Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Reklamen forteller om ei jente som går fem timer hver dag for å hente vann til familien. Så da skal vi gi penger. Hvorfor bor de fem timer unna? Kan de ikke heller bo i nærheten av vannet? Måte på å gjøre livet vanskelig for seg selv... Anonymous poster hash: 964d0...454
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Håper du er et troll! For så uvitende går det ikke ann å være! Anonymous poster hash: 2d6c9...eef
Firekids Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Jammen, djises da. Filmen om henne er så ufattelig sterk! Tror det er Aksel Hennie som har laget den. Tenk lille jenta hva hun må gjennomgå. Håper alle gir penger til Kirkens Nødhjelp 19.oktober. Fordelen med de er at de jobber gjennom lokale folk og ikke bare stunter ut og inn.
solia Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har jobbet som vann-ingeniør i Afrika i mange år, og det er ikke så enkelt. På landsbygda i Afrika er folk veldig , veldig fattige. De har ingen inntekter og ingen ressurser overhodet. De bor gjerne i en landsby sammen med familien. De fleste bor i nærheten av en vannkilde, men det er ofte en bekk eller elv som er møkkete og forurenset. I tørketiden tørker ofte disse vannkildene inn og folk (unge jenter) må gå i timesvis for å finne vann ( som fortsatt er forurenset). De kan jo ikke flytte hele landsbyen sin. Tv innsamlingen skal gå til boring av brønner for at menneskene skal få tilgang til rent vann og ikke minst trygge toaletter. Det er en helt ufattelig forskjell i levestandarden vår og de som bor på landsbygda i Afrika. Vi har virkelig trukket vinnerloddet vi som blir født her, og alle burde dele litt med de som er så uheldige å bli født inn i fattigdom.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har jobbet som vann-ingeniør i Afrika i mange år, og det er ikke så enkelt. På landsbygda i Afrika er folk veldig , veldig fattige. De har ingen inntekter og ingen ressurser overhodet. De bor gjerne i en landsby sammen med familien. De fleste bor i nærheten av en vannkilde, men det er ofte en bekk eller elv som er møkkete og forurenset. I tørketiden tørker ofte disse vannkildene inn og folk (unge jenter) må gå i timesvis for å finne vann ( som fortsatt er forurenset). De kan jo ikke flytte hele landsbyen sin. Tv innsamlingen skal gå til boring av brønner for at menneskene skal få tilgang til rent vann og ikke minst trygge toaletter. Det er en helt ufattelig forskjell i levestandarden vår og de som bor på landsbygda i Afrika. Vi har virkelig trukket vinnerloddet vi som blir født her, og alle burde dele litt med de som er så uheldige å bli født inn i fattigdom. Jeg har vært på landsbygda i Kenya og sett hauger av utstyr beregnet på brønner bare ligge og bli ødelagt. Ingen gadd gjøre noe med det. De ligger og sover under trærne ved siden av. Mannfolka altså. Det eneste de gidder er å stikke fram hånda for å tigge. Litt velvilje fra de som bor der hadde hjulpet litt. De forventer jo at vi skal komme og ordne alt fir dem. Anonymous poster hash: 964d0...454
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg har jobbet som vann-ingeniør i Afrika i mange år, og det er ikke så enkelt. På landsbygda i Afrika er folk veldig , veldig fattige. De har ingen inntekter og ingen ressurser overhodet. De bor gjerne i en landsby sammen med familien. De fleste bor i nærheten av en vannkilde, men det er ofte en bekk eller elv som er møkkete og forurenset. I tørketiden tørker ofte disse vannkildene inn og folk (unge jenter) må gå i timesvis for å finne vann ( som fortsatt er forurenset). De kan jo ikke flytte hele landsbyen sin. Tv innsamlingen skal gå til boring av brønner for at menneskene skal få tilgang til rent vann og ikke minst trygge toaletter. Det er en helt ufattelig forskjell i levestandarden vår og de som bor på landsbygda i Afrika. Vi har virkelig trukket vinnerloddet vi som blir født her, og alle burde dele litt med de som er så uheldige å bli født inn i fattigdom.Jeg har vært på landsbygda i Kenya og sett hauger av utstyr beregnet på brønner bare ligge og bli ødelagt. Ingen gadd gjøre noe med det. De ligger og sover under trærne ved siden av. Mannfolka altså. Det eneste de gidder er å stikke fram hånda for å tigge. Litt velvilje fra de som bor der hadde hjulpet litt. De forventer jo at vi skal komme og ordne alt fir dem. Anonymous poster hash: 964d0...454 Og derfor er riktig kunnskap så viktig og spesielt til kvinnene i slike land. Nytter ikke bare å skaffe utstyr til dem hvis de ikke har kunnskap eller forutsetning til å gjøre noe med det. Anonymous poster hash: ab3f2...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå