Gå til innhold

Uten godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det lengste du har gått uten godteri? Når jeg sier godteri mener jeg sjokolade, brus, kjeks, potetgull, hvetebakst, is.

Jeg er på min 31.dag uten godteri og det føles helt vidunderlig :) I stedet for å spise godteri, baker jeg og samboer bakst hver helg som kun inneholder sunne bestanddeler, godt er det også :) Nå tenker jeg ikke over at jeg har lyst på sjokolade/søtt, kroppen er avvent :) Dermed sparer jeg både penger og helsa. Jeg er så glad for at jeg endelig har klart det, har lenge hatt dette som mål, uten og klare det. Er så deilig å slippe abstinensene som kommer dagen derpå inntak av godteri. Det var det verste.

Anonymous poster hash: ef009...3f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er da! Jeg gikk ca 2 måneder i våres. Nå holder jeg meg unna alt uten to biter mørk sjokolade hver dag...

Hva baker dere? Vil gjerne ha tips :) 

Anonymous poster hash: 35ad0...932
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe stort mål og klare meg uten godteri. Men etter en sykdomsperiode for to år siden mistet jeg all lyst på godteri, og det er bare nå siste mnd at jeg har begynt å spise litt igjen. Men det holder fortsatt med noen biter ila en hel dag. Et Gullbrød holder i en uke. 

Skrevet

4 mnd. Skulle BARE spise snop i jula og begynne på an igjen etterpå. Etter 10 mnd har eg fortsatt ikkje klart det....

Skrevet

Godteri kan jeg holde meg unna lenge, men er glad i litt salt som nøtter og chips en gang i blant.

Anonymous poster hash: 341c9...19b
Skrevet

Har ikke spist godteri (smågodt), sjokolade, potetgull/snacks eller brus siden november 2012. Spiser litt kjeks og is.

Anonymous poster hash: f6e32...e82

Skrevet

Anonym bruker: Du lurte på hva slags sunn bakst jeg brukte å lage. Jeg baker f.eks. pavlova der jeg lager bunnen av kokossukker og eggehviter. Krem på toppen som jeg topper med bær eller frukt :)

En annen sak jeg lager ofte er søtpotetrundstykker, i det siste har jeg hatt de i muffinsformer :) Søtpotetrundstykker lager jeg av 3 store søtpoteter som jeg først skreller og skjærer i biter, koker 15 minutter, deretter moser jeg de. Har så i 9 egg og rører godt sammen. Deretter 9 dl kvernete mandler (bruker mandelkvern), 6 ss smør og 3 ts bakepulver og ønsket krydder. Jeg bruker enten kanel eller kardemomme. De smaker nydelig og er mettende også :)

Bruker også å lage en sjokoladekake som består av kokossukker, banan, fløte, smør, kvernete hasselnøtter og valnøtter, 100 % originalkakaopulver, litt vann.

I tillegg bruker jeg å lage paleovafler, nydelig, sunt og mettende :)

Når det gjelder jula, må jeg se det an om jeg klarer å avstå fra godteri. Jeg sliter litt når jeg er omringet.

Skrevet

Hvordan lager du paolavafler? Oppskrift er du snill?

Anonymous poster hash: 68171...75e

Skrevet

3 år. Fra jeg var 18 til jeg var 21 år...så smalt det. Jeg ble gravid med eldste. Nå er jeg 36 år og har aldri klart å være like viljesterk

Skrevet

Nå har jeg ikke spist godt siden slutten av juli.

Har klart 3 år tidligere, men gikk på en liten hvetebakst smell når jeg var gravid 😁

Skrevet

Anonym bruker: Du lurte på hva slags sunn bakst jeg brukte å lage. Jeg baker f.eks. pavlova der jeg lager bunnen av kokossukker og eggehviter. Krem på toppen som jeg topper med bær eller frukt :)

En annen sak jeg lager ofte er søtpotetrundstykker, i det siste har jeg hatt de i muffinsformer :) Søtpotetrundstykker lager jeg av 3 store søtpoteter som jeg først skreller og skjærer i biter, koker 15 minutter, deretter moser jeg de. Har så i 9 egg og rører godt sammen. Deretter 9 dl kvernete mandler (bruker mandelkvern), 6 ss smør og 3 ts bakepulver og ønsket krydder. Jeg bruker enten kanel eller kardemomme. De smaker nydelig og er mettende også :)

Bruker også å lage en sjokoladekake som består av kokossukker, banan, fløte, smør, kvernete hasselnøtter og valnøtter, 100 % originalkakaopulver, litt vann.

I tillegg bruker jeg å lage paleovafler, nydelig, sunt og mettende :)

Når det gjelder jula, må jeg se det an om jeg klarer å avstå fra godteri. Jeg sliter litt når jeg er omringet.

Takk! Det er fristende å prøve det samme, jeg føler meg så mye bedre når sukkeret blir kuttet ut

Anonymous poster hash: 35ad0...932

Skrevet

Hvordan lager du paolavafler? Oppskrift er du snill?

Anonymous poster hash: 68171...75e

Anonym Bruker: Det er nettopp det som er så genialt med å kutte ut sukker/søtsaker. Man føler seg så mye bedre og slipper abstinenser og svingninger i blodsukker. Hva er vitsen med å stappe i seg noe kroppen overhodet ikke har nytte av ?

Oppskrift paleovafler:

Våte ingredienser som skal moses i blender:

- 4 godt modne bananer

- 4 egg

- 6 ss lønnesirup/honning

- 4 ss smeltet smør

- 2 dl vann

Tørre ingredienser:

- 6 dl kvernet hasselnøtter eller andre nøtter dersom ønskelig (kvernes med nøttekvern eller matprosessor)

- 4 ss potetmel

- 2 ts bakepulver

- 2 ts kardemomme

- 1 ts kanel

- 1 ts økologisk vaniljepulver (fås kjøpt på helsekostbutikker)

Dette gir ca 14 nydelige vafler, sunne, gode og mettende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...