Gå til innhold

Stønader fra NAV, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne ut av ting og tang på NAV sine sider, men ikke så lett.

Noen som vet hvilke stønader jeg kan få som alenemor til gutt på 2 år? Han går i bhg. Jeg jobber 100% og tjener 560 000 i året.

Tror egentlig selv at jeg tjener for mye til stønad til feks barnetilsyn, og at det eneste jeg får er dobbel barnetrygd.

Noen som vet??

Anonymous poster hash: cee8d...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...jeg blir nesten litt støtt av at du i det hele tatt spørr. Du tjener mer enn dobbelt så mye som meg. Jeg jobber også 100% og trur ikke jeg har krav på noe som tekst annet enn utvida barnetrygd fordi jeg er alene.

Anonymous poster hash: c0cec...545

Skrevet

Eh...jeg blir nesten litt støtt av at du i det hele tatt spørr. Du tjener mer enn dobbelt så mye som meg. Jeg jobber også 100% og trur ikke jeg har krav på noe som tekst annet enn utvida barnetrygd fordi jeg er alene.

Agreed! Hadde jeg tjent det hadde jeg ikke turt å spørre engang... Mye vil ha mer og faen vil ha fler :P

Skrevet

Prøver å finne ut av ting og tang på NAV sine sider, men ikke så lett.

Noen som vet hvilke stønader jeg kan få som alenemor til gutt på 2 år? Han går i bhg. Jeg jobber 100% og tjener 560 000 i året.

Tror egentlig selv at jeg tjener for mye til stønad til feks barnetilsyn, og at det eneste jeg får er dobbel barnetrygd.

Noen som vet??

Anonymous poster hash: cee8d...432

Både overgangsstønad og støtte til barnepass er behovsprøvd, og du tjener for mye ja.

Du har krav på en ekstra barnetrygd og bidrag fra far.

Anonymous poster hash: 266d1...960

Skrevet

Det er vel lov å spørre selv om man tjener godt.

Anonymous poster hash: e1dd7...938
Skrevet

Det er vel lov å spørre selv om man tjener godt. Anonymous poster hash: e1dd7...938

Det er lov ja. Det er også lov å si hva man mener om saken.

Skrevet

Det er vel lov å spørre selv om man tjener godt. Anonymous poster hash: e1dd7...938

Det er lov ja. Det er også lov å si hva man mener om saken.

Det er lov ja, men lite saklig. Hilsen en som ikke er HI

Skrevet

Haha, du vil ha stønader? Fy flate! Da får du nok stemme AP og håpe på det beste!

Anonymous poster hash: 3045d...e17

Skrevet

Det er lov ja. Det er også lov å si hva man mener om saken.Anonymous poster hash: c0cec...545
Det er lov ja, men lite saklig. Hilsen en som ikke er HI Anonymous poster hash: e1dd7...938

Hva i alle dager er usaklig med det? Dama tjener dobbelt så mye som meg i året, vi jobber begge hundre prosent, vi er begge alene om omsorg for et lite barn. Tanken på hva jeg kan ha rett på av stønaden har ikke slått meg en gang for jeg opplever ikke meg selv som innenfor den gruppen som har behov for ekstra stønader utenom det jeg automatisk får. Nemlig utvida barnetrygd til barnet mitt. Jeg synes du var mer usaklig for ingen her har påstått at ikke det er lov å spørre.

Skrevet

Det er vel lov å spørre selv om man tjener godt.

Det er helt bak mål! Hvorfor i helvete skal samfunnet støtte disse alenemødrene? Det er virkelig ikke min skyld at hun ikke har mann. Så glad OS blir redusert når man leser sånn piss!!!!

Anonymous poster hash: 3045d...e17

Skrevet

560 000 er vel under 6G, så da tror jeg du har rett på støtte til barnetilsyn. Jeg tjener litt mindre enn deg, og jeg får støtte. Det er vel ikke min og hi sin feil at vi har utdannelse og tjener bra?! Tror det er mye misunnelse ute og går. Regelverket som da må endres, ikke vår feil at det er sånn. Vi betaler jo skatt vi også og betaler på OS eller andre stønader til alenemødre som ikke har fått seg til å ta utdannelse eller godt nok betalt jobb. Noen gidder jo bare ikke. Altså NOEN, ikke alle.

Anonymous poster hash: 1e652...96e

Skrevet

560 000 er vel under 6G, så da tror jeg du har rett på støtte til barnetilsyn. Jeg tjener litt mindre enn deg, og jeg får støtte. Det er vel ikke min og hi sin feil at vi har utdannelse og tjener bra?! Tror det er mye misunnelse ute og går. Regelverket som da må endres, ikke vår feil at det er sånn. Vi betaler jo skatt vi også og betaler på OS eller andre stønader til alenemødre som ikke har fått seg til å ta utdannelse eller godt nok betalt jobb. Noen gidder jo bare ikke. Altså NOEN, ikke alle.

Nei. 6G er bare rundt 530 000. Så tviler du har krav på noe som helst. Bortsett fra barnebidrag og barnetrygd.

Anonymous poster hash: e4270...26b

Skrevet

Du tjener for mye til å kunne få barnetilsyn og overgangsstønad.HilSen NAV dama

Anonymous poster hash: aeccd...310

Skrevet

Er ikke misunnelse, det er irritasjon over at alenemødre krever og får så sykt mye ;)

Skrevet

Leeeeer.

Seriøst. Ingen av dere skjønner dette er et troll?

Dere damer asså. Lettlurte. 😂

Anonymous poster hash: 267f5...d10

Skrevet

Til å ha ei høy utdannelse så er det lite omløp i toppen skjønner jeg.

Sitter du virkelig og tror at DU betaler stønader for andre alenemødre? Det du betaler i skatt dekker ikke din egen pensjon, det helse-Norge bruker på deg ved lege og sykehusbesøk eller ved sykmelding, eller at du kunne gå hjemme i 10 mnd i svangerskapspermisjon, utdannelsen din, eller slitasjen du forårsaker ved bilkjøring, ved å ta bussen eller forurensningen når du velger fly.

Det DU betaler i skatt dekker så absolutt ikke det samfunnet har i kostnader ved at du lever og forbruker goder/tjenester. Nå må folk slutte og sitte og tro at de betaler for det andre forbruker - det er rett og slett idioti!

Anonymous poster hash: 30e61...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...