ikke noe de fleste sykehus tar lett på.

Stort sett vil sykehus / fødeavd at en prøver vaginalt først.

Skrevet

Det blir 5 år mellom første fødsel som var keisersnitt (pga barnet måtte forløses for tidlig) og eventuelt neste. Kan man da i utgangspunktet velge om man vil føde vaginalt eller med keisersnitt?



Anonymous poster hash: 380b5...224
Skrevet

 

Det blir 5 år mellom første fødsel som var keisersnitt (pga barnet måtte forløses for tidlig) og eventuelt neste. Kan man da i utgangspunktet velge om man vil føde vaginalt eller med keisersnitt?

 

Anonymous poster hash: 380b5...224

 

Nei.

 

Har du hatt et keisersnitt tidligere og det ikke er noen medisinske grunner til at du må ha det neste gang kan du ikke bare velge nei.

 

Anonymous poster hash: 093e5...65d

Skrevet

Hver dag gjøres det veldig mange ks rundt på norske sykehus som ikke er sv medisinsk grunn, så dere som påstår at det må være det tar feil.

Legen vil prøve å overtale deg til å prøve vaginal fødsel, men på mange sykehus vil eget ønske bli lagt til grunn for en endelig avgjørelse.

 

Anonymous poster hash: 3aa66...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...