skinnfilla Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Han skal hentes om en uke , og jeg gleder meg så!! Har dere fine damer noen knall valpetips, bare småting som kan være lurt? Jeg har hatt hund før, men dette er første valpen:) Han er blanding av border collie/ samojed og ren border collie. En nydelig liten bylt som vi har ønsket oss lenge.
SnekkerPelle Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Det blir iallefall hyppig ut for å tisse 😄
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2014 Det blir iallefall hyppig ut for å tisse Haha , vi har hatt to pottetreninger siste årene , så det blir vel den minste overgangen
SnekkerPelle Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Veeel, si ikke det 😄 Ut hver gang etter soving, mat og lek 😉 Tja, det blir vel omtrent som en unge! Kjenner det er en stund til jeg skal ha valp igjen 😄 Ellers så er det jo å finne ut av hvor den skal sove og stå fast ved det. Veldig fristende å ha den i senga. Vi hadde vår i senga i 12 år 😄 Ble etterhvert trangt. Til tider to unger, to voksne og en hund. Kjærleik 💜
SnekkerPelle Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Kloklipping! Venne han/hun til det. Og evt pelsstell, tørke labber etc.
Pobie Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Grattis Anbefaler valpekurs. Der dekker de det meste som man trenger å vite av stell/håndtering, sosialisering, grunnleggende trening, osv. Å oppdra en valp er nesten en heltidsjobb, ut for å tisse en gang i timen til valpen er 6 mnd gammel, trening hver dag, belønne alt du liker det første året, valpesikre huset, osv. Håper du har en del tid til overs, for jeg vet at jeg vil IKKE ha valp samtidig som jeg har små barn.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Ååååååh! Jeg og vil ha hund!!! Gratulerer kos deg med koseklompen! Anonymous poster hash: 35071...d51
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Såå koselig! Masse kos, lek og morro. Husker jeg lå med ei hånd inni buret hele natta da min var valp. Måtte ut i 4 tiden hver natt en stund for da måtte han tisse Ros masse ved god adferd. Eks når han tisser ute, kommer når du roper på han.. Leker er lurt å ha. Og vær rask med å si f.eks nei-slipp om han tar sko eller annet som ikke er til å bite på Biting vil nok skje, og unger som veiver med hendene er ofte fristende å gnage litt på(så unger bør også minnes på det, lekebiting på hender er ikke ok). Det klør i munnen på valpen, så biteleker er lurt å ha Ellers ville jeg venne min til å sove i bur om natten, et trygt sted som kun er hans. Og etter 8 år sover han fortsatt veldig godt i buret sitt(som står rett ved siden av sengen min) Han går frivillig inn om kvelden og døren står alltid åpen.. Det hender han kommer opp i sengen på morran, akkurat som unga Eller er kloklipp og pelsstell lurt å venne de til, tannpuss også Venn de til at du ser i ørene, løfter leppa og ser på tennene og å ha på sele/bånd. Det er en tilvenningssak og jeg fikk høre at den skal være løs lenge. Hadde først selen på en stund så ha ble vant til den, også ble det hele båndet og det tok lang tid før han godtok at jeg skulle styre retningen. Funker ikke å dra når valpen setter seg ned på rumpa eller legger seg ned Ta de rådene du vil ha og kast resten altså, her ble det mye. Kjenner jeg fikk lyst på valp selv igjen nå.. Kos dere masse med hund i hus! Husk forsikring Anonymous poster hash: ca646...fdc
skinnfilla Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2014 Såå koselig! Masse kos, lek og morro. Husker jeg lå med ei hånd inni buret hele natta da min var valp. Måtte ut i 4 tiden hver natt en stund for da måtte han tisse Ros masse ved god adferd. Eks når han tisser ute, kommer når du roper på han.. Leker er lurt å ha. Og vær rask med å si f.eks nei-slipp om han tar sko eller annet som ikke er til å bite på Biting vil nok skje, og unger som veiver med hendene er ofte fristende å gnage litt på(så unger bør også minnes på det, lekebiting på hender er ikke ok). Det klør i munnen på valpen, så biteleker er lurt å ha Ellers ville jeg venne min til å sove i bur om natten, et trygt sted som kun er hans. Og etter 8 år sover han fortsatt veldig godt i buret sitt(som står rett ved siden av sengen min) Han går frivillig inn om kvelden og døren står alltid åpen.. Det hender han kommer opp i sengen på morran, akkurat som unga Eller er kloklipp og pelsstell lurt å venne de til, tannpuss også Venn de til at du ser i ørene, løfter leppa og ser på tennene og å ha på sele/bånd. Det er en tilvenningssak og jeg fikk høre at den skal være løs lenge. Hadde først selen på en stund så ha ble vant til den, også ble det hele båndet og det tok lang tid før han godtok at jeg skulle styre retningen. Funker ikke å dra når valpen setter seg ned på rumpa eller legger seg ned ;)Ta de rådene du vil ha og kast resten altså, her ble det mye. Kjenner jeg fikk lyst på valp selv igjen nå..Kos dere masse med hund i hus! Husk forsikring Anonymous poster hash: ca646...fdc Her tar jeg med meg alle rådene Tusen takk , åh, jeg gleder meg så Vi kommer hjem sent på kvelden når jeg henter han og har planer om å sove med ei hand på ham . Jeg har oppe bildet av ham flere ganger om dagen, nesten som å vente baby dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå