Gå til innhold

Mannen har fått virus på balanseverven -erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vekket meg natt til tirsdag, helt svimmel og utenfor, kastet opp bare han satt seg opp og var mildt sagt svimmel. Etter en tur på legevakta og sykehuset fikk han diagnosen virus på balanseverven i høyre øre.

Har noen hatt noe lignende? Hvor lang tid tok det før dere ble friske?

Han er kraftig angrepet, fikk kortisontabletter og ligger nå rett ut på andre dagen. Men han er nok også litt bedre for nå klarer han å sette seg opp ut å kaste opp, han blir bare svimmel og kvalm.

Anonymous poster hash: f0068...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det for noen år siden. Ble bedre etter 3 dager, jeg slapp heldigvis enkelt unna. 

Ble kvalm så fort jeg reiste meg opp og kastet da opp, hadde konstant hodepine og måtte krabbe på do for ellers datt jeg

Anonymous poster hash: bb8c0...8d9
Skrevet

Krystallsyken? Hatt et par anfall, tror det var stress og lite søvn som utløste det. Fant noen videoer med øvelser på YouTube som hjalp.

Anonymous poster hash: 5f059...04d

Skrevet

Mannen vekket meg natt til tirsdag, helt svimmel og utenfor, kastet opp bare han satt seg opp og var mildt sagt svimmel. Etter en tur på legevakta og sykehuset fikk han diagnosen virus på balanseverven i høyre øre.

Har noen hatt noe lignende? Hvor lang tid tok det før dere ble friske?

Han er kraftig angrepet, fikk kortisontabletter og ligger nå rett ut på andre dagen. Men han er nok også litt bedre for nå klarer han å sette seg opp ut å kaste opp, han blir bare svimmel og kvalm.

Anonymous poster hash: f0068...447

Kom dere til en kiropraktor å be de sjekke han for krystallsyken.

Får man rask behandlig blir man fort frisk, lar man det gå lang tid uten behandlig kan det i værste fall bli kronisk...

Anonymous poster hash: 11e34...a35

Skrevet

Fikk det etter siste fødsel og holdt på i en mnd. Og kiropraktor hjalp utrolig mye :)

Skrevet

Jeg fikk det da datteren min var 10 mnd, snudde meg i senga og PANG. Verste jeg har kjent, spydde hel natta. Ubeskrivelig svimmel. Bare hatt et par svake anfall etter det, uten oppkast.

Anonymous poster hash: 5f059...04d

Skrevet

Krystallsyken og virus på balansenerven er ikke det samme. Hadde virus på balansenerven i fjor. Kom meg rimelig fort heldigvis. Var sm i flere mnd. da, for det satt liksom litt i. 

Fikk god hjelp av kiropraktor. Hadde endel låsninger i nakken, som vist kunne ha innvirkning. 

Skrevet

Tok et par uker for meg. Fryktelig kjedelig, ikke lese, se tv (eller se noe som helst - øynene klarte ikke fokusere) eller røre meg (sjangla).

Anonymous poster hash: 235d8...cf2
Skrevet

Krystallsyken og virus på balansenerven er to forskjellige ting.. mannen min ble dårlig for to år siden, det bygget seg opp over noen dager.. ble svimmel og klarte ikke være våken mer enn et par timer om gangen fordi han følte som han ble presset ned mot gulvet.. var masse til lege, var mellom 50 - 100 % sykmeldt i et halvt år. Tok masse tester for å utelukke krystallsyken, for hadde det vært krystallsyken kunne øvelser ha fått på plass de løse krystallene og han ville blitt bedre.. men det var virus på balansenerven, som i grunnen ikke kan helt forklares, og det eneste han fikk beskjed om var å ta det med ro, og så ville det gå seg til.. men det tok lang tid. Har også hørt om folk som har vært syke opp mot et år..

Skrevet

Etter hvert gikk han noen turer på ettermiddagen, men det tok alt han hadde av krefter.. så det var små marginer.

Skrevet

Verven faktisk. HA HA HA

Anonymous poster hash: 5887e...aad

Skrevet

Er det krystallsyken går det ganske fort over, og kiropraktor kan hjelpe mye.

Er det virus på balansenerven kan det ta lang tid. Et familiemedlem av meg fikk varige plager, er nesten 20 år siden hun hadde dette viruset og hun kan fremdeles ikke ligge på venstre side eller bøye hodet bakover (klarer bl.a ikke å få håret vasket hos frisøren)

Anonymous poster hash: 068cb...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...