Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Har en bekjent på facebook, som nå er gift med en som har to barn fra før. Om faren har barna 50% eller mindre vet jeg ikke, men hun ser ut til å ha et godt forhold til dem. Det er jo selvfølgelig kjempeflott, Men: Hun legger ut bilde av bonusbarna og skriver ting som at hun har de beste barna i verden, Jenta mi, tøffe gutten min o.l og at hun elsker å være mamma for disse. Hun er da søren meg ikke mammaen deres. Hun er stemamma, eller bonusmamma om du vil, men ikke mamma. De har en mor, som er i live og som har de 50% eller mer. Hadde det vært mine barn hun hadde lagt ut bilder av og skrevet slik om, hadde jeg blitt utrolig såret rett og slett. Ikke minst forbanna for at hun hevder å være barnas mor når de allerede har en. Synes dere det hadde vært greit? Anonymous poster hash: 2a8fb...3d2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg tenker at hun ikke er helt mentalt tilstede. Litt enkel i toppetasjen. Anonymous poster hash: e4278...ac2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Enig!! Anonymous poster hash: ea9c6...eb3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 "Stemamman" til sønnen min skriver slikt om sønnen min. På et bilde av han skrev hun: tøffingen vår <3 Hun skriver også beste gutten min osv. De har bare vært sammen i litt over et år. Jeg synes det er kjempe tragisk av henne, men jeg gidder ikke å bry meg så hardt. Vet hvor jeg har sønnen min, og at han foretrekker MAMMA fremfor både stemor og pappa Anonymous poster hash: a8d0a...0ff
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 "Stemamman" til sønnen min skriver slikt om sønnen min. På et bilde av han skrev hun: tøffingen vår <3 Hun skriver også beste gutten min osv. De har bare vært sammen i litt over et år. Jeg synes det er kjempe tragisk av henne, men jeg gidder ikke å bry meg så hardt. Vet hvor jeg har sønnen min, og at han foretrekker MAMMA fremfor både stemor og pappa Anonymous poster hash: a8d0a...0ff Er det viktig, at han foretrekker deg over både stemamma og far? Da blir det jo igrunn dine behov i fokus liksom... Er det ikke bra at hun ikke synes han er i veien da..? Er jo mange som opplever det, og det må da være verre..?? For gutten, da... Anonymous poster hash: d3d1a...68d
MarianeA Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes ikke det er noe hisse seg opp over egentlig. Selvsagt vet man at gutten har en mamma. Men dette er en bonusmamma som også er glad i gutten og ønsker å vise det. Kanskje blir det litt "feil" for enkelte, men dette er jo de voksnes tanker og følelser. For gutten er jo dette helt supert og man skal være glad det ikke er motsatt. Det finnes alt for mange eksempler på det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Det er bedre at hun engasjerer seg på den måten enn å overse dem. Nå blir ihvertfall barna som var der fra før og som ikke valgte bruddet mellom foreldrene. Hilsen singel alenemor som kunne ønske bf fant seg en dame som godtok barna, istedet for å skyve han lenger vekk fra dem. Anonymous poster hash: 10dc1...ad8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Det spørs litt hvilket forhold du har til dem også antar jeg?Min eldste har to hjem, og der er farens kone så inkluderende at hun aldri har gjort forskjell på barna, hun er bare magisk.Hun kan fint legge ut bilder av enten bare eldste, eller alle barn amed hjerter under eller en eller annen kommentar på at hun er stolt av alle barna sine.Jeg har aldri tatt det for at hun føler behov for å være moren hans, eller trenger å skryte på seg noe for andre, hun gjør det ekte og av kjærlighet, noe jeg setter så umåtelig pris på, for da vet jeg at gutten min har det bra hos faren og , han blir elkset og satt pris på.Nei, jeg kunne aldri tenkt meg at hun ikke gjorde slik.men, jeg må tilføye at da hun og faren hadde vært sammen et par år spurte meg om hvordan jeg ville hun skulle være mot gutten min.Og da sa jeg at jeg ønsket at hun behandlet ham som hennes egen, bare at hun ikke skulle være moren, for en mor har han jo.Hun ble veldig glad, for det var jo helst det hun ville selv. Anonymous poster hash: 8e0b3...248
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Helt greit Anonymous poster hash: 12e2c...414
Kliko Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Barnet mitt har verdens best bonusmamma! Hun legger av og til ut bilder hvor hun skriver "verden beste barn " (hun og bf har et barn sammen), "verdens herligste gutt" osv. Men hun skriver aldri gutten MIN. Jeg syns det bare er koselig jeg! Barnet mitt har ikke bare to foreldre som stiller opp, han har faktisk tre foreldre
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde en stemor som gjorde slik og hun gjorde det kun for å provosere min emor. Jeg hatet at hun skrøt av meg overfor alle til enhver til og benyttet enhver anledning til å legge ut bilder på blogg osv. Så ikke alltid barna synes det er greit heller!! Anonymous poster hash: a5a73...1a7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er så glad mine barn har en så grei stemor som de har! Er kjempefornøyd med henne, både jeg og barna:) Er igrunn mer fornøyd med henne, enn barnas far, så håper virkelig de holder sammen! (Har vært litt styr mellom dem i det siste) Anonymous poster hash: 370d0...bfd
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Kansje stemoren og den biologiske moren har et veldig godt forhold og at dette er greit mellom dem. Og siden det ikke er dine barn trenger ikke du å anstrenge deg så mye om den saken.... GET A LIFE! Anonymous poster hash: 54dcd...41d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #14 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg hadde en stemor som gjorde slik og hun gjorde det kun for å provosere min emor. Jeg hatet at hun skrøt av meg overfor alle til enhver til og benyttet enhver anledning til å legge ut bilder på blogg osv. Så ikke alltid barna synes det er greit heller!! Anonymous poster hash: a5a73...1a7 Du kan jo ikke ha vært så ung da din stemor blogget om deg. De første bloggene dukket opp for omtrent 10 år siden. Selv om din stemor var en av de aller første bloggerene i landet må jo du ha vært bortimot tenåring om du nå er en viksen kvinne med egne barn. Sikker på at du husker dette helt riktig? Anonymous poster hash: 264c2...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå