Gå til innhold

Jeg hater å gå gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvorfor i svarte kan ikke folk bare godta det.

Dette er vårt tredje barn, jeg har faktisk vært gjennom dette noen ganger før.

Er lei at at alle prøver å finne unnskyldninger for at jeg ikke liker det, og det blir nok bedre...

Hvorfor er det forventet at gravide skal elske sin tilstand, blomstre, stråle og være bare såååå fornøyd?

Hvorfor jeg gjør dette igjen, jeg elsker å være mamma...

Anonymous poster hash: f0c6f...2b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt.

Jeg er 32 uker gravid, med første, tok meg to år med prøving, utredning og hormonbehandling å bli gravid, og er selvsagt kjempeglad for å ha blitt det, men har hatt en ganske fæl graviditet..

Helt siden april har jeg slitt med kvalme, ingen matlyst eller energi, og blodtrykk på 80/55. Sløv, sliten, slapp, hormonell. Den siste tida har jeg fått verre og verre halsbrann 24 timer i døgnet, og ingenting hjelper lenger (prøvd alle råd og alle medisiner på apoteket, og har nå en reseptbelagt medisin). Til sammen har jeg gått opp 3 kg hele graviditeten, og var slank i utgangspunktet.

Jeg jobber bare noen få timer daglig (grunnet sykemelding) men har likevel ingen energi etter jobb, ligger bare som et slakt på sofaen, orker ikke trener, orker nesten aldri treffe venner osv.

Men når jeg klager til familien får jeg høre at jeg er utakknemlig, og burde skjønne hvor heldig jeg er. Kolleger sier "graviditet er ingen sykdom!" osv. Får ingen støtte, folk tror tydeligvis at jeg er en hypokonder og en sutrete utakknemlig heldiggris.

Til vanlig (altså sånn jeg var før jeg ble gravid) har jeg masser av energi, sprudler som bare det, har mange jern i ilden og flere prosjekter i tillegg til full jobb, pleier å trene tungt to-tre ganger i uka minst, og er et matvrak som elsker alt av mat og som sikkert hadde vært overvektig om jeg ikke hadde behersker meg og trent så mye :P

Alt det er borte nå.. Har heldigvis en fantastisk mann som er forståelsesfulle og støttende, ellers hadde jeg blitt utrolig deppa tror jeg.

Så jeg gleder meg enormt mye til å bli ferdig med graviditeten! Ikke bare for å få møte den lille babyen vår som jeg gleder meg masse til, men å få tilbake kroppen min, klare å spise igjen, få energi osv.

Anonymous poster hash: f8ca9...f76

Skrevet

Jeg og hater og gå gravid. Virkelig, og blir ganske dårlig og. Men jeg ønsker meg barn nr. 3 uansett. Men vet ikke om det kommer da. For har litt med alder, utdannelse og sånn og gjøre.

For jeg elsker barna mine, og skulle gjerne hatt flere. Tross alt er et svangerskap bare 9 mnd.

Anonymous poster hash: 26c05...6ea
Skrevet

Men trenger du å si det til alle da?

Hvis det irriterer deg sånn, mener jeg. Si at alt er bra når noen spør. Og ras fra deg i enerom:)

Hold ut, du er snart i mål ;)

Anonymous poster hash: 6a611...329

Skrevet

Men trenger du å si det til alle da?

Hvis det irriterer deg sånn, mener jeg. Si at alt er bra når noen spør. Og ras fra deg i enerom:)

Hold ut, du er snart i mål ;)Anonymous poster hash: 6a611...329

Hvorfor skal man si at alt er bra hvis ikke alt er bra?!

Anonymous poster hash: f8ca9...f76

Skrevet

Så hvorfor i svarte kan ikke folk bare godta det.

Dette er vårt tredje barn, jeg har faktisk vært gjennom dette noen ganger før.

Er lei at at alle prøver å finne unnskyldninger for at jeg ikke liker det, og det blir nok bedre...

Hvorfor er det forventet at gravide skal elske sin tilstand, blomstre, stråle og være bare såååå fornøyd?

Hvorfor jeg gjør dette igjen, jeg elsker å være mamma...

Anonymous poster hash: f0c6f...2b7

Jeg også. Har tre barn, og har hatet hver eneste uke jeg var gravid. Jeg blir deprimert av alle hormonene som raser i kroppen.

Anonymous poster hash: 7bdd4...183

Skrevet

Huff ja, er gravid med nr 2, og kan ikke si jeg syns det er noe særlig... Men det er jo forventet at man skal elske det. Er glad dette mest sannsynlig er siste gang, og tror nok aldri jeg kommer til å savne å være gravid i fremtiden, slik mange sier de gjør. Men gidder ikke snakke så høyt om det da :)

Anonymous poster hash: 7a636...107

Skrevet

Kan ikke fordra det jeg heller, og når folk spør så svarer jeg ærlig. Hvis de vil høre solskinnshistorier kan de spørre noen andre.

Anonymous poster hash: 4d5c3...69d
Skrevet

Hatet det så inderlig!! Fra første dag til siste dag.

elsket å føde fordi jeg var lei av å være gravid. Sier jo sitt..

gidder ikke gå innpå alle problemene jeg hadde,men det var ikke få..

men nå som ungen er ute savner jeg det litt.. når hun hylskriker på nettene så kunne jeg ønske jeg satt pris på graviditen..

Anonymous poster hash: 62eaf...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...